/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort og VGA
Fra : RichardStrand
Vist : 462 gange
400 point
Dato : 19-04-05 22:47

Hej alle som er rede til at hjælpe en stakkels mand.
Min datter har købt SIMS2 og vil have den installeret. Det kunne ikke lade sig gøre med det standard grafikkort der sad i. Så idag har jeg købt et nyt SAPPHIRE ATI Grafikkort og butikken sagde at det var OK. Så vidt så godt. Nu har jeg installeret det, men under opdatering af driver som fulgte med, får jeg en meddelelse om at jeg skal installere en VGA driver inden jeg kan komme videre. NÅ..........???? Hvad gør jeg nu - er der nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-04-05 22:54

prøv at smid den system-backup-cd-ting der garanteret fulgte med din PC i, og installer denne VGA driver. Der er somregel en funktion på disse cd-er der hedder noget med update.. prøv det..

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-04-05 22:54

prøv at smid den system-backup-cd-ting der garanteret fulgte med din PC i, og installer denne VGA driver. Der er somregel en funktion på disse cd-er der hedder noget med update.. prøv det..

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-04-05 22:55

prøv at smid den system-backup-cd-ting der garanteret fulgte med din PC i, og installer denne VGA driver. Der er somregel en funktion på disse cd-er der hedder noget med update.. prøv det..

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-04-05 22:55

Ups.. jeg håber da du fik fat i den... :)

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 19-04-05 23:09

Tja - tak, men hvor var det nu lige jeg gjorde af den ?? - Driveren ligger vel ikke i min oprindelige XP ?
vh
Richard

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-04-05 23:14

Den ligger som regel et sted, som man ikke kan huske.. Det er de designet til.. :) Er du sikker på at det nye grafikkort er kompatibelt med xp? Jeg har nemlig hørt, at noget hardware, især grafikkort og netkort ikke er kompatible med XP. (Men jeg er ikke sikker)

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 19-04-05 23:16

Ja det er konvertibelt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 03:19

Prøv at instalerere driveren i fejlsikker tilstand! Tryk F8 under opstart og gå ind i fejlsikker tilstand

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 03:22

Hvad hedder kortet mere nøjagtigt? Nogle kort skal have extra strøm for at fungere!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-05 08:21

Halløj
Det kan højst være når SP2 til XP er installeret at der kan være problemer.
Standard VGA driveren er normalt altid installeret sammen med Windows.
Der må være en manual til dit nye grafikkort som trin for trin beskriver hvordan du gør. Alternativt skal du søge på producentens hjemmeside. Hvad hedder kortet helt præcis????

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 20-04-05 08:50

Det hedder SAPPHIRE ATI RADEON 9250 Graphics card and cables for win9x/WinME/Win2000/WinXP Driver CD 128 MB DDR MEMORY - 64 - bit

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 10:25

har du prøvet at instalere i fejlsikker tilstand? Problemet kan osse være at du ikke har fået installeret alle bundkortdriverne!! Prøv at gå ind under Start > Kontrolpanel > System > Hardware > enhedshåndtering og se om der er nogle gule advarselstrekanter der?

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 20-04-05 18:26

Alt synes jeg er prøvet, så nu er problemet løst på en rigtig "unørdet" måde. Jeg har nemlig efter besøg hos en "ekspert" (dem er der jo mange af - uden at fornærme nogen) Iflg. ham kunne problemet slet ikke løses med mindre jeg købte et nyt grafikkort som koster 1.500 kroner. Så mit resonement blev; hvornår skal der købes andre nye dele og programmer næste gang der opstår et problem? - nu tror jeg at jeg er fremtidssikret de næste par år. ???

Altså op af lommen med 6.000 kroner for en ny PC som med garanti kan køre programmet. Hastighed bliver så igen noget nyt indtil der kommer for mange "tunge" programmer ind i den nye.

TAK FOR GODE RÅD OG HJÆP TIL ALLE SOM HAR BIDRAGET.

VENLIG HILSEN
RICHARD

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-05 19:51

BoB Bob Bob!
Enten er din ekspert mest "eks", eller også gengiver du hans konklusion dårligt. Ifølge systemkrav oplyst på SIMS 2 fanside, kræves minimum en pentium III 800 Mhz. Grafikkortet skal understøtte Transform & Lightning, hvis ikke skal maskinen være minimum en 2,0 Ghz. Af grafikkort som kan bruges nævnes Radeon 9800 Pro og det koster ganske rigtig omkring 1500 Kr. Alternativt burde et Nvidia Geforce 4 med 128 Mb Ram også kunne klare opgaven, og det koster lige omkring 600 kr.
Men alt dette har jo intet med at gøre at du ikke kan få det kort du har købt til at virke, iøvrigt understøtter dit kort Transform & lightning. Så uanset havd din såkaldte "EKSPERT" siger så ved han ikke helt hvad han snakker om, men prøver åbenbart at prakke dig noget på.
Jeg har kigget lidt på Radeon hjemmeside, kunne ikke finde et kort 9250 med 128 MB Ram men et 9200 med 128 MB, og det burde opfylde kravene The Sims stiller, kig selv her: http://shop.ati.com/product.asp?sku=2531468 , manual til kortet findes her: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27, Jeg tro helt ærlig din ekspert er et vrøvleøre, og når du nu har et kort hvorfor så ikke gøre forsøget, det kan jo ikke skade VEL!
Så find en der kan sætte kortet i og få det rigtig installeret, så skal det nok virke.
Hvis du bor i nærheden af Vejen, Kolding, Esbjerg, skal jeg gerne gøre forsøget.
Men hvad med maskinen er den kraftig nok??

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 20-04-05 20:11

Ja der ser du, der er mange "eksperter" - også i den sydlige del af Jylland. Den ene klogere end den anden. Min "ekspert" har ingen mulighed for at sælge mig noget som helst, men er uddannet på DTU og arbejder i et verdensomspændende IT firma, så helt dum kan han vel ikke være! Min tålmodighed er i hverttilfælde opbrugt og så må det jo koste.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-05 20:13

Hvis du har tænkt på at smide det kort du har købt ud, må du gerne kaste det i min retning.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-05 20:14

Haløjsa igen igen
Når han nu er sådan en superekspert, hvofor hulen kan han så ikke få det kort du har købt til at virke???????????

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 20-04-05 22:41

Kan man tænke sig at der er en fejl på kortet?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-05 23:28

Hej
Jo en fejl på kortet er da en mulighed, men er detikke nyt??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 23:55

Det burde gå som smør! Det eneste der kan drille er at den forrige driver til det andet grafikkort driller, eller bundkortet ikke kan køre med 1.5 volt spænding! Men nu er du jo ovre de problemer!

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 21-04-05 00:01

JA -TAK IGEN for alle kommentarerne. Jeg læner nok mest til det tedd skriver. Computeren er en Micromaxx købt hos Computer City som bare fortæller mig at den er forældet (købt i 2003) Der har jeg også købt det nye grafikkort. Der handler jeg ikke mere !!!
Richard

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-05 00:06

Så burde den absolut ikke være forældet! Lyder bare som om de er ude på at sælge

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 21-04-05 00:14

Nå pyt. Nu har jeg bestilt ny Dell computer til datteren så jeg kan få fred og beholde min egen Micromaxx så længe den duer til alm. arbejde og lidt kopiering.

Har i øvrigt en ældre bærbar Toshiba PORTEGE 7200 med ekstern diskettedrev som fungrer fint med tråsløs netværk og som arbejdsmaskine. Men der har også været et eksternt CD drev engang og det savner jeg. Den har en enkelt USB port. Kan man købe et eksternt CD Drev som bare kan bruges via USB porten ? Jeg vil nødig gå igang med indkøb hvis det nu viser sig at være tosset.

Kommentar
Fra : tedd