/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lille sommerfugl - underligt spørgsmål
Fra : jakob20
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 19-04-05 22:06

Hey

For noget tid siden hørte jeg Bjørn Tidmand's "Lille sommerfugl" i en meget meget sjov udgave. En mand (måske også Bjørn) spillede på sav og sang på en måde man kun kan grine af. Hvis nogen kan hjælpe mig i søgningen på denne sang, vil jeg blive meget glad..

MvH

jakob

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-05 22:10

Hvis nummeret er indspillet, findes det sikkert også på biblioteket. Gå ind på www.bib.dk - Vælg Musiksøg og find den der, så kan du låne CD'en/Pladen/MC'en på dit lokale bibliotek. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 00:26
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 00:33

Nej Tedd. Jeg har den selv og den er med Poul Dissing & Benny Holst og der er ingen Sav med på den optagelse.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 00:42
Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 20-04-05 08:43

Jeg vil lige sige, at det første jeg tænkte, da jeg læste dit spørgsmål, også var Poul Dissing. Da jeg selv ligger inde med en opsamlingsplade med ham kunne jeg dog straks høre, at det ikke var denne udgave alligevel.
Umiddelbart er mit bedste råd at kontakte den radio, hvor du hørte sangen, da de muligvis vil kunne hjælpe dig (P3 har jo f.eks. sine playlister tilgængelige på nettet), men jeg tror ikke ud fra beskrivelsen, at denne "sjove" udgave er blevet udgivet...

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 26-04-05 11:34

Jeg vil lige bemærke at det ikke er Bjørn Tidmanns sang, men Ludvig Brandstrup (1892 - 1949), som skrev sangen.
Bjørn Tidmann genindspillede sangen i - vist nok - 1968 og er dermed for mange ophavsmanden til sangen.
Han har vel skrevet sangen engang i 1930erne. Dengang var spil på sav mere udbredt. Måske skal du lede længere tilbage historisk.
God jagt!

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 11-05-05 22:17

Sangen blev lanceret i 1921!

Godkendelse af svar
Fra : jakob20

Dato : 15-09-06 20:22

Tak for svaret arne.jakobsen.