/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Valg af symaskine ?
Fra : millef
Vist : 2927 gange
100 point
Dato : 19-04-05 16:23

Jeg skal til at købe en symaskine, men er helt grøn indenfor området. Hvilket mærke symaskine skal man vælge, når man bare skal kunne sy lige-ud sting, zig-zag og knaphuller. - Altså den behøver ikke en masse smarte funktioner.

Hilsen millef

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-04-05 16:47

Jeg har en "Major VI", anskaffet i den lokale brugsforening formedlest 800 gode danske valutaenheder (medlemstilbud). Den kan alt det almindelige du efterlyser.

mvh berpox

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 19-04-05 17:09

JEG KØBTE EN HUSQUARNA FOR MANGE MANGE ÅR SIDEN TIL 2000,- KR DEN ER NU GÅET I ARV TIL NÆSTE GENERATION, JEG KØBTE EN NY MODEL I SAMME MÆRKE SOM KØRER LIGE SÅ FINT SOM DEN GAMLE.

DEN GAMLE ER AKKURAT LIGE SÅ GOD SOM DEN NYE, OG DE UNGE ER MEGET GLADE FOR DEN GAMLE, DEN SYR BÅDE FASTELAVNSTØJ OG REPARERE DYKKERDRAGTER.

SÅ HUSQUARNE KAN JEG VARMT ANBEFALE, DEN FEJLER ALDRIG NOGET, OG ER RIMELIG I PRIS.

GOD FORNØJELSE.
MVH AG112

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-04-05 17:12

jeg har undervist i håndarbejde i herrens mange år, og har altid sværget til bernina. bl.a. fordi de mange trykfødder jeg havde, kunne passe til de nyere modeller. det har vist skiftet nu. hvis du kan få en brugt husquarna fra den tid, hvor "huset" er af metal, altså en tungere maskine end de nye, er den vældig god (hvis den ikke er slidt op).
men bernina er bare kram, jeg har syet kilometervis, haft den lånt ud, aldrig noget i vejen. og de kan skilles ad, så rengøringen kan du klare selv.
tja, det var det.
...aase, som ønsker dig held og lykke. lyt til lyden, når den kører. en god blød ly skal det være.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-04-05 18:23

http://www.janome.no/Scandinavianhome.swf
Janome har overhalet alle konkurenter, du får betydeligt
mere for pengene hos janome.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-04-05 18:57

hej millef,
nu ved jeg ikke, om du søger en brugt eller ny maskine. og er du vant til at sy? hvis ikke, så prøv i forretningen selv at sætte f.eks. undertråd i, sæt overtråd i maskinen, øv dig i at finde den rette spænding. det plejer at være det, der volder problemer. bed sælgeren om at flytte sig fra stolen, da du kan være sikker på, at han har øvet sig for at få det til at se legende let ud.
maskinen skal være nem at håndtere (også gerne at transportere) og nogle forretninger afholder små sykurser, som plejer at være gratis.
glæd dig til mange dejlige timer. tjek også zigzagevnen, egner den sig til f.eks. applikationer, stram og glat uden synlig undertråd, og hvordan syr den i tyndt/tykt materiale. skriv evt. ned, hvad du forventer af din nye partner.
venligst
...aase

Kommentar
Fra : elenakolster

Dato : 06-09-05 21:48

Hvordan kan jeg anskaffe mig en brugsanvisning til en Janome , major 3000 symaskine?

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 26-11-05 06:50

prøv at henvende dig hos den nærmeste brugs.

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 07-01-06 07:08

prøv at kikke på www.coop.dk/nettorvet/produkt_lst.aspx?dept_id=470. det er gode maskiner og prisen er okay.

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 11-01-06 11:26

netto har en lille fiks maskine til 499 kr fra den 12/1 til den 14/1.

Kommentar
Fra : moria111

Dato : 06-02-06 11:27

jeg har købt 2 singers symaskiner den første virker endnu,selv om den ikke har for mange forskellige sting at vægle imellen er det den beste,den anden er 1 år gammel og den er supergod,min menig om singer er at du altid kan finde en forhandler som ligger inde med dele eller andet hvis det skulle gå galt.samt priserne er rimelige.good luck

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 18-06-06 20:35

Der findes mange forskellige mærker på markedet til ganske små priser. Disse er desværre
meget ofte meget svage i motoren, hvilket betyder at du bla. ikke vil være i stand til at lægge
et par cowboy bukser op.
Jeg vil anbefale dig at købe en bedre brugt maskine, den vil du få meget større glæde af i
længden og færre ærgelser.
Pøj pøj med dine syprojekter fremover.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-06-06 07:10

millef.... er du begyndt at sy i hånden? dit navn antyder, at du kender til millefleur.
holder stadig på bernina eller en ældre husquarna.
godsommersyning.
aase