/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Uvelkomne katte i huset
Fra : acilia
Vist : 1292 gange
100 point
Dato : 19-04-05 10:17

Jeg har en lille hun-kat som aabenbart er kvarterets lille dronning. Jeg har indtil videre set 3 forskellige hankatte (vilde katte) sidde og stirre ind af vores laage - eller luske rundt ude i haven om natten.
Jeg har normalt haft mit vindue aaben saa min kat kan rende ind og ud som hun lyster. Men saa en nat hvor jeg ikke sov derhjemme havde der vaeret han-katte besoeg. Hele lejligheden stank af katte-tis hankatten havde helt klart afmaerket sit territorium.
Nu spoerger jeg saa - hvad i alverden kan jeg goere for at faa jaget de her beundre paa flugt? Er der nogen som har erfaring med lignende?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-05 10:25

giv dem vand indtil de bliver klar over at de ikke er velkomne - koldt vand skader dem ikke

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-04-05 10:40

Normalt er det svært at holde en hankat væk, når der er "en lækker steg" i kvarteret, specielt hvis hun er i løbetid. Jeg vil råde dig til at holde hunkatten indenfor og vindeuerne lukket eller kun med en lille åbning, i hvert fald så længe hunkatten event. er i løbetid. Dernæst er det ret smart at påmontere hunkatten et halsbånd med en indbygget "chip/kode", således at kun din kat kan komme ind ad en kattelem. Denne anordning skal i så fald købes og monteres. Forhør dig ved dyrehandlere eller søg på internettet vedr. denne form for kattelem. Når din kat er udenfor, kan du naturligvis ikke forhindre herrebesøg, men indenfor kan du nægte hankattene adgang.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 19-04-05 10:55

Hvor er det rart at jeg ikke er den eneste med uønsket besøg. vi har i 1 ½ år haft en hankat rendende i vores hjem (den er ikke kastreret) den strinter overalt, og vi har smidt alle vores tæpper ud, fået nye sofaer, vores nye brændeovn er allerede rustet p.g.a. urinen. nu pisser den også op af vores vægge og det er slet ikke til at få den lugt væk igen. vi har prøvet alt uden held. har en kattelem der er 3 vejs (tror jeg det hedder) selvom vi låser den helt kommer denne monsterkat ind ved at smadre hele lemmen. har prøvet med kattelem hvor vores havde chip - den blev også smadret totalt. vi har nu plader for lemmen, men da vi rejser meget, og vores katte jo skal kunne komme ud er det temmelig problematisk.
har prøvet af fange udyret men det er umuligt. så snart den ser/hører os er den ude igen. om natten vræler den hvis ikke der er mere mad, og når så man står op ja så er den væk.
vores små bøssekatte gemmer sig bare når den kommer, så de er ikke til så meget hjælp.
er så træt af at mit hjem er ødelagt af kattepis, så er der ikke nogen der har et rigtigt godt råd til hvordan vi slipper af med den.
har spurgt i hele kvarteret om der er nogen der ejer en kat der svarer til beskrivelsen, men forgæves.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-04-05 11:01

Det lyder naesten som om det kunne vaere den billigste loesning for Jer at indfange haergekatten og bruge et engangsbeloeb paa at faa den kastreret! - Selvom det er urimeligt at I skal betale - saa vil I da i det mindste vide at fremover skal I ikke bruge penge paa nye moebler, taepper, maling osv.
Jeg ved godt at det bare stinker saa aekelt med kattepis og det er naesten ikke til at faa lugten vaek naar skaden foerst er sket.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 19-04-05 11:06

Har også talt om om man kan tillade sig det, selvom der måske er nogen der ejer den. vi er jo ikke ude på at gøre katten noget ondt, men vi vil da også gerne have et hjem uden kattepis. det er altid lidt svært når selv man har kat for vi ved jo heller ikke om de render rundt og laver ulykker. de er dog både øretatoveret og udstyret med telefonnummer m.m så folk kan kontakte os

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-04-05 11:10

Ved sådan en hankat, der bare er en plage for sine omgivelser, og som åbenbart er uden ejer, kan I henvende jer til Kattens Værn eller Dyrlægen, for at få udleveret et bur til indfangelse af hankatten. Herefter bringes katten til dyrlægen for aflivning. eller også hentes katten af Kattens Værn, hvoraf de bestemmer dens skæbne. Det koster Jer intet.
Held og lykke, både til Thai_dk og til acilia.
Mvh akle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 11:27

acilia

Hvis det er vilde katte, kan du henvende dig til Teknisk afdeling i din kommune og spørge om de har aftale med kattens værn om indfangning af vilde katte. Har de det, skal du henvende dig der.
Hvis ikke de har det, er det kommunen selv der står for indfangning i fællesskab med en dyrlæge.

For det ka' da ikke være meningen, at du skal have dit hjem ødelagt af hankattepis.

mvh dova

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-04-05 11:39

Jeg bor i Rom og hernede er der slet ikke den samme service som derhjemme mht. det kommunale eller kattens vaern eller den slags - de ville grine hoejt, sarkastisk og laenge hvis jeg ringede til dem om det her.
Jeg har hoert om saadan en spray som man kan bruge udendoers - paa graenserne af ens grund - som skulle virke en overgang - nogen der kender noget til det?
Jeg kan selvfolgelig godt smide vand efter vild-kattene - men det kan jeg jo kun naar jeg er hjemme - og det er jo netop naar jeg ikke er hjemme at der er et problem.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-04-05 11:54

Ja, at du bor i Rom, er jo svært at se i det her forum. Så stiller sagen sig helt anderledes. Udendørs som indendørs spray for at holde fremmede katte væk, er lig nul, - det har jeg selv prøvet, og det er bare spild af penge. Fra min side er der kun to muligheder. Indfang katten i et bur, bring den til en dyrlæge og få den aflivet, eller få en eller anden til at komme med en rifle, og skyde den. (Barskt, men andre løsninger kan jeg ikke se i dit tilfælde i Rom).

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-04-05 12:02

pyyh akle det bliver svaert, for foreloebigt drejer det sig om 3 katte - men problemet er bare at bliver de 3 aflivet staar der sikkert 100 andre i koe for at komme og afpisse territorium.
som een af mine kolleger sagde saa er der nok ikke andet at goere end at lukke min kat ud om morgenen inden jeg tager afsted og saa maa hun noejes med at kunne komme ind naar jeg ogsaa er hjemme - og saa maa jeg lukke huset helt af om natten.
Det er bare skide irriterende at man ikke kan have sit hus i fred. Jeg havde saadan haabet paa at der fandtes en mirakel-loesning.

(Jeg maa bare glaede mig til om 1/2 aars tid naar min kat og jeg flytter hjem til dk.. )

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 19-04-05 13:29

Ak ja, de Italienere - Deres mænd er også skøre efter pigerne. Har du prøvet at spørge Italienere, hvad man kan gøre.
Det myldrer jo med vilde, hjemløse katte i Rom, så du er sikkert ikke den eneste, der har proplemet.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-04-05 13:48

ja maaske ligger det i baade katte og mande generne hernede! Heldigvis kommer italienske maend da ikke ind og strinter i stuerne.

Mine italienske venner har inde-katte og har derfor ikke problemer. Jeg spurgte hos en dyrehandler og hun mente at jeg skulle proeve med at smide vand efter de uoenskede katte - eller lukke doere og vinduer. Det maa vel blive det sidste -desvaerre.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 19-04-05 14:05

Hej Acilia

Min familie bor i Como og har også et kæmpe problem med kattene. de har indtil videre selv betalt for at få kastreret 4 katte. nu bor der en ældre dame ca 10 min gang fra dem, som fodre vildkatte. Der er nu lavet den aftale at hun kan gå i dyrehandlen og købe kattemad for x kroner hver uge. Familien har ikke nær så mange katte længere, og de har også fået at vide at man selv må ordne sine katteproblemer - velkommen til Italien

Jeg kan jo desværre ikke bruge den model herhjemme, men måske du kan. det kan dog ikke være rigtigt at man skal betale for at slippe af med de bæster.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-04-05 14:15

Jamen der er ogsaa bare ufattelig mange hjemloese katte hernede - min kat var selv en hjemloes killing indtil jeg saa tog hende til mig. Det er ufatteligt hvor mange familier der anskaffer sig husdyr hernede og som saa bare efterlader dem til deres egen skaebne naar de rejser paa ferie i hele august maaned. Vi ser naesten dagligt baade hunde og katte strejfe rundt paa de store indfaldsveje til Rom - man bliver saa harm over folks ondskab.
Det lyder faktisk som en rigtig god loesning din familie har faaet paa deres problem. Jeg skal selvfolgelig taenke over hvor meget jeg vil arbejde rundt i sagen naar jeg alligevel rejser om 1/2 aars tid plus at hvis jeg begynder at fodre de vilde katte hvad sker der saa naar jeg rejser og de har vaennet sig til det.
Det er ikke nemt syns jeg

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 19-04-05 19:18

Køb noget Hjortetaksolie og hæld rundt i skællet til din grund. Det skulle kunne holde alle fremmede dyr væk, der ikke flyver. Og så håber jeg, at jeres grund er stor, for ellers kan i heller ikke holde stanken ud.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 19-04-05 19:30

Hø hø så må vi hellere få små gasmasker til vores egne katte. ellers et godt råd. vil sige det videre til genboen som ikke har kat men som også døjer med uvelkomne bæster.

Kommentar
Fra : rubion

Dato : 24-04-05 20:50

Hmm, skift hunkatten ud med en hankat...., det hjælper nok lidt.
Men selv da kan man stadig godt få besøg. Katte kan åbenbart godt kende en kattelem, eller et åbent vindue på lang afstand og associere med gratis mad. Skræm dem væk når du ser dem. Har selv haft succes med et lille arrangenment bestående af noget i retning af af en dammeldags blitzpære (som man måske stadig kan købe i den nærmeste lokalkiosk i den central-congoanske ørken....). OK; her er opskiften: Skræl et stykke alm. 230 V blød (forlænger-) el-ledning. Tag ca. 7 cm af en af de tynde kobbertråde (og bare lige for at være sikker; vi snakker om en hårtynd kobbertråd.
-IKKE en 1,5 mm2 installalations-ledning!), som du forbereder til en lille rask kortslutning i hun-delen af en forlængerledning med. Anbring dette i nærheden af kattelemmen, på indvendig side. Når du hører kattelemmen klapre; check at det IKKE er din egen kat. I bekræftende fald: Tænd for stikkontakten. Den medfølgende lille mini-eksplosion med lyd og et flot lille blitz-glimt af blå-grønt lysende kobberdampplasma garanterer at du aldrig ser denne ubudne gæst komme igen. Lad være med at spørge Dansk El-råd (eller hvad de nu hedder) om dette er lovligt. Og hav for en sikkerheds skyld en reservesikring og en lommelygte i huset. (Som regel knalder sikringen dog ikke......:)
Hundelen af forlængerledningen vil derefter være ganske pænt forkobret indvendigt af kondenseret kobberdamp og bør for god ordens skyld udskiftes af sikkerhedsgrunde.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-04-05 21:37

Hmm, måske skulle du prøve at kontakte WSPA. Jeg ved ikke, om de tager sig af hjemløse katte, men ellers er det da på tide, de begynder på det. Med alle de penge de får af mig, kan der vist godt blive noget til kattene også.

Ellers må du prøve at kontakte Dyrenes beskyttelse og Kattens Værn og høre, om de har nogle søster-organisationer dernede.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Nania

Dato : 06-05-05 23:51

Hej Acilia

Sikke dog noget! Ville også være gevaldig træt af at skifte møblerne ud jævnligt... ;)

Første mulighed: Væn din kat til at være indekat?!?

Og hvis du ikke synes det er en mulighed, så kan du prøve om ikke du kan overtale katten til at lave i en bakke et par gange og så sprede 'det den laver' (incl. grus) rundt om din ejendom... Det skulle eftersigende fortælle andre katte, at der er 'optaget'!

Nania

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-05-05 01:32

Jeg kom lige i tanker om en ting, du kan gøre, når du ser en fremmed kat. Du kan fylde en rimelig stor metaldåse 1/4 op med søm, skruer, møtrikker og andre hårde genstande. Sæt metallåget godt fast. Det er bedst, det er skruelåg, så går det ikke af. Når der så kommer en fremmed kat næste gang, smider du dåsen på gulvet, ikke så langt væk fra katten, men alligevel så langt væk, at du er sikker på, dåsen ikke rammer den. Det giver et enormt brag, og burde få katten til at spæne af for tid og evighed.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 07-05-05 22:58

Jeg har engang været ude for at få besøg gennem min kattelem af en stor hankat, der selvfølgelig også strintede indenfor. Jeg gjorde det at jeg fremstillede et trådbur og satte det op på indersiden af kattelemmen med et arangement så der gled en plade ned bag katten når den var kommet ind, fuldkommen som en stor musefælde, det virkede perfekt, derefter kørte jeg den 50 km væk og slap den løs, selv om jeg var sur på den syntes jeg ikke at den havde fortjent en dødstraf. mvh Mogens

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-05-05 23:45

Det synes jeg til gengæld ikke var pænt gjort. Hvis katten ikke kan finde hjem igen, har du dermed gjort en kat hjemløs = til en vildkat, der er overladt til sig selv igen. Og dens ejer har garanteret gået og været nervøs for, hvor den er blevet af.

Så synes jeg det er væsentligt bedre at sætte en seddel i en elastik rundt om kattens hals og sætte sit tlf. nr. på sedlen og bedre ejeren ringe, så man kan tale om problemet. Hvis han/hun så ikke reagerer, så kan man indlevere katten på et internat. Hvis den ikke er øremærket, kan man aflevere den under alle omstændigheder. Så er den nemlig ikke nogens kat, sådan at forstå, at ingen kan gøre krav på at det er deres kat, der er videreformidlet/aflivet. Men man kan ikke bare køre den væk og smide den af. Jeg ved godt, at det ikke var ondt ment, men nogle gange skal man bare tænke sig noget bedre om, inden man gør noget. Jeg håber sandelig, katten har fundet hjem igen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 08-05-05 11:53

Det er i grunden mærkeligt, at mange af os mennesker er så fascinerede af katte. Det er jo små tigre eller løver, som vi tror at vi har gjort tamme. Kattene i Rom er helt specielle ved at mange af dem bor sammen i flokke. Kommer en ny stærk hankat ind i sådan en flok, er det første han gør at bide alle de killinger ihjel, han kan få fat i.Faktisk opfører disse katte sig fuldstændigt som en løveflok i Afrika. - Kattene er uundværlige på grund af alle de mus og rotter, som de udrydder; men vi mennesker skal vel også have lov til at være her. Min egen lille hunkat forsvandt sporløst; men jeg er overbevist om at en herboende ræv har fanget og ædt hende. Sådan er naturen - absolut ubarmhjertig efter vores opfattelse. Enten må du lade naturen råde og lade tingene gå sin skæve gang - eller også må du gribe til våben. En vandriffel er et udmærket middel - ellers må du få fat i en kassefælde - fang uhyret og få ham aflivet. så simpelt er det. Ingen blødsødenhed! - God jagt!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-05-05 16:25

Ja, men her er det igen. Hvis katten var øremærket, kunne man få at vide hvem der ejer den, og tage en snak med ejeren om problemet. Så er det op til ejeren at gøre noget ved det. Og hvis ejeren ikke gør noget, så må man aflevere den som "tilløbende". Hvis ejeren ikke er mere interesseret i sin kat, end at lade den gå og irritere andre, så de muligvis gør vold på katten, så har de sandt for dyden ikke fortjent at have en kat. Og når de alligevel ikke interessere sig mere forkatten, vil de nok heller ikke efterlyse den. Og katten vil få et godt liv et andet sted.

Flemming17, var din kat øremærket? Hvordan ved du, at der ikke er nogen, der har taget den? Fx. til dyreforsøg! Det tør de ikke, hvis katten er øremærket. Den kan jo også bare være rendt sin vej eller kørt over.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 08-05-05 18:20

Ak ja! Pjevs var øremærket og blev efterlyst efter alle kunstens regler. Ingen havde set den.
Til gengæld har jeg opdaget en frisk rævegrav oppe i skoven - mindre end 50 meter fra mit hegn op imod skoven.
Pjevs opholdt sig meget i skoven, så forklaringen er meget nærliggende. Ræven har måske haft unger og har derfor haft motivation nok til at give sig i lag med vores egen lille jæger. Nu håber jeg bare at vores hankat er stor og stærk nok til at ræven ikke tør forsøge sig der også.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-05-05 18:57

Ja, det lyder, som om ræven har taget den. Men desværre er det ikke altid nok, at katten er øretatoveret. Vi fandt en engang, vi skrabede op ude på fortovet. Vi kunne se øremærket, men ikke læse det. Vi ringede til dyrlægen og spurgte, om de ville have den op for at se, om de kunne tyde det. Men vi fik besked på, bare at smide den i skraldespanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 09-05-05 00:36

Det var en vildkat jeg fangede, ellers havde der været de muligheder du snakkede om, men denne her var vild, meget vild, ingen kunne komme til den og alle var bange for den.
Jeg prøvede faktisk i nogle dage at komme i kontakt med den, fodrede den og sad og snakkede til den, men det er vist sådan at en kat der ikke har været sammen med mennesker som killing, aldrig kan blive tam, det er det samme for hunde, hvis en hund ikke har været i kontakt med børn i prægetiden, som kun er de første 12-16 uger af dens hvalpetid, risikerer man den som voksen overfalder et barn, alle står uforstående,den er ellers så godmodig, de vidste bare ikke det om prægetiden. Fælles for begge dyr og alle andre med, er at ejerne burde sætte sig ind i dyrenes natur og instinkter. mvh Mogens

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-05-05 03:34

Hvor har du dog ret i, at folk skulle tage at sætte sig ind i, hvad det indebærer at have ansvaret for et dyr, Mogens. Men når det var en vildkat, ville det måske have været bedre at aflive den. Det er et usselt liv, en vildkat har.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 09-05-05 17:47

Tja, men må vi ikke også have vilde katte, livet er heller ikke altid sjovt for gråspurvene,
men jeg gør altså alt hvad jeg kan for at de ikke sulter i min have. mvh Mogens

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-05-05 17:55

Ja, du har ret i, at livet heller ikke altid er sjovt for gråspurvene - og alle andre vilde dyr for den sags skyld. Men hvis der ingen vilde katte var, ville livet heller ikke være så farligt for fuglene. Men vilde katte er et menneskabt problem. Et problem skabt af ligegyldige katteejere, der for det første som regel ikke sørger for at få katten neutraliseret, og for det næste i mange tilfælde bare kyler katten ud, når de ikke gider have den mere. Jeg kan simpelthen blive så tosset over sådan noget, at jeg er klar til at give dem en ordentlig omgang, hvis jeg nogensinde får fat i nogle af dem.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 10-05-05 00:10

Hej acilia,
Lad os høre lidt om livet i Rom. Har du fået løst problemet med de elskovssyge hankatte?
Et nærliggende råd er, at få din lille hunkat steriliseret. Så vil hun ikke længere tiltrække hankattene.
Hilsen
Flemming

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 10-05-05 09:15

Hej Flemming
Hvor hyggeligt at faa saadan en lille opfoelger-besked ..
Jamen alt er saa vel nu hernede. Den enkle loesning jeg fandt frem til var den at nu er Nefertite (min kat .. ude mens jeg er paa arbejde og naar jeg saa er hjemme kan hun goere hvad hun vil. Om natten sover hun saa inde og hun sover som en sten (- jeg er sikker paa at hun raeser rundt hele dagen og fanger firben og den slags hun er ihvertfald helt udmattet hver nat..
Den anden aften hvor jeg sad i sofaen og saa fjernsyn kom hun rigtig stolt ind og lagde en doed fugl i skoedet paa mig. Foej hvor var det ulaekkert - men skaeldte selvfolgelig ikke ud for det er jo hendes natur.
Jeg tror ihvertfald hun er en glad, lille tilfreds (og forkaelet) kat - foroevrigt er hun steriliseret - det gjorde jeg ligesaa tidligt at det var forsvarligt.

Noget helt andet: Jeg flytter hjem til Danmark igen til Oktober og jeg har flyskraek saa jeg skal koere hjem. Neffie skal jo selvfoelgelig med mig. Hvor lang tid er det mon forsvarligt at koere ad gangen?

Haaber at alt er vel ogsaa derhjemme med Jer og Jeres katte?
Mange hilsner fra
Acilia

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 10-05-05 22:49

Hvor stor er den bil, du skal køre i?? Hvis den er stor nok, kan du lave et bur til hende, hvor hun kan gå lidt rundt. Men hun skal jo besørge en gang imellem. Har du en sele, du ka lufte hende i, eller skal hun på bakken?? Nu ved jeg ikke lige, hvor lang tid det tager at køre den tur, men hvis hun har et bur i en vis størrelse, burde hun kunne klare det på de strækninger, du kan køre. Jo længere af gangen, jo hurtigere er det overstået.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 11-05-05 11:35

Hej, Jeg troede ikke, at hun var steriliseret. Min egen hunkat tiltrak ikke fremmede hankatte (hun var ellers køn nok).
Du må muligvis være forberedt på en hjerteskærende jammer fra hende, når du skal køre med hende i et bur.
Måske var det en god ide, at køre nogle korte prøveture med hende i buret inden du drager afsted for alvor.
God tur!
Hilsen
Flemming

Kommentar
Fra : rubion

Dato : 02-06-05 21:54

Hmmmm. En uindbudt hankat er irriterende. En uindbudt hankat som æder din kats mad er et problem. En uindbudt hankat som æder din kats mad og er en konkurrent til din egen kats territorium er er ikke et problem: Den er en krigserklæring. En uindbudt hankat som æder din kats mad, ikke er til at skræmme væk, og er en konkurrent til din egen kats territorium og pisser overalt i dit hjem er er ikke et problem; den er hurtigst muligt en død kat, eller en kat som er på vej pr. B-pakkepost til: Poste restante, Kattens bekæmpelse, Postbox 7-9-13, A/S Rigor-Mortis, Ekspresekspedtionsskontoret, Satoverstyristan, Uha-Uha-dada, Att: Mr. Silentandpainlesskiller. Sidste gang jeg benyttede mig af denne service fik jeg en fyldelstgørende "work order confirmation report" som havde næsten lige så meget blivende underholdningsværdi som den den private videooptagelse vi optog da vi var ude og trække vod efter min svigermor....

Go´ kamp! (-Frit oversat efter titlen på manualen til min forrige bil; en Skoda 120 LS -som i den tyske udgave hedder "Mein Kampf........-))

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 31-08-06 18:17

Tak for svaret miritdk.
Det var faktisk det jeg endte med at gøre..

- Jeg har lige fået en ordentlig gang skældud fordi jeg har glemt at sige tak til folk - så mange tak for svaret !
(det er ikke for at være besværlig og utaknemmelig - men jeg glemmer det sq..)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 18:24

haha - i naturen kan katte faktisk både lide vand og tilmed svømme - ret morsomt at et sjask vand kan lære dem at holde sig væk - men ok - de har jo heller ikke ventet det.
Jeg har akkurat lige set en kat få så meget vand (fra en spand) at den ligefrem krøb til halv størrelse og sprang væk - synes lige det var for meget - men den kommer sikkert ikke igen - åhh hvor så den sølle ud
- jeg fik da helt ondt af den.

Nå men godt hvis det hjalp dig - det er et godt gammelt råd og efter et par gange højst - så daffer de der prinser af