/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Irriterende pop-ups
Fra : froslev
Vist : 665 gange
200 point
Dato : 19-04-05 07:35

Jeg er blevet inficeret med nogle lede pop-ups. Reklamer for "voksen sider", med afklædte damer som blikfang.
Jeg har prøvet Norton Antivirus, Ad-avare og spyboot, de finder ikke problemet.
Jeg har på fornemmelsen at problemet hænger sammen med siden "spywareremover.biz", da denne side kommer op i oversigten sammen med de andre sider.

Håber I kan hjælpe mig..

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 19-04-05 07:59

Du skal ha en popupstopper installeret, kig forbi www.spywarefri.dk eller hent på www.download.com

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 19-04-05 08:07

Jeg har en pop-upstopper, men den tager ikke det hele. Og siderne kommer helt umotiveret, og bruger hele båndbredden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-05 08:11

Tror du skal sende en hijackthis log ind enten her, eller til forum i spywarefri! Du kan hente hijackthis hos www.arlet.dk

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 19-04-05 08:20

Jeg har tænkt på det, at sende en log ind, men håber at der en hurtig løsning.

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 19-04-05 08:20

Jeg har tænkt på det, at sende en log ind, men håber at der en hurtig løsning.

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 19-04-05 08:20

Jeg har tænkt på det, at sende en log ind, men håber at der en hurtig løsning.

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 19-04-05 08:20

Jeg har tænkt på det, at sende en log ind, men håber at der en hurtig løsning.

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 19-04-05 08:20

hovsa

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 19-04-05 08:26

Ja det kan godt være du er blevet HiiJacket, men kan også være din popupstopper ikke er efffektiv nok, jeg bruger denne lille stopper, den er nem og free.
http://www.southbaypc.com/NoAds/

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 19-04-05 08:33

Er p.t. på jobbet......, og jeg kan ikke lige huske hvad min pop-up stopper hedder, men vil prøve din som en første nødløsning, når jeg kommer hjem. Men jeg føler ikke at det løser mit problem fuldt ud, der er nogen ell. noget der har snydt sig adgang til min pc, og det vil jeg af med, men hvordan?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-05 08:44

En pop-up stopper vil højst sløre problemet. Det vil ikke løse dit problem!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-05 08:45

ligesom at begynde at bruge gummi efter man har fået konstateret en kønssygdom!

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 19-04-05 09:20

Jeg bruger google's popup stopper - den virker altså utrolig godt! Den har pt fanget og spærret 1189 stk.

Det er klart den bedste jeg har haft - desuden er searchbar som følger med kanon god!

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 19-04-05 09:26

Lider du konstant af hovedpine dulmer det smerten med hovedpinetabletter, men det afhjælper ikke årsagen til du har hovedpine.

Får du den slags popups du får, så kan du sørge for at der ikke dukker så mange op med en popup-stopper, men det afhjælper ikke dit egentlige problem SPIONER PÅ COMPUTEREN.

En hurtig løsning findes her: http://www.spywarefri.dk/forum

alt andet dulmer kun smerten.

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 19-04-05 09:41

Tak for de svar der er kommet hidtil, jeg vil prøve en pop-up stooper som midlertidig løsning.
Og er der ikke en hurtig og nem øsning må jeg jo gå den slagne vej, og sende en log ind.
Har tidligere haft held med at fjerne searchbars ved at hente div. gratis programmer på nettet, lade dem finde synderen og derefter slette manuelt. En lidt farlig fremgangsmåde, men det lykkedes.

Jeg forstår bare ikke at Norton, Ad-aware og spyboot ikke finder noget.

Kender I nogle bedre programmer, som umiddelbart virker?

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 19-04-05 09:59

Hej froslev
Du skal lade eksperterne fra Spywarefri fjerne dit lordt. Den løsning du er på vej til dur ikke. Tro mig! Men det er jo op til dig. Om en uge siger du: Ja, Anja havde sq ret.

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 19-04-05 10:19

Tak for dit råd anja, det ender nok med at jeg prøver arlet, men hvis der fandtes en mirakelmedicin, tog jeg den, så må det briste eller bære. Sidste gang, før jul, da jeg havde problemer, lykkedes det at fjerne det, men det var også nervepirrende. Virkede pcen nu bagefter, det gjorde den dengang. Men det er måske russisk roulette?

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 19-04-05 10:22

Du skriver: Jeg forstår bare ikke at Norton, Ad-aware og spyboot ikke finder noget
Norton er en virusscanner. Du får jo heller ikke fjernet din hovedpine med et plaster på venstre knæ.
Ad-aware og Spybot er god mod tracking-cookies, men kan ikke fjerne "den lille lækre server" som er blevet lagt på din computer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-05 10:22

Det mest russisk roulette at lade være med at gøre noget! Det eneste der kan løse dit problem er hijackthis ! Så er man ihvertilfald fri for at gætte på hvor problemet ligger og kan henvise til netop det/de specialværktøj der kan fjerne problemet!

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 19-04-05 10:26

Undskyld min hårde og kontante måde at udtale mig på, men jeg ved hvad der er i vejen med din computer. Du har ret i at din fremgangsmåde er russisk roulette, især hvis du begynder at rode i reg.databasen og det er der den lille server har plantet sig. Du kan prøve Arlet eller hvis du vil igang med det samme så Spywarefri. Held og lykke til og endnu engang undskyld hvis jeg er lidt hård i mine udtalelser.

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 19-04-05 10:41

Åhh, lidt verbal spanking, er altid godt........

Jeg vil tage imod jeres råd og prøve arlet.

Min næste bekymring bliver så, hvordan undgår jeg at blive offer igen?

Jeg prøver at være rimelig påpasselig, men vi er 5 der bruger pcen, i alle aldre, så jeg har ikke kontrol med hvad der foregår.
Jeg kører tdc webspeed med den indbyggede firewall.

Accepteret svar
Fra : anja5

Modtaget 200 point
Dato : 19-04-05 11:12

Prøv at kigge her froslev:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Godkendelse af svar
Fra : froslev

Dato : 19-04-05 11:27

Tak for svaret anja5.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 19-04-05 15:29

Jeg siger også mange tak for points!