/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Sagsomkostninger
Fra : mnnm
Vist : 357 gange
100 point
Dato : 18-04-05 23:26

Ang. denne tråd her http://www.kandu.dk/dk/spg/64897

Hvad bør jeg som det første gøre ??. Skal jeg evt. få en advokat til at skrive et "skræmmebrev"

Hvor meget vil sådan en brev ca koste ? og hvor meget vil en evt. sag ca koste.
jeg kan 100% dokumentere at jeg var den første på market med dette produkt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 23:58

Som det første bør du nok spørge en advokat med forstand på den slags, om du i det hele taget har en sag.

Jeg er nemlig bange for, at det ikke hjælper dig synderligt meget om du var den første på markedet, når du ikke har fået designbeskyttelse på produktet.

mvh dova

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 19-04-05 00:18

SE TIDLIGERE INDLÆG/SPØRGSMÅL.

MVH. AG112

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 00:32

Ja, det har jeg gjort, og har kigget de love der nævnes igennem. (hvis det altså var henvendt til mig, AG112)

mvh dova

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 19-04-05 08:21

HEJ dova
NEJ SVARET VAR TIL mnnm.

DET FØRSTE SVAR VAR VIST IKKE FÆRDIG, DERFOR HAR JEG SVARET HENDE DER.
OK??

MVH. AG 112

Kommentar
Fra : domismik

Dato : 19-04-05 10:19

Mener bestemt at du HAR en sag !

Tag fat i Patentdirektoratet, og bed dem om at vejlede dig helt og fuldstændigt...

Du skal være parat til at det kommer til at koste en del, men sådan ER det, hvis man vil beskyttes / hjælpes...

Held og lykke

MVH
·domismik

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 19-04-05 10:43

HEJ mnnm
JEG HAR LIGE HØRT OM EN NY SAG, HVOR EN OPFINDER FIK "STJÅLET" SIN OPFINDELSE AF EN AF DE STORE KÆDER.

HAN TOG KAMPEN OP PÅ HØJESTE NIVEAU, MEN DET ENDTE MED AT DOMMEREN DØMTE DE SOM HAVDE "STJÅLET" OPFINDELSEN TIL AT BETALE OPFINDEREN ET VIST MEGET LILLE BELØB, OG DØMTE AT DET SÅLEDES IKKE LÆNGERE VAR OPFINDEREN SOM HAVDE RETTIGHEDERNE TIL OPFINDELSEN.

BEGRUNDELSEN VAR AT OPFINDEREN PÅ ET ÅR KUN HAVDE SOLGT CA 1000 ENHEDER , MENS KÆDEN HAVDE SOLGT 10.000 STK, DERFOR FIK HAN KUN ERSTATNING EFTER HVOR MANGE HAN HAVDE SOLGT.

EN RETSSAG KAN NEMT KOMME TIL AT KOSTE 60 - 70,000,-KR.

DU SKAL OGSÅ HUSKE PÅ, AT SELV OM DET ER SMADDERÆRGELIGT, FOR DET ER DET BESTEMT JEG ER OFTE SELV I DETTE, HAR DU DEN FORDEL, AT DET ER DIG SOM ER DEN KREATIVE, OG ALLE DEM SOM LØBER BAGEFTER DIG, DE KOMMER ALDRIG FORAN.

HELD OG LYKKE TIL.
MVH.AG112

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 24-05-05 12:11

Life is full of risks...

"Skræmmebrev", javel, men hvor skræmt vil de blive? Jo, måske, hvis du er repræsenteret af en seriøs advokat, der med styrke og saglighed kan redegøre for din påstand og for de konsekvenser, det vil få, hvis man ikke vil deltage i en mindelig løsning med dig. Men for at advokaten skal kunne skræmme nogen, må du jo allerførst overbevise advokaten om, at du har en sag, som han også har lyst til og interesse i at føre. Du kan ikke bare bestille et "skræmmebrev" til 1000 kr., f. eks. Advokaten skal jo bruge tid og kræfter på at sætte sig ind i sagen, undersøge retspraksis i tilsvarende sager og vejlede dig.

Jeg foreslår, at du beder om et møde med en dygtig erhvervsadvokat i dit lokalområde. I første omgang kan du måske få et møde af en halv times varighed, og måske skal advokaten bruge en time på at undersøge og vurdere sagen efterfølgende. Med lidt held vil det måske koste 5 til 6.000 kr. at komme i gang, få sagen belyst og skrevet til modparten om dit krav. Men det kan også blive dyrere, når først sagen ruller. Bed advokaten om en overslag.