/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Teksten
Fra : syllemus
Vist : 371 gange
50 point
Dato : 18-04-05 23:05

Hvorfor ser teksten på min hjemmeside forskelligt ud afhængig af hvilken browser jeg previewer i. Når jeg siger preview in browser på Explorer, står teksten rigtigt, men når jeg gør det på Netscape har teksten forskuppet sig. Håber at der er nogen der har en løsning på dette.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 18-04-05 23:07

Må vi ikke se din html kode... Så kan det være vi kan hjælpe dig!

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 18-04-05 23:21

Det ved jeg ikke om du bliver klogere af.

<div id="Layer7" style="position:absolute; width:216px; height:81px; z-index:8; left: 22px; top: 393px; background-image: url(Tulipan%20baggrund.jpg); layer-background-image: url(Tulipan%20baggrund.jpg); border: 1px none #000000;">
<p>&nbsp;</p>
<blockquote>
<p><font color="#FFFFFF" size="3" face="Copperplate Gothic Bold"><a href="Buketter%20og%20dekorationer.html">Buketter
og dekorationer</a> </font></p>
</blockquote>
</div>

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 18-04-05 23:22

<div id="Layer7" style="position:absolute; width:216px; height:81px; z-index:8; left: 22px; top: 393px; background-image: url(Tulipan%20baggrund.jpg); layer-background-image: url(Tulipan%20baggrund.jpg); border: 1px none #000000;">
<p>&nbsp;</p>
<blockquote>
<p><font color="#FFFFFF" size="3" face="Copperplate Gothic Bold"><a href="Buketter%20og%20dekorationer.html">Buketter
og dekorationer</a> </font></p>
</blockquote>
</div>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-04-05 23:27

Afhængigt af hvilket program du laver hjemmeside i, kan du se resultatet i forskellige browsere.(prewiew)

Jeg kan ikke lige huske løsningen, men det er et kendt problem, at hjemmesiden kan se forskellig ud fra browser til browser. Så egentligt bekræfter jeg bare det er noget suck, men jeg håber da andre byder ind...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 00:30

Helt ærligt, hvad pokker sker der her??

Syllemus, noget af din kommentar fra kl 23:22

står lige pludselig ude i den blå menu til venstre på siden, altså kun selve skriften oven i den rigtige kandu-menu

mvh dova

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 19-04-05 05:52

Det gør den osse her Dova

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 19-04-05 06:05

Prøv at kigge på CSS kurset som står til venstre her på siden.CSS (Typografiark) giver høj grad af kontrol over layout og skrifttyper.

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 50 point
Dato : 19-04-05 07:08

Jeg tror du skal kigge lidt mere på din css kode... Jeg har på fornemmelsen at det er den som laver ballade...

Men som taliskoko forklarer, er det et kendt problem at nogle browsere kan se noget, og andre kan ikke... Det er især kendt css, hvor der faktisk er et eksempel hvor man overholder W3C standarden, men Internet Explorer giver stadig en fejl. Men Firefox kan se siden. Spøjst, ikk?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-05 11:30

<font> er en deprecated markør i HTML 4.01 : http://www.w3schools.com/tags/tag_font.asp

Husk at HTML beskriver indhold. Layout styres af CSS.

Omkring formatering af tekst er der nogle ting man skal holde sig for øje og have i mente :

1.) http://webdesign101.dk/fonts/index.php
2.) http://webdesign101.dk/design/font_size.php

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 19-04-05 22:59

Tak for svaret ostemanden.