/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJÆLP.. Veteranproblem
Fra : Wrongstyler
Vist : 3404 gange
420 point
Dato : 18-04-05 22:49

Jeg har et problem af hidtil uhørte dimensioner..

Jeg har en gammel trehjulet budknallert, der har kørt med varer til og fra Nr. Lyndelse cykelfabrik(nuværende kildemoes cykler) i 1950-60'erne. man sidder på bagenden ovenpå hvad der ligner en alm knallertbagende men så er der et stort lad foran.. den styres med et alm cykelstyr der har stangforbindelse til forhjulene som drejer. Der sidder en derbi-ferrari motor på. Den har desuden 2 lygter der peger fremad og der har været et 6 volts batteri monteret på et tidspunkt som motor'en ladede op i dagtimerne..

MEN!!!
bremsesystemet er ikke komplet, det er skivebremser og der er næsten ikke andet end skiver, og wiretræk tilbage.. det er meget svært for mig at se hvordan det har været og dermed hvordan det skal laves igen.
Jeg ønsker at lave det så originalt som muligt selvom det jo helt klart ville være nemmere at sætte noget andet på (tromler eller noget fra en MC/scooter)
Jeg ville også enormt gerne have billeder eller kontakt til nogen der har set sådan en maskine før.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-04-05 22:52

Prøv at skrive veteranknallerter i www.google.dk
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-04-05 22:56

Evt også her
http://www.geocities.com/veteransjov/
Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:09

Den står omtalt her:
http://www.dvtk.dk/index.asp?/event/gjerntraef2004.html

Den hedder en.........derby knallert

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 23:20

Den er dansk bygget på derby-fabrikken.
Motoren er derby og gearkassen ferrari

På scootergalleri.dk er der kun gamle Derby scooterknallerter med lad bagpå

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 23:36

Og en sat..... drivrem der ikke kunne holde.

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 09-05-05 21:31

Hej emesen.. det er ikke en derbi ladknallert...
En derbi ladknallert har et lille lad bagpå, men har et stort lad foran på størrelse med en EUR-palle der ligger på tværs, den er 3 hjulet..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-05 20:03

Jeg syntes du skal tage kontakt til kildemoes cykler, det er jo et trækplaster hvis de får den lavet flot og den kan stå på deres museum, eller i en forhal. Og du kan jo nok få en del nye cykler for den.
http://home20.inet.tele.dk/vka/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Suzuki_K50

Dato : 01-09-05 21:30

jeg ved det er svært at finde men der er sådan en på www.speedriders.com

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 06-09-05 08:41

jeg AHR haft fat i kildemoes.. de er totalt ligeglade!! hvis vi får den sat i stand nogensinde tror jeg den kommer på egeskov veteranmuseum.

JA for satan!! speedriders er nok det tætteste jeg er endnu er kommet på den.. jeg prøver at skrive til dem.. deres er godt lidt mindre at se til men samme princip!

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 20-12-06 16:22

Hej venner.. jeg har fundet ud af hvad det er for en knallert.

Det er en Monark Transportmoped dm62

tag et kig: http://web.telia.com/~u52602359/mv57d1.htm.

Mange tak for jeres mange indlæg, der er desværre ikke nogen point at hente da jeg selv fandt ud af det.

men vil da gerne give point'ene til en der kan finde et sæt komplette forbremser til den