/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
EXTFIX?
Fra : Perege
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 18-04-05 21:22

Hej.

Da jeg ikke kan dele filer samen mine kammerater med Fildeling i MSN7, har jeg fundet et program der hedder EXTFIX.
Har nu installeret programmet, men er blevet bange for at min pc nu er blevet for "sårbar", da programmet efter installationen skriver at min pc er mere udsat.

Hvad skal der normalt stå i "Lowriskfiletypes"? Der står en HEL masse fil-endelser efter jeg har installeret programmet.

Der står:

.exe;.bat;.com;.cmd;.reg;.vbs;.inf;.msi;.htm;.html;.swf;.js;.mp3;.mp2;.ape;
.apl;.flac;.shn;.mpc;.mp+;.wma;.ogg;.mp4;.aac;.voc;.mid;.mac;.cda;.kar;.midi;
.rar;.zip;.wav;.jpg;.gif;.png;.bmp;.jpeg;.doc;.xls;.pls;.pub;.dat;.html;.htm;
.avi;mpg;.mpeg;.nfo;.txt;.torrent;.diz;.ppt;.m3u;.sfv;.tar;.htt;.mht;.asp;
.aspx;.tiff;.rtf;.ini;.cab;.ico;.icl;.ip;.iptheme;.msstyles;.theme;.dll;.psd;
.vbs;.swf;.php;.xaml;.iso;.bin;.cue;.xml;.par;.par2;.ace;.arj;.lzh;.7z;.gz;.bz;
.uue;.bz2;.jar;.z;.ade;.adn;.adp;.aia;.img;.date;.aip;.ait;amf;.ani;.aob;.asf;
.csv;.fla;.pxr;.wmv;.nrg;.mov;.sav;.xhtml;.php5;.pxr;.m4a;.qxr;.h;.cpp;.pdd;
.rle;.dib;.eps;.jpe;.pcx;.pdp;.raw;.pct;.pict;.sct;.tga;.vda;.icd;.vst;.tif;
.tpl;.log;.prx;.cdf;.nls;.ax;.msc;.cpl;.EXE;.BAT;.COM;.CMD;.REG;.VBS;.INF;.MSI;
.HTM;.HTML;.SWF;.JS;.MP3;.MP2;.APE;.APL;.FLAC;.SHN;.MPC;.MP+;.WMA;.OGG;.MP4;
.AAC;.VOC;.MID;.MAC;.CDA;.KAR;.MIDI;.RAR;.ZIP;.WAV;.JPG;.GIF;.PNG;.BMP;.JPEG;
.DOC;.XLS;.PLS;.PUB;.DAT;.HTML;.HTM;.AVI;MPG;.MPEG;.NFO;.TXT;.TORRENT;.DIZ;
.PPT;.M3U;.SFV;.TAR;.HTT;.MHT;.ASP;.ASPX;.TIFF;.RTF;.INI;.CAB;.ICO;.ICL;.IP;
.IPTHEME;.MSSTYLES;.THEME;.DLL;.PSD;.VBS;.SWF;.PHP;.XAML;.ISO;.BIN;.CUE;.XML;
.PAR;.PAR2;.ACE;.ARJ;.LZH;.7Z;.GZ;.BZ;.UUE;.BZ2;.JAR;.Z;.ADE;.ADN;.ADP;.AIA;
.IMG;.DATE;.AIP;.AIT;AMF;.ANI;.AOB;.ASF;.CSV;.FLA;.PXR;.WMV;.NRG;.MOV;.SAV;
.XHTML;.PHP5;.PXR;.M4A;.QXR;.H;.CPP;.PDD;.RLE;.DIB;.EPS;.JPE;.PCX;.PDP;.RAW;
.PCT;.PICT;.SCT;.TGA;.VDA;.ICD;.VST;.TIF;.TPL;.LOG;.PRX;.CDF;.NLS;.AX;.MSC;.CPL

Findes i Regedit under:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Associations

EgE

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 18-04-05 22:11

ja det skal jeg da love for, du har tilladt at dele filer med ovenstående fil endelser(håber du har et godt antivirus program da der er mange muligheder for virus)
du har tilladt alt lige fra exekverbar filer til billeder.pakkede filer,torrent filer(fildelings fil til torrent klient),word filer,til alle filmformater,så tillykke du har da virkelig åbnet en ladeport.

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 18-04-05 22:14

Ja, det er heller ikke noget jeg er helt tilfreds med. L....-program.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 18-04-05 22:31

hvorfor henter du ikke bare en ftp server og klient og sætter sådan en op sammen med dine makkerer så kan i da dele alt det i vil
og hvis du mener deres sikkerhed er iorden ang virus så er den pot vel ude eller kan du jo scanne de filer de oploader med dit virus prg. inden du bruger/åbner dem

bare lige en tanke til noget alternativt

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 18-04-05 22:37

Var selvfølgelig en ide.
Men har stadig ikke fået svar på: Hvad skal der normalt stå i "Lowriskfiletypes"?

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 100 point
Dato : 19-04-05 00:17

der skal stå de filtyper du vil acceptere, så det er helt op til dig selv.
Jeg ville starte med så få som muligt og så måske løbende føje nogle flere til, så sæt dig ned og lav en liste over de filtyper du mener er relevante i første omgang.
f.eks. doc, mp3, mpeg, html, htm, gif, jpeg, jpg, bmp, psd, wave, midi, o.s.v........

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 19-04-05 12:25

Tak for svaret hcma.