/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SERVICE PACK 2 EXIT ELLER HVA
Fra : dhmoelsted
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 18-04-05 20:04

Jeg har en bærbar med præinstalleret servicepack 2 der er en del af XP der er lagt ind af HP, hverken XP eller service pakken ligger i tilføj / fjern programmer, men jeg ville så grulig gerne af med service pack 2 , er der et smuthul, eller er det en formatering det handler om, jeg ved alt om service pack 2 herligheder blot ikke i vores tilfælde da den blokerer for en driver til printer
mvh
Hans

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 18-04-05 20:18

Hej.
Du har ingen muligheder for at fjerne SP 2, hvis den er lagt på enten via en windows cd- inclusive SP2, eller et tilsvarende "spejl" som nok de fleste firmaer bruger når de installerer.
Det kræver en formatering.
Så er spørgsmålet så, om du har en cd med eller uden sp2?
Og kan du fravælge den under installation?
Har hørt det kan lade sig gøre, men hved ikke selv hvordan.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 21:15

hej
hvorfor vil du af sp2

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 18-04-05 22:03

Citat
jeg ved alt om service pack 2 herligheder blot ikke i vores tilfælde da den blokerer for en driver til printer

Han beskriver det vel egentlig godt nok her?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-04-05 22:42

Er printeren tilsluttet en usb port hvis ikke så kan du få en adapter til det, så skulle det virke
mvh sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 22:57

Hvis den er præindstalleret så har du kun en recovery CD og ingen driver CD til din comp.
Du skal bruge drivere når du har formateret.

Og du har vel været ude og kigge efter en opdateret driver til din printer.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 18-04-05 23:06

Hvis du evt. skriver hvilken printer det drejer sig om, kan det være nogen finder den nyeste driver, eller har prøvet noget lign. som har en løsning på dit problem... For SP2 skal man da ikke skille sig af med... Tværtimod!

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 19-04-05 00:27

prøv at gå ned i start-kør,og skriv :c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe,og trykke ok

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 19-04-05 01:54

Fredrikshavn: Du har helt ret. Der vil den ligge HVIS man har den kørt på BAGEFTER installation som en enkelt opdatering.
Er den integreret i installationen, så glem det. Jeg svarer ikke for resultaterne hvis han kører dette.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 02:56

dhmoelsted - Som andre også har sagt: Det er ikke SP2 der er dit problem, det er din printer. Du må finde en ny driver til din printer og det kan sikkert gøre via nettet. At fjerne XP-SP2 løser ikke problemet. Hilsen Arne

P.S.: Efter SP2 har de fleste firmaer lagt nye drivere ud, specielt tilrettet SP2.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 19-04-05 08:47

Jeg synes det er underligt. Til trods for at sp2 siden det blev "opfundet" har det været så gennemført fejlbehæftet og konfliktfyldt, til trods for at der advares mod det allevegne, alligevel installeres det ganske ureflekteret.
Og bagefter er brevkassene oversvømmet af hjælp hjælp...
Nej, jeg er ikke sarkastisk, forholder mig blot lidt undrende.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 19-04-05 17:20

Hej allesammen, det er ikke lige så let jeg kopierer lige et brev og mail ind jeg har haft med HP dette besvarer måske den frustration vi er ude i med isenkram for mange penge, her følger historien.

Jeg har talt med Poul Korsholm, HP, som du også har talt med. Supportafdelingen kan ikke sige præcis hvilken model der med 100% sikkerhed ikke vil køre uden problem du har oplevet. Det var et forslag fra Poul, men ikke et veldokumenteret forslag. Desværre ser jeg på den baggrund ingen ide i at sende flere maskiner frem og tilbage.

Så, jeg vil foreslår at vi hermed betragter sagen som afsluttet og at I frit kan disponere over den PSC 1610, som jeg har sendt til jer. Som en sidste mulighed kunne du prøve at afinstallere maskinen og HP-softwaren og så se om Windows selv har en driver, som maskinen fungerer sammen med. Dvs afstallere HP-softwaren og så bare tilslutte maskinen til pc'en via et USB-kabel og derefter tænde maskinen uden at HP's software er installeret. Hvis ikke der virker kan du altid installere HP-driveren igen.

Med venlig hilsen

Henrik Kirkeskov
Kommunikationschef
Hewlett-Packard
Engholm Parkvej 8
3450 Allerød
Danmark
+ 45 48121447 (direkte)
+ 45 40601447 (mobil)
henrik.kirkeskov@hp.com
www.hp.dk dlæg, læserbrev til jeres temasider om pc Spentrup i marts 2005…

In
ATT : til interesserede pc havere eller kommende,

Dette indlæg har til formål at oplyse kommende købere af visse produkter af mærkevarefirmaet HP….
Nogle af deres hardware kan ikke arbejde sammen med , Microsoft service pack 2 , jeg mener med følgende historie at kunne bevise dette i hvert fald for det vi har gennemgået.
Vi har en Hp stationær a220, en 2110 Hp printer, begge dele stadig under garanti.
Vi er et par lidt oppe i alderen og har først her for knap 2 år siden fået dette isenkram inden for dørene, og som da tv i sin tid lavede om på hele tilværelsen , det samme er sket her , vi måtte simpelthen ha en pc mere, vi købte så en wireless HP notebook 5000 serien og en router så kunne vi dele vores tdc bredbåndsforb.
Vi købte så en linksys wrt 54sg den var lidt svær at opsætte , det værste var at den lukkede visse sider ude….. nå en lang historie kort efter megen suppott fra linksys var problemet blot at den ikke i routeren var blevet opdateret, det gik der 14 dage med at finde ud af , men hvor den virker …. Nu.
Nå vi skulle så dele denne 2110 hp printer via det wireless system opsætningen gik fint den indikerede at den delte, blot ville den ikke udskrive når der blev sendt fra den bærbare, nu support i et enormt antal timer fra HP der til sidst opgav , ja de foreslog jeg kunne formatere den stationære om, det var jeg ikke varm på der måtte da være en udvej
e

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 19-04-05 17:25

der mangler noget her følger resten håber i kan finde ud af det
Denne udvej blev at vi købte en printer mere en HP 1317 , så nu skulle alt jo være ok, den blev via usb kabel tilsluttet direkte til den bærbare pc.
Nu tror i nok nu er alt ok, nej nej, den ville ikke scanne , som er en del af denne maskines funktioner, nå fat i HP support igen 4 dage mange timer i tlf, downloading af nye drivere der skulle tage højde for alt det nye bla servicepack 2.
Men nej den ville ikke der blev monteret forskellige rep tools der skulle få skidtet til at virke lige lidt hjalp det , nu foreslog man så at den spritnye bærbare skulle omformateres via en ny installations cd. Kun med service pack 1 monteret, altså man erkender fra HP side at visse af deres produkter ikke kan arb. Sammen med service pack 2……det vil sige at man som forbruger må nøjes med den gamle version for at få isenkrammet til at fungere.
Al den mas plus at arsagen til kommikationen mellem den stationære pc og printer skyldes at service pack 2 gå ind og blokerer plus udgifter til en printer mere takseres af HP til en skriver eeen blækpatron no 57 passende til begge printere.
Hvad kan man så lære af det , ja jeg venter i skrivende stund på cd med sp 1 monteret , de sendte jo lige den med sp 2 først , trods man fra starten påstod at den recover cd. Der var med den bærbare VAR UDEN SP2 , nå alle har jo lov at blive klogere, vi får jo såbare ikke service pack 2 på den bærbare, men som man fra HP support sagde den var endnu ikke helt sikker og gennemtestet, ja er læseren forvirret VI er, og er spændt på om den nye printer nu kommer til at virke efter omformateringen, med de ulemper med genist.af det man havde på pc der jo forsvinder ved denne operation, dette indlæg skal ses, og læses som en orientering til ikke nørder som vi tilhører, der ikke ved noget på forhånd men blot køber et mærkevare, for at man så kan føle sig NOGENLUNDE garderet.

Fortsættelse af historien, da man fra HP side måtte erkende at man ikke kunne hjælpe , kunne vi så tage ud hvor vi havde købt printeren ( psc 1317 ) og få pengene retur hvad vi så¨gjorde, nå men vi skulle jo have en printer, og det var jo egentlig for dårligt at man måtte strække våben fra HP side jeg tog så kontakt til dem igen, og her mente de så også at der måtte rådes bod på de strabasser vi har været igennem , man ville så forære os en pressemodel, en model 1610 en dejlig maskine kvit og frit leveret, men ak den er så installeret og virker for så vidt også, blot ved opstart af pc, med eller uden printer, popper der 3- 4 skilte op hvor den beder om at få en cd lagt i med fax installationer, det skal vi så leve med , eller forære printeren væk , og så købe et andet mærke der kan arb. Sammen med HP.alle relevante mails Hp og mig imellem kan vedlægges her står så sagen 7 april 2005
11 april 2005 har jeg modtaget en mail fra HP der opgiver sagen , og henviser til den gratis printer der er delvis defekt, da den afstedkommer pop ups med forskellige navne f. eks TRY APP, FAX og lign.

er følger resten

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 19:08

Jeg er absolut målløs over HP som jeg regnede for toneangivende indenfor printere.
Men hvis du har XPsp1 så kan du måske finde drivere til dit motherboard.
HP må da ha' en CD til deres bærbar.
Og så skulle det kunne køre.

Utrolligt skuffende HP i DK - mon det er standard for selve HP.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 19-04-05 19:28

Det er simpelthen utrolig. Kan ikke sige andet end at HP har et troværdighedsproblem.

Det er åbenbart et fuldtidsarbejde at invistere i HP.