/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
bidrag til konfirmation
Fra : janik
Vist : 2967 gange
100 point
Dato : 18-04-05 18:12

Jeg har en søn der skal konfirmeres nu her til maj .
Jeg skal betale konfirmationsbidrag, men
da jeg jo kan trække det fra i skat, skal jeg så ikke
have dokumentation? Jeg betaler jo direkte til moderen, er det nok at hun kan dokumentere?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 18:16

Du skal vel bare have en kvitering?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 18:19

Det skal du kun hvis skattevæsenet efterfølgende forlanger det, når du har indsendt din selvangivelse.
Ellers trækker du det bare fra ligesom andre fradrag.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 18:31

janik - Hvis du betaler pengene via en bankoverførsel til moderens konto eller ved at sende en bankcheck, har du bankens garanti for at du har betalt pengene. Sørg blot for at der på overførslen eller checken står hvad beløbet dækker. Så behøver du ikke anden dokumentation for at du har betalt/overført beløbet. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-05 18:31

Hvis det er fra Statsamtet, du er blevet pålagt at betale konfirmationsbidrag behøver du ikke en kvittering.

Har du aftalt det med moderen alene kan du vel få en kvittering af hende, hvis det skulle blive nødvendigt.

Skattevæsenet forlangte på et tidspunkt dokumentation for at min eks-mand havde betalt x antal kr. til mig.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-05-05 11:24

Hvis du sørger for at overføre pengene via banken, vil ToldSkat være mere end tilfreds med en overførselskvittering - husk at den skal gemmes i 5 år.

Mvh. AMP