/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Bl.a World of Warcraft lukker ned og går~
Fra : vibaek78
Vist : 778 gange
100 point
Dato : 18-04-05 18:08

Min lillebror er godt frustreret. Hans forholdsvis nye PC som han købte for sine surt optjente lommepenge giver ham mange problemer i diverse spil som Battlefield 1942, Starwars Battlefront og senest i World of Warcraft.

Når han starter WoW kan han spille i få minutter. Så får han sort skærm og så er han retur i XP.

Han sidder med en AMD 3200+ med 512 Mb ram. Grafikkortet er et msi fx5900xt 128 mb kort.
Jeg har haft re-installeret hans maskine så vi har arbejdet med en "REN" maskine men samme resultat.
Min første mistanke ligger naturligvis på grafikkortet.

WoW er opdateret til seneste patch.
Jeg har opdateret hans grafikkort med seneste driver fra nvidia.com

Alligevel så lukker spillet ned efter ganske få minutters spil.

Vil I tro at det er grafikkortet der er forbryderen, eller skal man også kigge i retningen af ram eller bundkort?

Maskinen er købt over nettet, så alternativt må han sende enten grafikkort alene afsted, eller som jeg har anbefalet ham, hele maskinen sammen med fx WoW så de selv kan teste. Vil jo nødigt ha' at de returnerer kortet og siger fejl ikke konstateret.

/storebror

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 18:24

Kunne måske tyde på varmeproblemer! Jeg ved at WOW og Battlefield er ret krævende grafikmæssig så hvad siger temperaturen på grafikkortet?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-05 18:32

Mon ikke det er DirectX der skal opdateres?
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0a9b6820-bfbb-4799-9908-d418cdeac197&displaylang=en&Hash=PFB8X74

Hvis det ikke skulle hjælpe, så:
1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type dxdiag, and then click OK.
VH Palle Hansen