/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Følger der altid bolte og evt. spacerrin~
Fra : Zuluop
Vist : 661 gange
10 point
Dato : 18-04-05 18:02

Hejsa

Følger der altid bolte og evt. spacerringe med ved køb af nye fælge?

Benytter man samme bolte til sine sommer og vinterfælge eller skal man
have et sæt til hver fælgsæt?

På forhånd tak!

mvh
Zuluop

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 18:14

Nej, du skal have andre bolte, for det er ikke sikkert at boltene til vinter og sommer fælge er lige lange.

Om de lige følger med, eller skal købes ekstra, ved jeg ikke lige.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 19:18

Jeg aner ikke hvad spacerringe (måske afstandsringe) er.
Men der kan være stor forskel på eks. alm. stålfælge (koniske bolte/møtrikker) og alufælge (flad reces).

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-04-05 21:12

Du må købe bolte og spacere ( hvis fælgene er for brede) tilæg til fælgene, men hvis du er god til og prute så kan du få det med på købet.Specielt hvis du køber dyre fælger.Prøv.
alimak

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 21:31

Aha Alimak - spacere er til at lave forsætninger.
Det kaldte vi sporviddeforøgere i gamle dage.