/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
film m.m. om/med en far
Fra : ida.sorensen
Vist : 352 gange
50 point
Dato : 18-04-05 17:22

Hej.

Jeg leder efter film/bøger/snage m.m. hvor der er en far med, der har en betydning. Vi har nemlig et emne der hedder far i skolen, og jeg skal finde noget.
Kan i anbefale nogle film/bøger/sange m.m.?

Mvh Ida

P.S. Det skal være på dansk.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 17:34

Der var en serie på DR1 for et par år siden der hed NANNA. En hjemmegående far og hans forhold til sin datter. Moderen spillede kun en begrænset rolle idet det var faderen der hele tiden var hjemme og passede hjemmet m.v. Sebastian indspillede titelmelodien "Nanna". Jeg kan ikke forestille mig noget bedre til dit project end netop Tv-serien Nanna.

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 18-04-05 17:36

Hvem har lavet den der: Når jeg blir en stor pige, så vil jeg giftes, giftes med farmand...... ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 17:41

Det har Otto Hænning og han indsang den sammen med sin lille datter: Gitte Hænning.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 18:00

Arne kig lige ind her! http://www.kandu.dk/dk/spg/65002

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-04-05 19:03

Ja, den med Nana som Arne foreslår kan du købte jeg som video i TP-Musik for
25,-kr. Den er super.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 19:07

Fattig, giv mig lige et link til TP-Musik. For den vil jeg squ gerne eje. Den ER nemlig SUPER.

Kommentar
Fra : ida.sorensen

Dato : 18-04-05 19:09

Okay. Tak for det. Det vil jeg se på

Men i må stadig gerne komme med flere forslag.

Mvh Ida

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 18-04-05 19:12

Hvad med sanggruppen "venter på far" de har lavet nogle sjove cd´ere

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 18-04-05 19:12

far til 4

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 18-04-05 19:13
Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 18-04-05 19:14

Gummi tarzan - der var faren også en væsentlig del af historien

Store badedag - også her spillede faren (erik clausen) en væsentlig rolle

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 19:23

Tak Fattig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 19:59

Dansk film fra 1983:
Skønheden og udyret, med Jesper Klein og Line Arlien-Søborg i hovedrollen.
Handler om en ung pige og hendes far, og faderens kvaler over, at datteren er ved at blive voksen, og hans jalousi mod hendes ungdomskærester.

mvh dova

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 19-04-05 11:07

arne.jacobsen!

Jeg har købt Nana DVD'en i Stereostudio til kr. 99,- sidste år. Kan se derinde, at den koster kr. 149,- nu på DVD og 49,95 på VHS. Men her kan du få den for 99,- http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=13952

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 20:11

IceCap -> Tak for det.

Kommentar
Fra : reneac

Dato : 30-04-05 19:31

hvad med Min morfars morder af søren fauli, den hanler også om en far og familien og en masse andet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-05-05 21:07

Du har da fået mange gode forslag! Synes du ikke du burde lukke spørgsmålet og præmiere et af dem?