/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Pulsur
Fra : ph7
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 18-04-05 17:16

Jeg har købt et pulsur via E-Bay, og har nu et spørgsmål:
Hvad er "pacer", og hvordan fungerer

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-04-05 18:04

Jeg sidder og tænker på, om det pulsur du har anskaffet dig, er ét af de avancerede modeller med det som kaldes for "countdown Pacer"?!

Mit bud på hvad det er, og hvad det bruges til, må være, at det er din pulsfalds værdi, der kan aflæses på pulsmåleren.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-04-05 20:18

Her er én form for pacer...jeg ved ikke om der er andre målinger eller rytmeangivelser der har samme betegnelse.

http://www.sport-tiedje.dk/ciclosport/pulsmesser/easytouch2.htm
Citat
Pacer:
- angiver en ensartet rytme (f.eks. 60 bpm)
- til rytmiske gentagelser

Og en masse andre pulsure http://www.sport-tiedje.dk/sportuhren.htm

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 100 point
Dato : 18-04-05 21:08

Pace fungerer på den måde at du kan indstille et bestemt puls-interval, f.eks. 130 - 142, og hvis du så kommer under eller over det forudbestemte interval, begynder uret at bippe. Denne funktion er ret smart hvis man løber for at få svedet nogle deller af. Så er det nemmerlig nemt at forblive i sin maksimale fedtforbrændingszone
Vh fluffy

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-04-05 21:19

Se det var til at forstå fluffyclaus Jakjoe gjorde et forsøg, men det fattede jeg ikke en dyt af. Tror ph7 bliver glad for din forklaring. Jeg blev i hvert fald klogere, så tak for det

Godkendelse af svar
Fra : ph7

Dato : 18-01-06 16:53

Tak for svaret fluffyclaus. Det tog sin tid at acceptere!