/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
WM i Snooker fra Sheffield!
Fra : arne.jakobsen
Vist : 684 gange
200 point
Dato : 18-04-05 17:02

Der er WM i Snooker i Sheffield i disse dage. Alle bud på den nye Verdensmester deltager i denne sweepstake.
Seneste dato for afgivning af stemmer er den 20 april. Den første der kommer med det rigtige bud får point, så vent ikke for længe.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 18-04-05 17:06

Higgins.. det må det blive!

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 18-04-05 19:35

O'sullivan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 19:41

Jeg skulle måske have sagt det tidligere, men Almindelige brugere har IKKE stemmeret idet de ikke kan modtage Superpoint. Så festoriginalens stemme er ugyldig.

Der kan altså stadig stemmes på Ronnie O'sullivan.

M.v.h. Arne

P.S.: festoriginalen: Vil du være med her så sign up som Superbruger

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 18-04-05 20:12

PROTEST
Du kan da ikke lave reglerne efter koncurrencen er sat igang.
Jeg er bare ikke så pointfikseret som dig søde arne.
Jeg vil hermed opfodre til boycut af koncurrencen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 20:34

Vil du vædde? Det er min tråd! Og mine point. Så jeg kan gøre hvad der passer mig. Og bliv så væk fra denne tråd.

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 18-04-05 22:08

Jeg kan gøre hvad der passer mig
Så jeg tror jeg bliver her.

Ja tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 22:13

Bliv du bare din festoriginal, så kan alle deltagerne i tråden få lov at se hvad/eller ikke, du er.

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 18-04-05 23:33

ævbæbbussemand 23.31

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 00:10

Der er kun et bud pr. person.

Æv bæv Bussemand. Så kan du også lære at stave til det.

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 200 point
Dato : 19-04-05 19:42

Tjaeh, efter at have set Ken Doherty spille i går, var min umiddelbare indskydelse at satse på ham, men jeg tror nu alligevel, at jeg holder på Mathew Stevens. Doherty er trods alt meget svingende. Han jo ikke ligefrem brillierede mod Din Junhui (eller hvordan det nu staves), men han bankede selvfølgelig også Steven Hendry.

Mit bud: Mathew Stevens.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 02:37

Hi Boys. Indtil nu er John Higgins og Mathew Stevens valgt. Jeg ved godt at jeg ikke selv kan stemme, men jeg tror på Stephen Hendry. Han spiller skide godt lige nu. Nyder i Udsendelserne på Eurosoft? Jeg gør. Hilsen Arne

P.S.: Det er jo ikke så tit der er en Snookertråd på Kandu, så den må gerne misbruges lidt til lidt hygge-snooker-snak.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-05 11:11

POINTIDIOT

Hvad fanden RAGER det dig din latterlige nar, at man ikke kan modtage point. Hvornår går det op for dig, at du er den største pestilens og betændte byld på Kandu.

Gud ved hvornår fuldt fortjent du blir smidt af helvede til. Kan du ikke få dig et arbejde, så du i det mindste er væk fra Kandu mens du ikke er hjemme. Nååå nej - Hvilken arbejdsplads vil kunne holde dig ud i mere end 3 minutter??

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 20-04-05 11:11

Så stemmer jeg da bare på ham der Ronnie O'sullivan.

Nenita

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 20-04-05 11:16

Det var dog en utrolig pæn kommentar du der fik fyret af klumme......
Du gør jo dig selv lige så dum som du syntes Arne er.

Hvad med en pæn tone - ved du ikke at hvis du ikke kan sige noget pænt - SÅ HOLD MUND

Nenita

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-05 11:24

Daws Nenita.

Du kender nok ikke monsteret LOOOL

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 20-04-05 11:29

Nej det gør jeg ikke, men derfor kan man godt opføre sig pænt - eller som du skrev til mig på den anden spørgsmål med henvisning til denne - hvorfor blande sig og ikke bare springe det over?????????????????

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-04-05 16:43

Frygtelig venlig samtale efterhånden... Men det er da festligt nok.. hvornår får jeg mine point, når higgins HAR vundet eller hva?? :):)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 16:46

Ja ja eller hwa

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-04-05 17:09

bare kom med dem ::::)

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 20-04-05 17:13

HA, Higgins får da klø af The Rocket i semifinalen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 19:07

Håber at I har set Snooker her kl. 18:30. Mark Williams har lige, som den 5 spiller i historien lavet en Total Clearance på 147 ved et VM. Den bliver nok genudsendt et par gange.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 19:23

I øvrigt får han den nette sum af 147.000£ for det lille nummer hvis altså ingen andre gør ham kunsten efter. Gør nogen det deles præmien.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 19:25

Det svarer til lidt over 1,5 mill. kr.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-05 21:43

Jeg aner ikke hvem jeg skal stemme på.
Der mangler en liste til "sypigetips"

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 20-04-05 21:44

Du snakker med dig selv båtnakke

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 21:46

emesen - se dette link: http://www.worldsnooker.com

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-05 21:54

så stemmer jeg på ham her:
Stephen Hendry
Han ser målbevidst ud.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 21:57

emesen - Godt gået - ham ville jeg også have stemt på hvis jeg kunne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-05 22:07

arne.jakobsen - hvis du stemmer bliver du straks "disket"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 22:13

Ja squ. emesen - Har du set snooker før? Mark Williams har idag lavet en Total Clearance på 147 point. Det får han 147.000£ for ca. 1.550.000 kr. Ikke så skidt endda.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-05 22:16

Snooker................næ jeg har kun spillet lidt billard i et røgfyldt lokale.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-04-05 22:17

`Ja, det er ret flot klaret, efter min mening.. Og den sum penge kunne jeg sagtens bruge..

Der er én ting ved snooker jeg ikke har forstået. At gå efter at lave en "snooker", hva skal det sige? Den har jeg aldrig rigtigt fanget..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 22:26

En snooker er et gammelt engelsk udtryk der kan oversættes til vores danske "en lang næse". Når man i snooker "lægger en snooker" betyder det altså at man giver modstanderen "en lang næse". Det var det rent sproglige. Teknisk set betyder det at man lægger ballerne op sådan at modstanderen ikke direkte kan se den bal han skal ramme. Den hvide bal (stødballen) ligger typiskt gemt tæt op af en anden og derved kan modstanderen ikke se en rød direkte, eller hvis alle røde baller er væk så den farve som står for tur. Det er at lægge en snooker. Rammer man ikke den bal man skal er der dømt fejl og en sådan giver modstanderen minimum 4 point. Hvis det f.eks. er den blå, er det 5 point, den pinke 6 pont og den sorte 7 point.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 20-04-05 22:36

Manden med de mange talenter... Boldøje, inteligens samt overblik må siges at beskrive den abolute mest vel kvalikvisert vinder, Der er selvfølgelig tale om Ronnie O'Sullivan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 22:43

Godt bud Trine. Men du kan ikke vinde med det, idet Nenita allerede har stemt på O'Sullivan, men du kan gå ind på
www.worldsnooker.com og finde en anden at stemme på.

Indtil nu er følgende spillere valgt af andre.

John Higgins, Mathew Stevens, Ronnie O'Sullivan og Stephen Hendry.

Find en anden, så er du med.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-04-05 22:51

Ok. Tak for den grundige forklaring. Så har jeg noget at brilliere med over for vennerne, næste gang jeg ser snooker med vennerne. (vi er ikke proffer, ser det mest efter en lang aften/nat, når alt andet er ligemeget.)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 22:59

epidedymittis - Der er lige åbnet en ny dansk hjemmeside om snooker www.snookerfaq.dk der kan du og andre finde svar på næsten alle jeres spørgsmål samt stille nye og få dem besvaret. Go for it.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-04-05 23:12

fedt nok! tak for det!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-04-05 23:18

arne.jakobsen

Jeg forstår ikke din indstilling til "almindelige brugere"

Et rigtigt svar fra en "almindelig bruger" er da lige så meget værd, som et svar fra en "superbruger"

Det er ikke point, det kommer an på, men det rigtige svar.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 23:36

ans - Hvis jeg stiller et spørgsmål til hvilket jeg ønsker et kvalificeret svar, er jeg også 100% ligeglad med om svareren er superbruger eller ej. Det gode svar accepteres og jeg checker aldrig folks status. Men denne tråd er kun en lille leg der drejer sig om at gætte hvem der bliver verdensmester i Snooker. Alle KAN deltage, men jeg har valgt kun at give point til Superbrugere. De er nemlig de eneste der kan bruge dem til noget. Nemlig at vinde en brødrister

Og hvis du har et bud, skal det indlægges før kl. 24:00

HILSEN ARNE

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-04-05 23:49

Citat
Det gode svar accepteres og jeg checker aldrig folks status.
[citat]

der er jeg lidt i tvivl.

[citat]
Men denne tråd er kun en lille leg der drejer sig om at gætte hvem der bliver verdensmester i Snooker.

Burde det så ikke have været et spørgsmål i "smalltalk"

Citat
Alle KAN deltage, men jeg har valgt kun at give point til Superbrugere. De er nemlig de eneste der kan bruge dem til noget.

Efter min mening et dårligt valg.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-04-05 23:51

"citatet"

der er jeg lidt i tvivl

skulle ikke have været et citat, men min mening

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 23:53

ans - Gæt hvem der er fløjtende ligeglad med din mening? Du får ét gæt og gætter du rigtigt, har du vundet en fodtur til Slagelse

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-05 00:06

Jeg vil til Brøndby og se Slagelse spille.

Kan jeg så vinde den gåtur?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-04-05 02:00

Så er stemmeafgivningen afsluttet. Der er afgiver 4 stemmer:

epidedymittis    John Higgins
RyeJensen     Mathew Stevens
nenita    Ronnie O'Sullivan
emesen     Stephen Hendry.

Skulle ingen af dem vinde går præmien til den der har gættet på Finaletaberen.

Elers finder jeg squ bare på noget andet. Fortsat god VM til jer alle.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 20:53

Hvis I ønsker at følge med i hvem der er videre, kan I gøre det her:

http://www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s52/e7150/draw_lng0_spo52_evt7150_gnd1.shtml

Foreløbigt går du jo godt for alle. O'Sullivan og Hendry er videre til Semifinalerne, Higgins og Stevens har stadig chancen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 20:56

Er der nogen som lige gider knække O'Sullivans kø.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-05 21:02

Bare Slagelse vinder, så er det ligegyldigt med O'Sullivans kø.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 21:04

John Higgins er bagud 6-10 i kvartfinalen, så måske ryger epidedymittis i svinget. Kampen færdigspilles i morgen.

emesen - skidt med det, han har en anden der er ligesågod. Spillere i den klasse har materialesponsorer ligesom Tennis - og Golfspillere. 8:) P.S.: Det er aldrig sket at en spiller har knækket en kø i en turnering.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 21:08

Stevens er foran 9-3 i sin kvartfinale imod Jimmie White, så RyeJensen er også rimeligt sikker indtil nu.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 21:12

Ans - de spiller ikke billard (Snooker ) i slagelse.
I slagelse spiller de klisterbold.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-05 21:33

Nå, men bare Slagelse vinder.

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 25-04-05 09:40

Ja, slagelse skal vinde - men det kan vi tage i en anden omgang, ik'

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-04-05 16:15

Så er Mathew Stevens også i kvartfinalerne. Han har lige slået Jimmie White 13-5.
Jeg skrev igår: John Higgins er bagud 6-10 i kvartfinalen. Sludder det var kun 6-9 og det er ikke kvartfinaler endnu.
Lige nu er stillingen 8-9. Så han er stadig bagud.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-04-05 17:34

John Higgins er ude. Han tabte 8-13 til Murphy. Sorry epidedymittis.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 18:54

AAAAAAAAAAAAns det er ikke klisterbold - det er snooker det her.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-05 19:09

Jeg holder stadig med Slagelse.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 19:23

Ok - slagelse vinder i klisterbold.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 27-04-05 14:18

Ja, så røg Stephen Hendry også ud. Han tabte 11-13 til Matthew Stevens.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-05 17:20

Der må være fusk med pointtavlen.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 28-04-05 07:26

Jamen for sørensen da, så røg Ronnie O'Sullivan også ud, og så er det jo kun mig der er tilbage i Arnes Sweepstake. Så må jeg jo bare håbe, at Stevens kommer til finalen.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 28-04-05 12:41

hmm.. æv bæv.. godt jeg ik oddsede 347596347865387€ på ham så!

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 28-04-05 13:31

Nu kender jeg selvfølgelig ikke din økonomi, men jeg vil umiddelbart tro, at der var klogt træk ikke at lave det odds. På den anden side tænk på hvor rig du så var blevet, hvis han havde vundet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 17:15

Jeg kunne såmænd godt lukke tråden nu eftersom RyeJensen's spiller er den der er nået længst, men skal jeg ikke vente lidt med det?

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 28-04-05 17:17

Jo, vent du bare.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 17:25

Det er da ligemeget hvem der vinder.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 17:28

Ja ja min ven, dig bli'r det jo ikke Kan du ikke li' sure Rønnebær?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 18:56

Jeg vil helst spille mod en dårlig taber.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 19:02

P.S.: Jeg mente selvfølgeligt Ronnieboy

Hvorfor dog en dårlig taber? Ham er det squ da ikke sjovt at drikke øl med bagefter!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 19:09

Nu da RyeJensen HAR vundet denne sweepstake, kan vi jo godt lege lidt videre. Hvem kommer i finalen og hvem vinder?

Jeg tror Matthew Stevens og Ian McCulloch - og jeg tror på Stevens som vinder.

Får jeg ret, kan I jo altid sende mig en brødrister ell. lign.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 19:23

En dårlig taber vinder jo ikke - vel.
Og øllet giver jeg gerne mens den store hån foregår.
Mit motto:
Spil og vind med samme sind.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 19:30

Jeg vil nu alligevel hellere spille mod en GOD taber, det er nemlig én man også kan hygge sig sammen med efter kampen. Den dårlige går squ bare hjem og tæver konen og ungerne uden at betale regningen.

Men i øvrigt: Et godt motto.

Og kom så med dit bud på finalen og vinderen.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 28-04-05 19:37

Jeg tror det bliver Ebdon og Stevens (eftersom Stevens spiller mod McCulloch i semifinalen, kan de ikke mødes i finalen), men jeg tør ikke spå om hvem der vinder. Stevens ligger bedst, men man skal bestemt ikke afskrive Ebdon.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 28-04-05 19:44

Men hvorfor ikke holde på sin første indskydelse og tro på Stevens. Han spiller sgu godt i øjeblikket.

Ronnie The Rocket har forøvrigt sagt, at det er 90% sikkert, at han holder et års pause, og han overvejer endda helt at stoppe.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 19:48

Squ Rye. Du har ret. Så bliver finalen McCulloch - Ebdon og McCulloch vinder. Jeg skal jo helst være lidt uenig (for sjov skyld)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 20:29

Rye -> Skal vi to ikke lave et raskt lille væddemål om semifinalen Stevens - McColloch? 200-500 point - Du bestemmer.
Jeg stemmer selvfølgeligt på McColloch.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 28-04-05 22:00

Jo, den er jeg da med på. Lad os bare sige 500 point, selvom det jo ikke ser så godt ud for Stevens på nuværende tidspunkt, men der er jo mange frames endnu.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 22:03

Netop. OK vi har en aftale. Held og lykke.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 28-04-05 22:04

I lige måde.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 23:59

Fy Faen Rye - Bagud 2-6 - kan du sove godt??? Jeg mener selvf. Sov godt. Vi snakkes i morgen

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 29-04-05 18:32

Ja Arne, så ser det jo straks lidt bedre ud - for mig og Stevens (8-8). Mon ikke snart McCulloch får nerver på?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-04-05 19:01

Ha ha - Bare vent

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 01-05-05 00:28

Jamen Arne dog. Så vandt jeg jo alligevel. Jeg havde desværre ikke mulighed for at se den sidste session, men jeg så den sidste frame, og jeg var egentlig overrasket over, at Stevens vandt med 3 frames og ikke kun 1.

Det bliver godt nok en spændende finale mod Murphy.

Forøvrigt Arne, er det dig der er "Arne fra Herning"?

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-05-05 12:05

Tak for svaret RyeJensen.

Rye Jensen: Hej igen så er jeg på nettet igen. Ja det er mig