/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB memory stick
Fra : Monzzz
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 18-04-05 16:17

Hej..
Hvad skal man opdatere Windows 98 med, for at USB porten understøtter en USB memory stick på 1GB. ??

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 110 point
Dato : 18-04-05 16:22

2.udgave

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 16:23

Hvis du alligevel vil opgradere, hvorfor så ikke til XP. Min XP kan ihvertfald. Måske er det slet ikke Windowsversionen men USB-kortet der er for gammelt?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 16:31

Dit memorystick har vel en CD hvor du kan indstallere og den så beder om 98' CD'en.
Du må først sætte din stick i efter indstallation og genstart.
Har du prøvet med en windows opdate.
Vises din stick i "denne comp".

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 16:38

hej
når du har sat dit memory stik
gå ind i krontrolpanel så skulle den gerne stå der som flytbar disk med drev nr.
der plejer ikke at være driver med

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 18-04-05 16:38

Det er ikke min egen win 98, når man er gæst og vil hente noget på memorysticken.
Der er vel noget man kan instalere fra netet, for at win 98 kan håndtere USB...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 16:44

OK - der er CD-rom med til nogle kortlæsere (mine).

Mon er der noget andet USB grej til den comp som virker.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 17:13

hej
jeg har ikke set det endnu da fordelen ved en usb stick netop er at du henter data eller andet eks.fra nettet tager den hen til en ven
sætter den i usb og henter dine data fra den
den er lille og smart men du render da ikke rundt med skive med driver og instalere på alle og endværd
pc for at du kan bruge den

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 17:29

Mine CF-kort kører automatisk på win 2000 og XP men skal installeres på win 98/98se.

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 18-04-05 17:34

Hej..
Ved ikke, men det heder måske heller ikke, USB memory stick... Undskyld. Men det er en sådan: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114489
som jeg mangler en HOWTO til Windows 98.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 17:37

hej
har haft kortlæser på min gamle pc win 98 sec. uden problemer, ikke noget med driver el.andet
om den hedder kortæser el.usb stick er i mine øjne et skit

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 17:39

ok har du usb 2 hvis ikke glem det
hvor gammel er din pc

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 17:46

hej
var for hurtig ude den er også kompatibel med usb 1.1
vi skal have konfirmation snart så jeg har ikke lige lyst til at nævne det over
for hende den langhårede men den ser fin ud til prisen

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 18-04-05 17:50

Hej ## 1133.

Det er ikke min pc... det er når jer er på besøg ved nogen som har Windows 98. Hvad skal jeg da gøre for at win 98 kan håntere den.
Kan win98 sagtens klare 1 GB, normalt ??
Om det er usb 1,0 eller 2,0 har vel kun med hastigheden at gøre ??

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 17:55

hej
så har dine venner ikke 2.version af win 98
da de skriver at den kan kun bruges af win 98 2.udgave

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 18-04-05 18:07

Hej..
Jeg ved ikke hvad for noget skrammel de har... men sidst jeg løb ind i problemet var på en AMU-skole hvor der kun var win 98.... så det kun hvad jeg så kan gøre hvis jeg kommer ud for noget ligende igen..

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-04-05 18:22

hej
hvis jeg kender amu/teknisk skoler ret
så tror jeg ikke de har det sidste nye
men spørg om ikke det er 2.udgave af win98
men du kan se det inde i krontrol panel
mener det er under enhedshåntering/generalt

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-04-05 18:42

Haløjsa køb denne istedet, den er kompatibel med win 98 ifølge teknisk info: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=130027 den koster også ca. det samme.

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 18-04-05 23:14

Hej
## Brassovitski..
Så skal jeg jo have penge op af lommen.... jeg har jo denne: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114489

## emesen..
Der er ingen cd med, og der var andet usb grej på som virkede..
Og computeren fandt også min memory, spurte efter om den måtte lede her og der... også ved Bill Gate.. hvilke den gerne måtte... men fandt intet som den kunne bruge....

## arne.jakobsen
Jeg kan jo ikke bare skifte styresystem på andre folks computere... og xp, er det ikke noget med penge, licenser, virus osv.... Nej Tak, min Ubuntu virker skam fint nok til mig.

Godkendelse af svar
Fra : Monzzz

Dato : 28-04-05 18:57

Tak for svaret 1133.