/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
linie afstand for stor, hvorfor?
Fra : mpjc
Vist : 377 gange
50 point
Dato : 18-04-05 16:08

Hej!!

Efter jeg har sat en css kode ind på min hjemmeside er linierne hoppet lidt ned og det ligner.... bip bip...

Håber nogle kan hjælpe.

www.mpjc.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 16:34

Hvis du skriver direkte til siden, kan det være du lige skal holde skifttasten nede når du trykker enter.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 18-04-05 16:46

Kan du evt. fortælle hvad der stod i denne css kode, og og hvilke linier det er vi snakker om? Er det <br> linieskift som afstanden er forstørret eller hvad?

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 18-04-05 17:07

koderne til hjemmesiden kan hentes her www.linux.mpjc.dk/mpjc.zip

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 17:24

Kode
<p align="left" class="style2">Velkommen til mpjc.dk <br>
Mpjc fungerer som en privat hjemmeside. Du kan dog stadig bes&oslash;ge supportforummet. <br>
[nyheder]</p>

du behøver ikke at sætte alle venstrestillinger en er nok

<p align="left" class="style2">

skriv her i mellem og brug <br> til ny linie

</p>

Accepteret svar
Fra : rfh

Modtaget 50 point
Dato : 18-04-05 22:11

ret i css.css
Kode
/* CSS Document */
<style type="text/css">
<!--
a {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   color: #CCCCCC;
}
a:link {
   text-decoration: none;
   color: #FFFFFF;
}
a:visited {
   text-decoration: none;
   color: #FFFFFF;
}
a:hover {
   text-decoration: underline;
   color: #FFFFFF;
}
a:active {
   text-decoration: none;
   color: #FFFFFF;
}
.style1 {color: #333333; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;font-size: 8pt}
.style2 {
color: #FFFFFF;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 10px;
margin-left:2px;
text-align: left;
}
.style3 {color: #FFFFFF; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; }
-->

gem det i css.css

ret menu.php til det her
Kode
<?php
// Filen må kun indholde det som står imellen <BODY> og </BODY> instructioner
// eller PHP kode
?>
<span class="style2">Velkommen til mpjc.dk <br>
Mpjc fungerer som en privat hjemmeside. Du kan dog stadig besøge supportforummet.<br>
<br>
[nyheder]<br>
17-04-05: Søger redaktører til supportforum.<br>
Mpjc søger stadig gode og venlige redaktører til supportforumet. Du kan ansøge kontakte mig under <a href="default.php?page=kontakt">kontakt</a>.<br>
<br>
12-04-05: Nyt design<br>
Der er idag tirsdag uploadet nyt design. Mpjc har valgt at lukke de mange funktioner da der ikke var nok brugere af siderne som brugte funktionerne. Du kan dog stadig besøge supportforummet. <br>
Supportforumet vil dog stadig kører videre som det altid har gjort. <br>
Og mpjc håber at du vil oprette dig som bruger så vi kan få opbygget et stærkt og hjælpsomt supportforum.<br>

</span>

gem det i menu.php

mvh
rfh

Godkendelse af svar
Fra : mpjc

Dato : 29-04-05 15:25

Tak for svaret rfh.