/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kong Artuhr
Fra : Trine80
Vist : 504 gange
10 point
Dato : 18-04-05 14:47

Kong Artuhr ridder af det runde bor, er han en skrøne ??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 14:59

Det vides ikke med bestemthed. De fleste historikere mener JA, men der er også enkelte der tror han har fandtes. Jeg så en udsendelse på Discovery og det var den konklusion man nåede frem til: Uenighed.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 18-04-05 15:01

Okay,,,hmmm
Hvorfor skulle han ikke havde levet da ?
Jeg mener, er sagnet omkring ham overtroisk på nogle måde ?
her tænker jeg eks på sværdet i stenen.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 20 point
Dato : 18-04-05 15:06

Fordi der ikke er fundet beviser for det, kun enkelte indicier der lidt velvilligt kunne tolkes som om han har levet. I skriftlige kilder er der heller ingen beviser, kun sagn fortællinger og skrøner.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-04-05 16:30

Ved at søge på Google * Kong Artuhr ridder af det runde bor* kommer denne side bla. frem + mange flere læs og døm selv.
http://www.google.com/search?hl=da&q=Kong+Arthur+ridder+af+det+runde+bor&spell=1
Senta

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 18-04-05 16:43

okay senta du fandt simpelthen frem til at man kunne søge på google ?
Fantastisk, det havde jeg ikke selv kommet frem til

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 16:47

I øvrigt hedder han King eller Kong Arthur.

Godkendelse af svar
Fra : Trine80

Dato : 18-04-05 17:04

Tak for svaret arne.jakobsen.

Thank you for the detalies

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 17:06

Tak Trine. Hygge.