/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
htm
Fra : ib2650
Vist : 605 gange
250 point
Dato : 18-04-05 10:51

kodevisning på opsendt hjemmeside.
hvordan skjules div koder på ens hp.så besøgende ikke kan se hvordan og hvorledes samt evt. rette i den
benytter fp. 2003 ie6 håber i forstår mit spørgsmål
foreløbig hejsa
ib 2650

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-04-05 10:54

Du kan ikke skjule din HTML kode for brugerne. Man kan gøre diverse krumspring der gør det mere besværligt at læse den, men hvis brugerne vil, så kan de altid komme til at læse din HTML kode.
Det gode er at de ikke kan rette i din kode. Det er kun dig der har mulighed for at rette på din hjemmeside så du skal ikke bekymre dig om at nogen kommer og laver om i den.

Håber det var det svar du efterlyste.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 18-04-05 11:21

harlekin:

jeg har på masser af hp. set at der faktisk kun findes div. meta scripts resten tilsyneladende skjult
ib 2650
ps. hvordam kan det lade sig gøre

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-04-05 11:54

Giv mig et link til en af de sider du snakker om - så skal jeg forklare dig hvad der sker, og hvor HTML koden er.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 18-04-05 11:59

harlekin

vedl. et enkelt eks. http://blow06.webbyen.dk/
som du her kan se vises ikke alt.
ib2650

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 250 point
Dato : 18-04-05 12:15

Siden er opbygget med "Frames" eller på dansk Rammer. Hver ramme har sin egen HTML side. Hvis du kigger i HTML koden vil du umiddelbart se den side der styrer rammerne. Her kan du se referencerne til de enkelte HTML sider.
For eksempel:
[kode]
<frame src="vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&side=&id=418954" name="top_frame" framespacing="0" border="0" frameborder="0" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" noresize scrolling="auto">
[/kode]

Hvis du vil se koden på den, så tager du hjemmesidens adresse "http://blow06.webbyen.dk/" + sidens navn "vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&side=&id=418954" altså http://blow06.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&side=&id=418954
og så ser du den adresse i et nyt vindue. Her vil du så kunne bruge "vis kilde" som på enhver anden side og se hele koden.

Godkendelse af svar
Fra : ib2650

Dato : 18-04-05 12:43

Tak for svaret Harlekin.
ja så må jerg slå mig til tåls med dette svar have a nice day
ib 2650

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 18-04-05 13:03

Det er da ellers en udemærket måde at skjule koden fra dem som ikke kender HTML, men som jeg skrev før, så er det umuligt at skjule den 100%...