/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Deling af printer mellem 2 pc´er i XP
Fra : import
Vist : 511 gange
50 point
Dato : 18-04-05 08:52

Jeg deler i forvejen en ADSL forbindelse med min søn via en 5 ports switch, hvordan forbinder vi hinanden så vi kan deles om min printer, er det svært !!!

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 18-04-05 09:07

Hei
høgreklikk på din printer, velg der deling, deretter del denne printer, og gi den et navn trykk så på bruk.
På din sønn sin pc, legg til skriver, deretter nettverkskriver. neste vindu, velg connect to this printer, valg 2 hos meg. skriv der inn dette \\navn på maskin med printer på, eller IP adressen til den\printernavn, så skal det gå bra.
Hos meg så måtte eg skrive dette \\vietcong\hp

thewolf

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-04-05 19:12

Haløj
Husk der er et lille minus ved at dele en printer på denne måde. Maskinen som printeren er tilsluttet skal være online på lokalnettet for at den anden maskine kan bruge den. Alternativt skal printeren installeres som en netværksprinter, hertil skal der bruges noget ekstra hardware. Jeg har ikke sat mig rigtig ind i det men har fornylig læst en artikel om dette, men kan desværre ikke huske hvor.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-04-05 19:14

Spørgsmål til 'thewolf' er din netprinter tilsluttet direkte til switzen/hubben eller???

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 18-04-05 22:37

hei
min printer sto rett på den ene pc, men nå står den koblet til server. men om den står rett på en pc eller en server så må de stå på begge to. skal du la den stå på switch, så vil det koste mer enn det vil koste, med bare 2 pc i huset

thewolf

Kommentar
Fra : import

Dato : 19-04-05 08:41

Tak for alle kommentarer, min printer er koblet til min pc som normalt, og via en switch deler vi adsl forbindelse ! Bent