/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Program til at downloade billeder med?
Fra : stjuma
Vist : 467 gange
250 point
Dato : 17-04-05 16:59

Hej.

Jeg er ude efter et godt, billigt - gerne gratis program - til at "rippe" hjemmesider for billeder.

Nogle gode ideer?

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-04-05 20:06

FreshDownload - www.freshdevices.com

mvh berpox

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-05 21:23

Højreklik på billedet du ønsker og vælg : Gem billede som... i kontekstmenuen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-05 21:28

Ps. Husk at nogle billeder/grafik/media er belagt med Copyright, så tjek lige; hvis det er noget du skal bruge til offentlig publicering (..din hjemmeside !)

Ellers ? Kan alt kan hente via en URL'en til mediet, ved brug af dette lille program : http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7942,00.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-04-05 22:17

fatter altså ikke hvorfor der skal installeres ekstra programmer når man kan det uden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-04-05 22:34

når du er på siden kan du, i menuen 'Filer' vælge 'Gem Som' 'fuldstændigt webside'
Eller efter at du var på en side. så søg i mappen Windows\Temporary Internet Files eller
Windows\Profiles\brugernavn\Temporary Internet Files
Det er lidt efter din netop din opsætning hvor mappen .\Temporary Internet Files findes.
h.klik på mappen og vælg søg.
søg så efter eks. '*.jpg'

Men der er jo også http://www.picsearch.com/

Intet af det virker fuldkommen, men kombineret med lidt fantasi, giver det meget.
Et billed af en hund der hedder Pic001098.jpg findes jo nok kun ved selvsyn.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-05 22:35

miritdk -> Nogle sites har en mere 'restiktiv' indstilling til at hente filer ....også billeder
Man bliver 'nødt til' at vælge browsermenuen : Vis->Kilde ...og aflæse URL'en.

Derefter kan man indsætte denne URL i ASF-recorder's menu : File->Open URL

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-05 22:36

restiktiv ??? restriktiv !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-04-05 22:46

ja jo -ok molo - men for det meste kan man jo finde filerne i browseren -

lurer lidt med her

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 250 point
Dato : 18-04-05 00:12

Ulead® Photo Explorer
http://www.ulead.com/pex/
Jeg sidder godt nok med en gammel version 5.x i dengang gratis fuld udgave.
Fik den vist på en cd til en scanner eller et webcam.
Men en prøve på ver 8.5 kan da downloades.

Det den kan, er at søge en webadresse for (billed/lyd/video)=media-filer, lave et index og downloade dem.
Men det er stadig ikke en sikker metode. media-filer kan godt gemmes, så de ikke findes og derfor ikke kan ses
på andet end hjemmesiden, hvor de kan kopieres manuelt.
Hvad man må og ikke må, kender du nok best til selv.
Hvem har egentligt ansvaret for copyrighted filer i eks. .\Temporary Internet Files.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-04-05 00:23

'Temporary Internet Files' hos mig kan der findes billed filer *. gif , *.jpg. *.png osv...

..også ved at vælge browserens menu : Funktioner->Generelt->Indstillinger... [Vis filer...]

...men resten er blot 'http:// ...henvisninger' natmaden

De kan ikke engang mærkes af og kopieres (Win98 SE ; IE 6.0)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-04-05 01:10

mærkes af ,, til tider nej, findes som filnavne jo, men det kan vel også omgåes !
Undgå at filer kommer i 'Temporary Internet Files'
kan vel forhindres med:
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">

Det kan også lade sig gøre at få billedet til at forsvinde fra serveren, når siden lukkes.
måske man med lidt css kunne ligge et gennemsiktigt gif-billed over det men vil beskytte,
denne ville clienten så kunne h.klikke på og gemme, filen kunne passende hedde paptud.gif

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 18-04-05 06:57

Jeg har læst om små programmer, der kan gennemgå hele en website - også alle underbiblioteker og så downloade alle billeder uden at man sidder og højreklikker på hver enkelt. Jeg kan altså bare ikke komme på navnene på de programmer.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-04-05 07:28

Det kan Ulead® Photo Explorer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 10:26
Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 18-04-05 11:25

Tak for svaret natmaden.
I morges var det lige som, der var en lille lampe der lyste: Jeg var næsten sikker på, at jeg havde en udgave af Ulead Photo Explorer, men lige hvor den var???
Men - det første man bliver blind på - er øjnene. Den ER allerede installeret på min computer, jeg har bare aldrig brugt den!
Men det var dig, der tændte den lille lampe. Så du har ærligt fortjent pointene.

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-04-05 20:39

Takker Steen !
Ku' det ha' været natlampen
Held og lykke med dit forehavende !
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 19-04-05 06:49

Ja.

Steen.