/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
matteringfolie
Fra : 888
Vist : 4401 gange
50 point
Dato : 17-04-05 16:58

Hvor kan man købe matteringsfolie til vinduer? Det er til en dør...der skal stadig komme lys ind, men ruden skal altså være mat (hvid)

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-04-05 20:18

Fås i de fleste byggemarkeder og glarmestre

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-04-05 22:11

Jeg har lagt 'matteringsfolie' på glassene i to døre, det ser flot ud . . ., men hvis du ikke kender en, som har prøvet at lægge det på, så er her min erfaring med det 'stads'. Kom rigelige mængder rent vand på ruden inden du lægger folien på, den skal kunne 'sejle' hen over ruden. Tag dit dankort eller tilsvarende, som er gratis, og brug det som en 'Guldskraber' (det har jeg selv hørt at de professionelle kalder den skarber de bruger til slige sager) skrab al luft væk som ligger mellem folie og glas, når vandet er skubbet til side sætter folien sig fast straks og kan kun tages af i stumper, altså du får kun een chance! God lyst

mvh ole

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-04-05 22:36

Jeg har købt en sådan rulle i Silvan.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Blocha

Dato : 27-04-05 22:32

Mine forældre har lige købt i IKEA - til ca. 23 kr.. Fordelen ved denne type er at det sættes op ved at sprøjte vand på vinduet med en forstøver, altså ingen klister!!! Herefter presses vandbobler ud med en alm. vinduesskraber.

Mvh. Blocha

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-05-05 21:40

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 1 måned siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj