/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP
Fra : Doros
Vist : 447 gange
200 point
Dato : 17-04-05 15:13

Jeg har en computer som låser sig med mellemrum, især når der arbejdes i explorer. Jeg har prøvet at aktiverer antivirus men denne kan ikke aktivers. Jeg har også prøve at formaterer hardisken, og installerer windows igen, men jeg følgende melding:
Stop:(OXE10A4798, OXC000000E ,OXBF9365EA, OX03947860)
WIN32K.SYS - ADRESS BF9365EA BASE AT BF 8000000, DATESTAMP 367DE698.

Kan det være W32/ bagle.bc worm ??

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 17-04-05 15:45

har du prøvet at lave en online scan. prøv evt at gå ind på spywarefri.dk under onlineværktøjer
- har du fornylig skiftet noget hardware såsom ram eller lignende. evt skubbet til din pc ?

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 17-04-05 16:29

Hej snaptil,

Jeg kan åbne explorer og søge på diverse, men så snart jeg skriver noget med virus, eller spywarefri lukker explorer med det samme - og min antivirus kan ikke åbnes. Har tjekket alle hardware dele om de sidder ordenligt. Har ikke skiftet hardware eller ligende..

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 17-04-05 16:30

Hej snaptil,

Jeg kan åbne explorer og søge på diverse, men så snart jeg skriver noget med virus, eller spywarefri lukker explorer med det samme - og min antivirus kan ikke åbnes. Har tjekket alle hardware dele om de sidder ordenligt. Har ikke skiftet hardware eller ligende..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-04-05 20:05
Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 17-04-05 23:50

prøv at tjekke dine ram for fejl
brug memtest,kan hentes her :http://www.memtest86.com/,smid det over på en diskette,eller en cd,og boot op på det medie som du nu har lagt memtest over på

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 17-04-05 23:54

sorry her her det rigtige link: http://www.memtest86.com/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 00:53

Eller prøv at sætte din bios til factory default?

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 18-04-05 00:56

har du trykket på et link på msn???
jeg har en kammerat der gjorde det og han har samme problem med sin hd
jeg har ingen løsning men følger lidt med

Kommentar
Fra : Doros

Dato : 18-04-05 11:24

cbsjanten,

Jeg ved ikke om min søn har trykket på et link i msn.

Har din kammerat prøvet at formaterer hardisken, og installerer windows igen?

Jeg prøver mig frem, foreløbig tak for de gode råd til Jer alle.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 18-04-05 19:54

ja det har han faktisk men han fik fejl ligesom dig det værste er nok at han fik det fra mig da jeg trykkes på et link på msn fra en der plejer at sende link men jeg fik den blokket i min firewall inden den kom på nettet men der var en proces i joblisten der hed lsassx.exe ikke at forveksle med lsass.exe som skal være der
men jeg fik ormen pilled ud med dette værktøj http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32rbotwx.html
der står udførligt hvad du skal gøre men det er på engelsk

men du kan jo spørge nogen af dem du har på msn om de får eller har fået nogle underlige engelske link fra dig det er nemelig hvad den gjorde hos mig sendte til alle der var online så med ca 60 mennesker på msn var jeg jo en populær mand

men sådan kan det jo gå når man bare trykker løs

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-04-05 16:47

er det lykkedes for dig at løse problemet ?