/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
nam-nam-kage??
Fra : punkler
Vist : 1099 gange
50 point
Dato : 17-04-05 15:11

Hejsa...

Jeg søger en kage der hedder nam-nam kage, eller sådan noget...

Det er en chokoladekage med chokoladeglasur/fyld (glasuren er blød) m. kokus + diverse...

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-04-05 20:18

jaaa... måske denne kan bruges?

400 g mel
100 g kakao
1 tsk natron
1/2 l appelsinjuice
4 æg
200 g smeltet plantemargarine

Bages i følge opskriften i bradpande i 35 minutter på 175 grader, men min egen erfaring er, at den skal have noget længere tid.. op til et kvarter mere - hold øje med det

glasur:
75 g smeltet margarine
150 g flormelis
6 spsk juice
evt. 1 spsk kakao
kokos til rette konsistens.

God fornøjelse! Kagen smager pragtfuldt... men hedder her i huset "Mettes kage" efter min svigerinde, der bager den som ingen anden.

Vaxen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 17-04-05 21:09

Den kender jeg, og det er ikke den Vaxen har givet dig, men her er den rigtige:

Nam-Nam-kage:

4 æg
4kopper sukker
2 kopper mælk
6 kopper mel
4 tsk bagepulver
4 tsk vanillesukker
2 spsk cacao
300 gram smeltet margarine.

Sukker og æg røres godt.
De øvrige ingredienser (undtagen margarine) blandes i.
margarine smeltes ved svag varme og røres i til sidst.

Bages i ca 30 min. ved 200 grader.

Kokosglasur:

200 gram flormelis
2 spsk cacao
8 spsk kold kaffe
150 gram kokosmel
120 gram smeltet margarine.
Det røres sammen og fordeles på kagen når den er bagt.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : punkler

Dato : 17-04-05 21:16

Tak for svaret dova.

Har endnu ikke prøvet at bage den, men ingredienserne ser da rigtige ud

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-05 21:19

Selv tak

Det er nemlig en rigtig god kage, og den jeg som regel altid ender med at bage, de få gange jeg begiver mig af med det.
Jeg fik opskriften af min svigerinde for en del år siden, og syntes dengang, at det var det mest fjollede navn jeg nogensinde havde hørt på en kage

mvh dova

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 18-04-05 07:11

Til dova.

Lækker kage, tror jeg vil prøve den, men hvor stor en bradepande er den beregnet til en lille eller den store fra ovnen

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 10:20

Den passer i den store bradepande i min ovn (ca 35 x 40 cm )

mvh dova

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 18-04-05 11:06

Til dova..

Oki tak. Er allerede igang, det dufter himmelsk

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 19-04-05 21:13

Denne kage har mange navne jeg kender den som " Den du ved nok"

Mvh
GCH