/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD-brænder ASUS DRW-1608P
Fra : Smukke_Ole
Vist : 418 gange
200 point
Dato : 17-04-05 11:20

Først: Jeg kører XP PRO m. SP2 og helt opdateret.
Jeg har for ikke så længe siden endelig fået ovennævnte til at "spille", d.v.s. at både Nero og Ulead DVD MovieFactory, som fulgte med drevet, efterhånden ville kendes ved det, selvom det lige efter installationen kun var BIOS, der kunne "se" det.
Efterfølgende har jeg brændt et par CD'er og en enkelt DVD-R uden problemer, men da jeg så i går ville brænde en DVD+RW, fik jeg en melding om, at der ingen disk var i drevet. Det var der altså ! Jeg kan oså godt se indholdet på andre skiver, såsom CD'er og DVD+RW, som er blevet brændt med mit tidligere drev, som var et LiteOn.
Nu er spørgsmålet: Hvad er der galt ?
Jeg har prøvet at opdatere firmware, men får besked fra ASUS om, at der ikke er nyere firmware versioner.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 11:38

Lyder som om du må vente til der kommer en ny firmware update! Hvad hedder mediet?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 17-04-05 11:41

-> tedd

det er Memorex 4.7 GB, men når jeg sætter en tidligere indspillet skive i drevet, siger det, at der er produceret af Philips

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 11:44

tidligere indspillet? Har den kunnet brænde på dvd +rw før?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 17-04-05 11:45

-> som skrevet i spørgsmålet: den er brændt med min tidligere brænder, en LiteOn

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 11:50

Phillips kan udmærket ha produceret skiven, der så sælges under memorex mærket! Problemet er at mediet enten er defekt eller ikke genkender mediet, og det sidste kan kun en firmware update rette op på!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 11:51

eller brænderen ikke genkender mediet skulle der have stået

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 11:52

Hvilket firmware sidder der i nu?

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 17-04-05 12:07

det kan jeg ikke umiddelbart se: ved du, hvor man kan se det ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 12:16

Nero burde kunne se det!

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 17-04-05 12:17

hvordan ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 12:18

Nero Toolkit > Nero info tool!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 12:18

Under Programmer!

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 17-04-05 12:20

så hedder firmware 1.02

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 12:24
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 12:30
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 17-04-05 12:34

OK, jeg er i gang med at downloade de to filer. Så pakker jeg dem ud, og hva' så ?
Hvilken skal køres først ?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 17-04-05 12:36

Prøv bare at køre autoupdaten først! Hvis den ikke finder noget må du køre firmwaren manuelt

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 17-04-05 12:40

den lille fil flashede og var succesfull. Desværre kan jeg ikke afprøve resultatet, fordi jeg er "kommanderet" på havearbejde i det gode vejr, men jeg vednder tilbage.
Foreløbig tak for hjælpen

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 12:41

Av av Nyd vejret

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 17-04-05 15:12

Tak for svaret tedd. Det virkede bare. Jeg synes at der er for dårligt, at Merlin sælger drev, der ikke er firmware-opdaterede.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-05 00:43

Nu kommer mange udenlanske pc komponenter jo til landet via skib! Der kan jo have nået at ske en udvikling den måneds tid det tager Det med Firmware update er et generelt problem og ikke kun et Merlin problem!