/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Vurdering jubilæumsakvavit
Fra : osso
Vist : 5684 gange
70 point
Dato : 16-04-05 20:30

Jeg er ejer af 1 helflaske "Aalborg 100 Aars Akvavit 8 Spendrup" lavet i anledning af jubilæum 1881-1981, som jeg gerne ønsker vurderet med henblik på evt. salg. Hvor kan jeg få en sådan vurdering. - Venligst osso.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 20:33

Skal vi smage på den ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 20:50

Ja, den kan jo ikke åbnes. Bliver den det mister den sin værdi. Hvis den imidlertid er blevet opbevaret ved stuetemperatur eller derunder, vil den kun være blevet bedre. Der findes en forening der kalder sig EDB (Eksperimenterende Danske Brændevinsentusiaster) men de gør mest i egne produkter.
Jeg vil råde dig til at ringe eller emaile til et af de store auktionshuse og tale med dem. De har vurderingseksperter inden for alt. De vil også kunne sætte den til salg for dig samt bringe den i et katalog samt på nettet.

Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 20:53
Kommentar
Fra : grethes

Dato : 16-04-05 21:14

Jeg har 2 stående. Men tror nu ikke de er meget værd. Men vil da lige følge tråden fra sidelinien.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 21:17

grethes> Så kan vi smage en af dine, og <osso> kan sælge sin.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 21:21

550 kr. uden emballage og 750 kr. med.
Det er nok en æske der menes, og ikke flasken.

http://www.3060.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 16-04-05 21:25

Ups!........... så er mine 1500 kr. værd. Uåbnede og i orginal papembalage ............. så, vil måske vente med at nyde dem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 21:28

Emballage er pap.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 16-04-05 21:30

ja ............ mine er også embaleret i pap. Ved godt embalage er pap!!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 21:31

De priser er jo nok også hvad han tror det kan sælges til, så slå lidt af, og du har en mere realistisk pris.
Snapsen giver mere end penge i banken...ca. 40 % .

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 21:38

Nåh ja - Grethes det er jo ikke al emballage der er pap. Men emballage som snapseflasker puttes i ER pap.

Hvorfor forærede du iøvrigt ans og molo 500 point hver i denne biologitråd?

http://www.kandu.dk/dk/spg/51357.

ans's svar var nul og niks, og Molo indrømmede at mit svar var bedst.

Spørger KUN fordi ans for nyligt har overbeskidt FrankSP for at have givet mig 300 point i biologi. Jeg havde fortjent dem, men måske ikke lige i den kategori. Hvad var din undskyldning?

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 16-04-05 21:50

aj. hvad har det med snaps at gøre?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 21:54

Og hvad har du med biologi at gøre?

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 16-04-05 21:59

Hvad mener du?? Kan du ikke uddybe dette spørgsmål lidt nærmere? AJ

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 22:08

Ny tråd..tak.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 22:10

Nej Grethes. Hvis du i ikke selv er i stand til at læse min kommentar fra kl. 21:38, kan det da være totalt ligegyldigt.

OK. Prøver lige én gang mere: Når molo indrømmer at det nok er mit svar det er det bedste, hvorfor giver du ham så 500 point? ans's svar er mildest talt lamt, alligevel opretter du et specielt spørgsmå til hende, KUN for at forære hende 500 point. Så har du jo gjort dig til dommer over hvem der skal være nr. 1 på Biologilisten. Forstår du det nu.

P.S.: Jeg ved godt at disse bem. intet har at gøre med snaps, men spørgsmålet er også for længst besvaret.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 16-04-05 22:17

Jeg gider ikke beskæftige mig i denne tråd, hvad jeg har besvaret i en tidligere tråd. Min tid er ikke til at gennemlæse flere måneder tilbage.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 22:25

LAMT svar Grethes, det er jo ikke længe siden du åbnede en tråd og lovede mig 500 point. Hvor er de? Ja Ja det var kun en spøg. Ha Ha hA. Hvem kan bruge dine kommentarer til noget når du sætter dig selv op som dommer i Bibliogi uden at vide en skid om emnet, og senere udlover 500 point for sjov.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 16-04-05 22:38

Godnat
men du har jo ikke brug for "almisser" derfor har jeg ikke lukket endnu. Hvornår jeg lukker, kan kun tiden vise.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 22:46

Grunden til den bemærkning var jo at du HAVDE vist at hele tråden kun var en spøg. Men det er rigtigt at hvis det var ment som en almisse, er jeg hellere fri. Jeg er nu nr. 29 på Kandu's Superscorer-liste, og de fleste af mine point er optjent ved at være en god svarer. Se selv min historik. Jeg er også nr. 1 på Biologi-kategorien på trods af at du og andre har prøvet at bringe andre i top ved at give dem point-almisser.

Sov godt Grethes.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-04-05 22:54

Hold kæft, du er direkte hjernedød Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 23:00

Pas nu på Creamy. Hjernedød er et af de ord du selv sender til kandu-teamet og bruger som årsag til at folk skal smides ud af Kandu.

Hvad laver du i øvrigt i denne tråd????????

Nåh, endnu engang ude på KUN at lave lort. Det er HELLER ikke skide populært hos teamet.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-04-05 23:01

R.M.I.R

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-04-05 23:58

Citat
P.S.: Jeg ved godt at disse bem. intet har at gøre med snaps, men spørgsmålet er også for længst besvaret.

Det er da noget spørgeren afgør, og det berettiger sgu ikke "KongKanduArne" til at begynde at overfalde andre brugere og blande andre spørgsmål ind i en tråd

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-05 00:02

Hvorfor ikke ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-04-05 00:17

dova - "KongKanduArne" ??

Du er den mest holdningsløse Kandusse der findes. Du tager aldrig stilling til noget som helst. Giver aldrig udtryk for din mening om noget som helst. Og det deler du med langt de fleste andre Kandusser. Fred og ro for enhver pris. Det er vel noget hormonelt. Men hvor meget fred og ro det så i virkeligheden giver er jo en anden sag. Hver gang et spørgsmål giver anledning til debat, får du pointene. IKKE fordi dit svar var det bedste, men fordi du var den eneste der var en Neutron(Holdningsløs) Fy for pokker.

Men det beskriver meget godt forskellen imellem mænd og kvinder.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-04-05 00:19

osso HAR fået svar på sit spørgsmål. Kandu ikke se det viser det blot at du ikke har en hujende fis forstand på snaps.

Og hvad fanden laver DU så i denne tråd????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-05 00:36

Arne.
Du aner faktisk ikke en skid om, hvad jeg ved om snaps, og okay, jakjoe er kommet med et link der kan henledes til hvad flasken muligvis kan være værd.

Og det er slet ikke op til dig at vurdere om mine svar er de bedste, og hvis du sidestiller det at sige sin mening, have holdninger, med den måde du turer frem på, ja så er jeg sgu glad for at holde mig forholdsvis neutral, indtil jeg bliver så groft provokeret, at jeg giver igen af samme skuffe.
For man kan sagtens sige sin mening uden at svine folk til, selv om man nogen gange kunne have lyst til at aflevere nogen skrappere gloser.
men at undlade det, kaldes pli, god opdragelse, at være i stand til at kommunikere på et voksent og sagligt grundlag, og meget mere.

Og din bemærkning om "noget hormonelt" har jeg set dig benytte tidligere, og det opfatter jeg som langt under lavmålet for hvad man kan tillade sig at skyde nogen i skoene.
Komplet usagligt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 00:45

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-05 01:26

Her er endnu flere tilbud på snaps, og til mange forskellige priser.

http://www.dba.dk/asp/Soegning/soegning.asp?RubrikId=36400
http://www.vinavisen.dk/vinavisen/website.nsf/pages/nyheder_2000-02 <---- se under "Ædle vine til salg" 1000 kr.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-04-05 02:36

dova - når jeg i mit indlæg skriver Hormonelt, mener jeg forskellen imellem mænd og kvinder, det er der squ ikke noget svinsk I.

Du har ret i at jeg ikke ved en skid om hvad du ved om snaps, men både jeg og alle andre kan se at du er kommet ind i denne tråd, (som en anden Klumme), med en kommentar, der INTET har at gøre med spørgsmålet. Hvis du HAR en mening om spørgsmålet, så kom dog med den. Det er der jo ingen der har forhindret dig i.

tedd: Hvis du kun har nosser nok til at svare blankt, burde du så ikke hellere holde mund? Det er squ ikke specielt smart på den måde at udstille sin evne til IKKE at have en mening.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-05 03:03

Smil til verden og den smiler til dig Arne! Kandu gik ned og nu kan jeg godt nok ikke huske hvad der skulle have stået! Men det var en kommentar til spørgeren, og ikke en kommentar til alt det andet spam! Hvad med at holde dig til emnet istedet for at have så travlt med at kommentere andres kommentarer?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-04-05 07:11

Hwaaaa, har I drukket alle snapse-hapse

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 17-04-05 08:32

Du kan næsten altid se jubilæumsnapsene til salg i gratis annoncer. Den første som du har er ofte tilsalg til en lidt højere pris end almindeligt snaps. Men om den kan sælges er tvivlsomt. Hvorimod de efterfølgende (for de som ikke kender snapsen, kom der een hvert år til jul. Ofte set som samlerobjekter) ikke holder prisen på snaps.
Selv købte vi i gennem 10 år to flasker hver jul, een til at drikke og en een til at gemme.
Resultat - snaps til resten af livet!!!

Kommentar
Fra : osso

Dato : 17-04-05 12:53

Kære svarere!
Jeg har fået mange gode svar på mit spørgsmål om jubilæumssnaps. Tak og slut fra Osso.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-05-05 13:41

osso - hvorfor lukker du så ikke spørgsmålet?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-05-05 13:58

Den usympatiske arne fisker efter point, som sædvanlig.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 18-05-05 18:51

Det er vel op til osso, om han/hun vil lukke eller lade stå åben. Hvorfor i alverden er det så vigtigt at spørgsmål bliver lukket? ........... jo, forklaringen på det har "vist" kørt tidligere ..... men det er vel op til spørgeren om der skal lukkes eller ej ......... og, hvornår. Det er da efter min mening ikke noget andre skal blande sig i.

/Grethe

Kommentar
Fra : osso

Dato : 21-05-05 18:29

Spørgsmålet vedr. jubilæumssnaps er lukket.
Mvh
Osso.