/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hip Hop oprør?
Fra : A_MADE
Vist : 526 gange
200 point
Dato : 16-04-05 11:53

Den der kan give mig den bedste defination af Hip-Hop'ens oprør får pointne.

Ps. det kan også være det bedste link

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 12:03
Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 200 point
Dato : 16-04-05 15:03
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-04-05 15:48

http://www.socialister.dk/ist/ist-05hm.htm (link med defination og eksempler)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-04-05 15:56

På engelsk, men mere specifik,(flere links) Hvem ved bedre end dem der startede, se fx det første link.
engelsk definition af Hip Hop på nettet:

*   This genre of music is defined by some of its originators here.
www.sistersf.com/glossary.php
*   Click the link for more information. - Jazz rap Jazz rap is a fusion of alternative hip hop music and jazz, developed in the very late 1980s and early 1990s. Known for intellectual, often socio-political or Afrocentric lyrics and jazz beats (sometimes performed by a live band, instead of sampled), jazz rap has never become a mainstream success, nor has it been a consistent seller among hip hop fans.
encyclopedia.thefreedictionary.com/Freestyle%20rap
*   Hip hop is a dance from the 1980s, 1990s, and 2000s that fits with Rap music. Many hip hop moves and styles have been adapted into Lindy hop.
en.wikipedia.org/wiki/Hip_hop_(dance_move)
*   Hip hop is a cultural movement that began among urban African American youth in New York City and has since spread around the world. The four main elements of hip-hop are MCing, DJing, graffiti, and Breaking. Some consider beatboxing the fifth element of hip hop; others might add political activism, hip hop fashion, hip hop slang or other elements as important facets of hip hop. The term has since come to be a synonym for hip hop music and rap to mainstream audiences. They are not, however, int
en.wikipedia.org/wiki/Hip_hop

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-04-05 15:59

Det var det er jeg mente : http://www.daveyd.com/whatiship.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-05 16:50

Det var : Elektro serien fra : Steet Sounds 1983 !!! Første plade : ELCST 1 a*: Compilation 1983 ;

Numre :

Side 1 :

1.) DOG TALK : K-9
2.) FEEL THE FORCE : Ronnie G & Captain G
3.) RAY GUN-OMICS : Project Future
4.) The REturn of The Capt. Rock

Side 2 :

1.) I'M THE PACKMAN (Eat Everything I Can) :The Packman
2.) JAM ON REVENGE : (The Wikki Wikki Song) Newcleus
3.) BREAK DANCIN'ELECTRIC BOOGIE : West Street Mob
4.) GET WET : C-Bank

4 LP'er fulgte i fortløbende numre : 2-3-4...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-05 16:51

Steet ??? Street

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-05 17:23

Nogen mener det var :

High Fashion Musik : Scratch Trscks ..

Side 1:

1.) Sucker Dj'S : (I'll survive) Dimples D.
2.) Get The Money : GTM
3.) Let The Music Play : Shannon
4.) Happy Staton : Fun fun

Side 2:

1.) Nonline : I.M.S
2.) Cosmic Glide : Captain Rock
3.) (Hey you) Rock Steady Crew : Rock Steadu Crew
4.) The Return ogf Captain Rock : Captain Rock

1983 Dén har jeg ...også !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-05 17:28

Pladerne fik jeg af : http://www.kimschumacher.dk/

..og har dem stadig !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : A_MADE

Dato : 21-09-06 11:24

Tak for svaret arne.jakobsen.