/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
"trådløs" tv og radio
Fra : oleho
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 16-04-05 11:08

er tilsluttet tdc kabel-tv med tilslutning for tv, radio og webspeed
jeg ønsker at anskaffe et transportabelt fladskærms-tv og en tranportabel dab radio
findes der mulighed for at tilslutte en "box" til antennestikket, således at jeg "trådløst" kan bevæge mig rundt i huset og på terrasse med såvel tv somradio
hvis ja- hva`gør jeg så?
mvh
oleho

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 16-04-05 11:39

Hej
så vidt jeg ved er der ikke lavet noget der kan sende RF signaler vidre, men er ikke 100% sikker
men der findes udstyr der kan sende Video/Audio signaler og kan sende signaler fra fjernbetjeningen tilbage

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 16-04-05 11:54

Se, jeg skrevet om det før:

Spørgsmålet har været fremme flere gange, og der er måske nyt på vej.
Sharp har lavet et 15" LCD fjernsyn med tilhørende sender.Senderen kan tilsluttes fællesantennen,
video'en, DVD'en osv. og overfører signalerner trådløst. Altså ikke noget med at trækker kabler til
et andet rum.
Systemet hedder:Wireless AQUOS LC-151U-S.
Desværre fåes det ikke herhjemme endnu, men det kan jo være det dukker op.
Prisen er desværre, på den forkerte side af Kr. 10000,00

MVH

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-04-05 23:13

Det kan godt lade sig gøre at overføre signalerne fra fællesantennen til din radio og tv.
Men der findes nok ikke noget udstyr i handlen, som kan klare dette. Det har noget at gøre med radio spredningsloven.

Princippet er at bygge en bredbånds booster, a'la det man kendte fra walkie talkie'rne; en signalforstærker med et lille PA trin som sluttrin + en lille antenne.
Jeg har en gang selv lavet forsøget og det rakte kun ca. 5 meter, men kan i princippet bruges med en større effektforstærkning.

Så det er ikke umuligt, men du må nok selv klunse noget sammen. (Det er pisse ulovligt!)

Kommentar
Fra : peddersen

Dato : 05-08-05 16:43
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-08-05 18:13

Peddersen:
Bemærk lige, at det du henviser til, IKKE kan overføre fra fællesantennen direkte, som der efterlyses!!!.

MVH

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-08-05 18:28

Tænk på at for hvert program som du ønsker at sende videre, radio som tv., vil kræve lige så mange frekvenser, som gerne skulle være den samme, for at modtageren skal kunne modtage dem, uden at du skal finde dem ved søgning.
Det vil indvirke på det oprindelige kabelnets signaler, og give forstyrelser. Sådanne enheder vil derfor ikke blive tilladt og godkendt af P&T.
De enheder som kendes idag, overføre kun et signal ad gangen, og har en frekvens der ligger omkring de 2,4 Ghz, altså i samme område som trådløse telefoner og netværk, altså et godt stykke fra de kendte radio og tv signalers frekvens.