/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Gemme oplysninger
Fra : lehnemann
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 16-04-05 10:18

Jeg har en del materiale om min hjemby. Det vil jeg gerne gemme i en form for database.
Det kan være tekster, jeg selv har skrevet i Word eller det kan være fx. avisartikler konverteret til Word. Eller det kan væfre fotos.

Jeg vil ligeledes gerne kunne finde teksterne igen via et søgesystem. Fx. at jeg søger på ordet "bindingsværk", og at jeg så får al materialet på en liste, hvori ordet indgår.

Har I erfaring med sådanne "databaser" og søgesystemer? Det skal være færdige programmer og ikke noget med først selv at skulle opbygge en database fra bunden.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 16-04-05 10:58

hej.
hvad hedder din hjemby?
ellers har jeg ingen erfaring.
ardal 123

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 16-04-05 11:10

Du kan bruge ASKSAM fra www.asksam.com
Du slipper ikke helt for at opbygge databasen, men det går nemt via guides.

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 16-04-05 11:48

Du kan bruge Brother's Keeper 6. Der kan alle tekster gemmes, og der er bl.a. en søgefunktion "Find", hvor du kan søge på enkelte ord. Det har jeg brugt med stort udbytte.

Brother's Keeper 6 kan hentes på www.bkwin.com eller på www.brotherskeeper.dk

Hvis du har meget, kan det tage lang tid at etablere databasen, men det er umagen værd.