/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Aktiveteter i børnehaven
Fra : asroan
Vist : 572 gange
20 point
Dato : 15-04-05 22:42

Hej alle
Jeg vil gerne høre jeres mening.
Min søn begyndte i børnehave for 3 mdr. siden og er glad for at gå der, men jeg syntes der sker alt for lidt aktiviteter. De har ikke meget plads, hverken inde eller ude, så håbede på de en gang i mellem ville lave nogle aktiviteter ude af huset, men han har foreløbig kun været ude af børnehaven en gang, i teateret, stor succes.
Det er ikke sådan at jeg forventer at de skal gå på muserum hver eller hver anden dag, det skal jeg nok selv gøre med ham, men tage bussen ud i en skov eller park og finde ting og sager, grave i jorden og blive lidt beskidte.
Jeg er klar over at dette kan udlægges som om at andre skal aktiverer mit barn for at jeg kan få bedre samvittighed, men sådan føler jeg ikke det er, jeg vil bare gerne have han også får nogle oplevelser en gang imellem i børnehaven. Hvad kan man forvente i den retning.
Jeg syntes i øvrigt der er meget passivitet fra personalets side.
asroan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-05 00:14

Altså for det første Hvis man ikke siger hvad man mener er der ingen der hører det.altså du må sige hvad du mener på feks.et forældremøde når ordet er frit Der er selfølgelig også forskel på personaler *SS*og så er der jo også en stram økonomi sådanne steder efterhånden så selv en tur med bussen er noget der skal søges om
Mvh Sune

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 16-04-05 02:18

behøver en aktivitet at være noget der sker ud af huset? Så længe der er noget at lave for de små sammen i børnehaven, sammen med de andre børn og voksne, så er der jo ikke noget i vejen. Mener ikke det er nødvendigt at kunne bevise, at man har lavet noget ved at vise en bon fra bussen.
Tokeren

Kommentar
Fra : asroan

Dato : 16-04-05 06:28

Nu er der ikke blevet holdt nogle forældermøder endnu, men jeg er da godt klar over at man kan sige sin mening alligevel. Jeg har normalt ikke et problem med at sige min mening, men jeg kan ikke lade være med at frygte at det skal "gå ud over" drengen hvis jeg brokker mig.
Nej aktiviteter behøver absolut ikke at foregå ud af huset, slet ikke hvis de havde nogle gode fysiske rammer at udfolde sig på, natur, stor spændene legeplads e.lign. men det har de ikke, pladsen er som sagt meget knap, både ude og inde.

Accepteret svar
Fra : annettemor

Modtaget 20 point
Dato : 16-04-05 08:18

Hej asroan

Jeg synes du skal spørge om ikke du kan få fat på børnehavens virksomhedplan. Der i skal der gerne stå noget om div aktiviteter. Og den kan du så bruge til at "hænge" dem lidt op på. Børnehaven må også være igang med at udarbejde pædagogiske læreplaner. Synes du skal tage en snak med dit barne primapædagog for din frustration over at de ikke foretager sig noget kan let smitte af på din søn.. og det ville være synd..
Held og lykke med det hele

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 16-04-05 10:46

Jeg synes da også at du skal tage en snak med pædagogerne i børnehaven. Der kan jo være mange årsager til at de ikke kommer mere ud. Er der for eksempel meget sygdom/ferie/afspadsering i personalegruppen, kan det jo være derfor. Er der noget vores børn ikke har brug for i deres hverdag, er det mere stress. Og det kan nemt blive stressende at skulle på tur med en flok børn, hvis der i en periode ikke er fuldt bemandet. Der er jo i forvejen ikke for meget personale i institutionerne. Men en ting kan du være ganske sikker på. Det går aldrig ud over børnene, at forældrene er interesseret i deres dagligdag. Jeg synes, at du skal give udtryk for, at du undrer dig over, at de ikke tager mere ud af huset. Det behøver jo ikke at blive fremlagt som en klage, da der jo kan være mange årsager til at forholdene er som de er.

MVH Bente

Godkendelse af svar
Fra : asroan

Dato : 16-04-05 18:58

Tak for svaret annettemor og tak til bente64, begge svar kan jeg bruge videre.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-04-05 23:22

Selv tak