/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Alvorlig undtagelse OE ved 24x:00000013
Fra : Jepsen
Vist : 518 gange
60 point
Dato : 02-07-01 16:04

Hej

Mit problem opstår ved lukning af windows 98 og ved brug af scanner/Digital kamera. Første skærmbillede viser følgende tekst.

En undtagelse OE er opstået ved 0028:c0030960 i VXD. Denne blev kaldt fra 0028:c002f15d i VXD. Du kan muligvis forsætte som normalt.

Derefter trykker jeg på en vilkårlig tast, og næste skærmbillede fremkommer med følgende tekst:

Der opstod en alvorlig undtagelse OE ved 24x:00000013

Derefter trykker jeg på en vilkårlig tast og windows lukkes. Jeg har lavet et øjebliksbillede af systemet, som siger at adobe Typemanager og et ukendt program har ændret i en systemfil. Scanner og digitalkamera "fryser" ved opstart.Jeg har opdateret min scanner- og grafikdrivere + en windows opdate, men det har ikke hjulpet. Så jeg håber der er en der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-07-01 16:33

> Der opstod en alvorlig undtagelse OE ved 24x:00000013
>
> Derefter trykker jeg på en vilkårlig tast og windows lukkes. Jeg har
> lavet et øjebliksbillede af systemet, som siger at adobe Typemanager og
> et ukendt program har ændret i en systemfil. Scanner og digitalkamera
> "fryser" ved opstart.Jeg har opdateret min scanner- og grafikdrivere +
> en windows opdate, men det har ikke hjulpet. Så jeg håber der er en der
> kan hjælpe.
>
Jeg har gjort den generelle erfaring at de der blå skærme enten opstår som
følge af "ringe" drivere eller dårlig RAM, oftest det sidste.
Prøv en anden RAM-klods eller test den/dem du har.
Jørgen

Kommentar
Fra : madmikk

Dato : 02-07-01 22:31

Er det USB!!!!- du benytter??
Hvilket mærke er din scanner/kamera??
Har du haft noget af det til at virke, på noget tidspunkt??

Madmikk

Kommentar
Fra : Jepsen

Dato : 03-07-01 20:49

Besked til Madmikk

Min scanner er en Agfa snapscan 1212 og mit digitale kamera er en minolta - begge til USB. Og begge dele har virket for en uge siden.

Accepteret svar
Fra : peterbech

Modtaget 60 point
Dato : 04-07-01 08:28

- selvom der sikkert findes andre og mere "fancy" metoder, ville jeg vælge at re-installere styresystemet. (WindowsXX)
I 9 ud af 10 tilfælde, vil du ikke miste data - men nogen gange går der "Microsoft i maskineriet", og så forsvinder alt. Tag derfor back-up af de filer du ikke kan undvære !!!
Men som "Jørgen E. Jørgensen" svarer, så kan det også skyldes en hardwarefejl i RAM'ene...

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 04-07-01 08:35
Kommentar
Fra : Jepsen

Dato : 12-07-01 13:30

Jeg har nu købt nye ram blokke. Før havde jeg 64 mb og har nu installeret 256mb, men det har ikke hjulpet.

Kommentar
Fra : Jepsen

Dato : 12-07-01 13:32

Jeg har også reinstalleret windows 98, men heller ikke dette har hjulpet.

Kommentar
Fra : madmikk

Dato : 12-07-01 18:36

Se lige og afvis det afventende svar, der jo alligevel ikke hjalp dig ok??? *S*

Har du prøvet og blot installere den ene af dem og køre med den et par gange (tænd/sluk, Tænd/sluk), UDEN at installere noget, udover lige det nødvendige software til den.
Prøv så at inst. den manglende del på samme måde, hvor du så har dem begge på.
Evt. prøv at afinst. den første ting inden du inst den anden, for at konstatere at det ikke er hardwaren der fejler noget.
blot et forslag,,,,, SOM IKKE KAN BELØNNES ,,,,,,,,,,,,,,,,,,hvis det løser dine problemer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tag dig/jer ikke af mig, jeg har bare haft en alt for varm ferie, de sidste 3 uger, og så tilmed på dansk jord..HA!!

madmikk

Kommentar
Fra : Jepsen

Dato : 29-07-01 22:42

Hej
Det var alligevel Madmikk's besvarelse der hjalp. Det viste sig at være Minolta softwaren som gav blå skærm.Så efter at have fuglt rådet fandt jeg frem til fejlen.Kunne jeg, ville jeg gerne give Madmikk alle point for det gode råd. men det kan jeg nok ikke, så Madmikk, du må nøjes med et TUSIND TAK for hjælpen. Hilsen Jepsen.