/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Trådløs netværk
Fra : calibra2003
Vist : 315 gange
50 point
Dato : 15-04-05 16:32

Hej jeg vil købe et trådløs netværk sæt til 2 bærbar 1pc men den ene bærbar er uden for huset det vil sige 20-30m ude er der et andet hus som også skal være med på internettet mit spørsmål er hvilke udstyr skal jeg have evt. udendøres antenne forstærker eller hvad ? hvis det kan lade sig at få trådløs netværk gennem mure eller hvad ? hvilke sæt anbefalder i ?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-04-05 17:48

her bruger vi udstyr fra www.elsborglink.dk
trådløs router på loftet hos mig, vær opmærksom på når du køber, at du får udstyr der kan køre med RJ 45 netkabel, så kan du nemlig køre med internet telefon på alle computere, vi kører med en linie fra www.fonet.dk den kan indlægges på flere comp

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-04-05 21:17

Det skulle ikke være noget problem. Du skal vælge en router med acesspoint, således at du kan montere en antenne andet sted end der hvor routeren står. - Hertil kan du købe en antenne med ca. 1½ meter kabel, der giver en egenforstærkning på 5 dB - Se: http://www.microlan.dk/products/productinfo.aspx?productid=ML-AO5&menuid=WLAN&level=2
Jeg bruger selv denne type antenne, som jeg kan flytte rundt med, til det bedste resultat opnås.
Til de bærebare vil jeg nok vælge et PCMCIA kort med antennestik, således at ovennævnte antenne kan tilsluttes. Et sådant kort findes, men ikke hos ret mange forhandlere. - Fordelen er at man også kan bruge den bærebare som mobil pc, hvor man bruger HotSpots rundt om i hele landet. - Antennen kan så med fordel sættes oppe på taget, da den har en magnetfod.
Det er så et temperament spørgsmål om du skal køre 802.11b = 11 mbit / 802.11g = 54 Mbit eller 802.11g super = 108 Mbit.
Vær opmærksom på at der inden for trådløs netværk arbejdes med tre forskellige stiktyper til antennen: SMA, TNC, N-MALE.
Almindeligvis vi de typer til privat brug, samt den nævnte antenne, være med SMA stik.