/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kun et explorervindue
Fra : fredag
Vist : 269 gange
100 point
Dato : 15-04-05 14:45

Hej.
På det seneste har jeg kun kunnet åbne et vindue i win explore. Hvis jeg så vil klikke på explore igen, fjernes den side jeg lige har været på, istedet for at åbne et nyt vindue. Styresystemet er win 2000. Hvor kan jeg få rettet denne fejl ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 14:49

nu kender jeg ikke win 2000,men i xp>kontrolpanel>mappeindstillinger>åben hver enkel mappe i separat vindue

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 14:51

enkelt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-05 14:54

Også i win 2000

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-04-05 15:05

det kan også være din popupstopper der måske driller dig - i så fald tryk på enten shift eller ctrl samtidig med enter

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 18-04-05 10:13

Hej. Nu har jeg både været inde i kontrolpanelen og tilrette forslaget samt prøvet at lege med popupstopperen.
Nu kan jeg da åbne 2 vinduer, men ikke flere. Hvad er der galt ? Har I flere forslag ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-04-05 10:15

så skal du bruge shift eller enter hver gang du vil åbne et nyt vindue

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 18-04-05 10:23

Hej, hjælper heller ikke. Jeg kan have 2 åben og vil jeg åbne 1 mere skifter den bare et af de andre ud !

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 11:05

Du skal lige være administrator for at kunne ændre noget.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 18-04-05 11:11

Jeg har jo før kunnet åbne ligeså mange vinduer som det passede mig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 14:22

Spybot search & destroy kan låse din IE så du ikke kan ændre måden den lukker op på.
Efter imunisering kan der rulles ned og se.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 18-04-05 15:01

gider du forklare det lidt nærmere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 16:04

Har du programmet >>>Spybot search & destroy<<<
Det er et gratis program fra www.spywarefri.dk

Men også andre programmer kan af sikkerhedsgrunde låse din IE fast så den ikke kan ændres af en virus.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 19-04-05 08:19

Emesen: Den har jeg ikke. Skal jeg have den ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 19:16

Ikke absolut - jeg har den bare og har set hvad den kan blokere........og drille lidt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-04-05 19:55

Hvordan går det fredag - har du prøvet forslaget fra Manse9933

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 25-04-05 08:09

Til emesen: Ja det har jeg prøvet. På den måde kan jeg åbne 2 seperate vinduer og ikke mere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 20:01

Det er egentlig mærkeligt, for i min (win2000) kontrolpanel>mappeindstillinger>åbn alle mapper i samme vindue........men det gælder vist kun stifinderen.
Prøv at h-klikke på explorer ikonet>egenskaber>fanen genvej>
hos mig ser det sådan ud:
Start Internet Explorer-browser
Destination = "C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"
Start i = %HOMEDRIVE%%HOMEPATH%
Genvejstast = ingen
Kør = normalt vindue
Du har jo også muligheden i Explorer:
Funktioner>indstillinger>fanen programmer>
Nulstil webindstillinger........................men om det hjælper ???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 21:06

Jeg går ud fra at du har et blåt e nede i hurtigstartlinien.
Ved hvert tryk på dette e skulle der komme et vindue med Explorer og det kan ses
på processlinien.........................det er det den ikke vil ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-05 01:02

emesen - det er jo der jeg mener der skal bruges enten ctrl eller shift for at override evt popupstopper