/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor bruger civc.exe min CPU-kraft?
Fra : martin.borre
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 15-04-05 14:01

Hej,
Min computer star heletiden og bakser med et-eller-andet, der gør den meget langsom. Jeg har intet spyware og ingen virus ifølge ad-aware og div virusprogrammer. Når jeg trykker Control-Alt-Delete og derpå processes kan jeg se at eneste aktive program er cisvc.exe, der bruger 30-60% af CPUen. Jeg har prøvet at trykke end-process men den bliver aktiveret igen af systemet med det samme. Jeg kan se på internettet at jeg ikke må fjerne programmet helt, men hvad gør jeg så?
MB

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 15-04-05 14:12

Se denne side...
http://www.auditmypc.com/process/cisvc.asp

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 14:14

Åben din søgefunktion:start>søg>gå ind under>skift indstillinger>Og se om Med indekserings tjeneste bla bla,og se om den er slået til,vis så slå den fra.
Det er din indekserings tjeneste,jeg har den altid slået fra,og søgningen går hurtigt nok aligevel,eller gå ind i tjenester og slå den fra der eller sæt den til manuel vis den står til auto.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 14:23

alligevel
og og og

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-04-05 14:24

Content Index Service first seen in Windows 2000 Server with Microsoft Index Service 3, and then in Windows XP. CISVC is a safeguard process which monitors the memory consumption of CIDAEMON above. If CIDAEMON exceeds 40Mb of memory usage, CISVC automatically terminates CIDAEMON and then restarts it. This mechanism prevents the PC/Server from reaching a low memory situation and a resulting slow down in processing.

og her står anbefalingen vedr. CIDAEMON:
Recommendation :
In most cases you should leave it alone on desktops; however, there are cases where CIDAEMON runs amok and consumes excessive amounts of memory and CPU and the PC slows down as a result – when that is the case, setting the Indexing Service as a disabled or manual start service in "Services" in the Control Panel (WinNT4) / Administrative Tools (Win2000/XP) should solve your problem. On fileservers, on the other hand, most problems are resolved with the most recent Support Packs, particularly on NT4 (SP6) and 2000 (SP3).

Så... Manse9933's løsning er vel den mest korrekte

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 14:29

genstart pc'en

Kommentar
Fra : martin.borre

Dato : 15-04-05 17:17

Fint, dt har jeg gjort og det hjalp gevaldigt. Hvad var det den stod og indexerede?
Og lige et tillægsspørgsmål, nu jeg er her: min FP usage er på 155 og dt lyder meget højt, kan den bringes ned? Hvad ER fp usage? Har det noget at gøre med at der er 32 processer kørende, uden at jeg har startet noget som helst. I start>run>msconfig>startup kan jeg se at der ved startup kun aktiveres 8 programmer (prinere og skannere osv), kan jeg forhindre at der startes meget som 32 programmer? Engang kørte den kun 16 prokrammer ved start, og den kørte fint.
MB

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-04-05 17:24

32 processer er ikke meget (af dem er nok 4-5 stk. Svchost.exe, som skal være der, ellers kan du ikke benytte Ctrl+C o.s.v.)