/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Væk med naboen...
Fra : Toupie
Vist : 406 gange
200 point
Dato : 15-04-05 13:09

Lidt svært at sætte overskrift på dette spørgsmål, men i det handler om, at få "naboen" fjernet fra det trådløse netværk.

Når jeg går i configuration kan jeg se en anden forbindelse (default) og den bruger ca. 28-50 % af signalet, selvom den står som disable. Når jeg logger på nettet skulle signon siden komme frem (bruger stofanet), så computeren bliver logget på nettet - men denne funktion er væk og computeren er koblet direkte på nettet. Så på en eller anden måde går denne anden computer ind og generer denne. Hvordan forhindre jeg dette??

Jeg var lige forbi Arlets site, og der stod: du bruger cypercity!!

Håber I forstår dette spørgsmål, men det er lidt svært at forklarer

// Toupie

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 210 point
Dato : 15-04-05 13:17

Hvis du har trådløst netværk, har du vel en trådløs router ?
Denne router kan konfigureres, så den laver en sikker forbindelse.

Dvs. at andre ikke kan se din trådløse forbindelse, og de kan yderligere sikre den med et "password" en HEX nøgle.

Prøv kig i manualen til din router, der er det garanteret beskrevet.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-05 13:22

Thulin, jeg skal kigge efter tak det er ikke min egen computer, så jeg er ikke helt fortrolig med trådløs netværk jeg vender tilbage når jeg har manualen og læst den igennem.

// Toupie

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-04-05 13:41

hej
du skal sætte pw i din router pw på dit trådløse net kort
de skal være ens så vil routeren kun kendes ved din pc

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-05 14:07

Hmm...jeg kan ikke finde nogen manual til routeren kan man gøre det uden brug af den?

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 15-04-05 14:20

Hej
Er du sikker på det ikke er din egen forbindelse der har fået navnet Default.
Det var det da jeg havde trådløst.
mvh steen

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-05 14:35

Classic26 der står både default og så den rigtige, så havde det bare været det

Jeg har også denne tråd kørende og det er samme computer det drejer sig om: http://kandu.dk/dk/spg/64385

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-04-05 15:46

hej
hvis du har den cd der fulgte med routern ligge manuel helt sikkert på den

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-05 17:57

Tak 1133, den lå på cd´en men der står godt nok meget i sådan en manual, så nu skal jeg bare finde stedet hvor det står

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-05 18:48

Uden at vide så meget om det - så skal din router sættes til at "snakke" med de bestemte MAC-adresser som de tilladte computeres netkort har.
Alle netkort har en unik MAC-adresse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-04-05 21:28

HUSK OGSÅ at opdatere den firmware der kan bruges til dit trådløse netværk. Nu har du godt nok ikke nævnt navnet på denne router, så vi er lidt ude på Lars tyndsk*** mark med mulige links.
Oftest er den firmware der findes i routeren af lidt ældre dato, så det vil nok være en god ide at checke dette.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 16-04-05 00:00

hej
ja der står mege godt
kig efter krypterin

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-04-05 09:24

Haløjsa
Jeg har lige selv installeret et trådløst netværk. Jeg bruger en router/switz fra datalink (DI 514). Selve routeren kaldes op via en IP-adresse, som angives i Internet Explorer (eller en anden browser). Nå så routeren er kaldt op fremkommer et menusystem, hvor den er en fane der hedder sikkerhed. Her kan så vælges hvor meget man vil kryptere forbindelsen. 32, 64 eller 128 bit. Det eneste man så skal sørge for er at alle modtagere og senderen (routeren) bruger samme krypteringsgrad og samme nøgle. Husk alle de maskiner der skal med på nettet skal have forbindelse inden du begynder at kryptere. Krypteringen skal ligeledes slås fra hver gang du vil lukke en ny maskine ind på nettet. Men som andre før har skrevet så afsnittet om kryptering i manualen.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-04-05 22:39

Hej alle i hjælpsomme Kanduer Det ser umiddelbart ud somom den er låst så måske det kun er denne computer der kan se den anden og ikke omvendt??!!.. hvorom alting er, så bliver jeg nød til at lukke spørgsmålet uden en egentlig løsning, for jeg er på nuværende tidspunkt ikke sikker på om jeg kommer til at rode mere med den pc Ting sker

Men tak til Jer alle for hjælpen

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 16-04-05 22:39

Tak for svaret Thulin.