/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
yahoo mail i outlook
Fra : Melander
Vist : 910 gange
50 point
Dato : 17-09-02 11:43

Hejsa

Jeg har en email hos yahoo og hos min udbyder, den hos min udbyder henter jeg hjem med outlook, så fandt jeg ud af at man godt kan henter emails hjem fra andre emailudbydere. det gik da også fint indtil den spørger om pop3 og smtp til yahoo, og det aner jeg ikke hvad det er, jeg har kigget på yahoo´s side, men kan ikke finde det.

Kan man ikke bruge outlook til at hente mail fra yahoo, hvis man kan hvad er deres pop3 og smtp adresse så.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 11:57

Hej Melander

Jeg har selv en yahoo mailkonto og jeg mener ikke at yahoo giver direkte adgang til deres server. Det er nødt til at foregå gennem html. Det er sikkert en foranstaltning de har truffet for at undgå spamere. Spamere kan jo ikke "masseposte" hvis de skal trykke på en masse knapper for hver mail.
Ønsker du en anden mailkonto end din udbyders, kan du jo vælge en hotmail, de understøtter det du ønsker.

Bemærk iøvrigt at meget spam kommer fra hotmail og ikke yahoo

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 12:06

Hej Melander,

der findes en vejledning her til hvordan du ka' få din Yahoomail konfigureret til at blive hentet i outlook express... -->
http://help.yahoo.com/help/us/mail/pop/pop-06.html

hvis det er det er selve Outlook og ikke Outlook express har de en vejledning her... -->
http://help.yahoo.com/help/us/mail/pop/pop-05.html

der er også nogle informationer her fra Microsoft... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q296524&

Incoming Mail (POP3) Server: pop.mail.yahoo.com
Outgoing Mail (SMTP) Server: smtp.mail.yahoo.com

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 12:22

Hej Melander,

umibbelbart ser det ud til at de har ændret noget, og at man nu ska' betale for det... -->
http://help.yahoo.com/help/us/mail/pop/pop-16.html
så hvis det er en af de gratis accounts du har, funker overstående sandsynligvis ikke... og så vil jeg forslå dig det SRHansen nævner, hvis de hos hotmail stadigvæk tilbyder denne feature gratis...

selvom de i bunden af denne side siger ved "Hotmail no SMTP & POP3"... -->
http://www.iopus.com/guides/bestpopsmtp.htm
jeg har ikke selv afprøvet det, så jeg ved ikke om det funker... hvis det ikke gør, er der måske en mulighed ved de andre steder...

men det ser ud som om flere af de steder der før har tilbudt det gratis, er stoppet med det... så det er da ret surt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-09-02 12:37

nu har jeg prøvet det i har skrevet, og den bliver ved med at ikke vil godkende mit password. selv om det er god nok, har chekket på yahoo.dk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 12:41

Hej Melander,

er det en gratis mail du bruger på Yahoo, eller betaler du for den?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-09-02 12:46

den er gratis

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 12:56

Hej Melander,

oki doki... så er det vel derfor det ikke funker idet de er begyndt at ta' betaling for denne service... -->
http://help.yahoo.com/help/us/mail/pop/pop-16.html

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 12:58

Det mente jeg nok, skal du betale kan du jo ligeså godt vælge en ekstra mail hos din egen udbyder.
Hvad med hotmail ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 13:02
Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-09-02 13:04

Når man surfer så meget som jeg gør, så får man sig meldt til en masse underligt, og det gider jeg ikke bruge min udbyders til, derfor har jeg en yahoo.

nå, det kan åbenbart ikke lade sig gøre, men hvad gør jeg med de point, jeg satte på højkant.både strarup og srhansen havde jo ret.????

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 13:08

Hvis du ikke fandt løsningen på dit problem i vores svar, syntes jeg du skal svare selv og godkende dit eget svar , kan man det ?
Ellers, kan du give dem til strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 13:11

Hej SRHansen,

funker Hotmail således den ka' gøre det?
idet de på denne side i bunden ved hotmail siger... "Hotmail no SMTP & POP3"... -->
http://www.iopus.com/guides/bestpopsmtp.htm

jeg har ikke selv afprøvet, og har ikke en Hotmail account længere så jeg ved ikke om det funker, samt jeg har hørt rygter om at Microsoft i forbindelse med Hotmail, også er begyndt at kræve betaling for visse services... men om dette er sandt ved jeg ikke...

ellers er der på den side, også en liste over nogle sider der tilbyder denne service... men hvor længe dem der stadigvæk tilbyder denne service gratis ved jeg ikke... idet en del af dem i bunden som før tilbød det gratis er begyndt at ta' betaling også...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-09-02 13:13

jeg prøver lige at lade den stå lidt endnu, det kan være at der andre der vil vide noget om det, eller ved noget.....

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 13:15

Hej Melander,

du ka' også gi' dem til SRHansen, jeg har så mange i forvejen...

jeg ville hellere have flere ledige point end superpoint hvis jeg sku' vælge...

til SRHansen,

øh... det ka' man såvidt jeg ikke ved herinde på Kandu... men jeg har set det er blevet gjort ude på Eksperten.dk samt solutions2all.dk, at man ka' vælge sin egen kommentar som svar, eller selv give et svar...
hvorimod man åbenbart ikke ka' vælge en kommentar som svar derude...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-09-02 13:30

strarup: har du brug for ledige point, du må da have tæt på en million

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 50 point
Dato : 17-09-02 13:35

Hej strarup

Ja du har ganske ret, antallet af udbydere med gratis SMTP & POP3 er stærkt faldene. Jeg tror det har lidt at gøre med mit første indlæg om spam, spamere vil ikke betale, så bliver de jo opdaget. De vil hellere finde et open relay eller en udbyder der giver mulighed for massedistribution af mails (SMTP & POP3).
Når jeg kigger i min egen mailbox, ser jeg at en del af spammailen kommer fra hotmail, det sammenholdt med at jeg har et par, kammerater der har hotmail kontoer, fik mig til, at gætte på at hotmail understøtter pop3.

Så lige dette citat fra hotmail

"Subscribers to MSN Extra Storage or MSN Internet Access can view messages from POP e-mail accounts....."

Ja du har ret det lugter jo lidt af betaling.........

Det er iøvrigt en fin liste, du fandt der. Melander er der ikke en mail udbyder du kan bruge fra denne liste ?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 13:39

Hej Melander,

nope... lige nu har jeg faktisk kun 149 ledige point...

jeg har købt en del spørgsmål, samt hjulpet videre der, hvis det har vist sig at problemet ikke er blevet løst endnu... så jeg håber ikke der kommer alt for mange dyre spørgsmål der bliver lukket før de er blevet løst...

og hvis det var muligt vil jeg hellere end gerne bytte mine super point til ledige point...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-09-02 13:40

det ser ud til at der ikke er noget at gøre, udover at klage til yahoo for en dårlig service.
strarup og srhansen, har tilgengæld lavet en udemærket service (klap klap). bare ærgerligt at jeg ikke kunne få det som jeg ville det, men sådan er det engang imellem.

jeg vil følge strarup´s opfordring, og give pointene til srhansen, så han kan udfordre strarup lidt.

tak til jer begge to.

mvh. Melander

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 17-09-02 13:45

Tak for svaret srhansen.

og strarup, det var ikke mange ledige point du havde, og så kan ikke engang låne nogle flere banken. :)

jeg har sat svaret til 5 stjerner, fordi det er fulstændig korrekt, man kan ikke bruge yahoo i outlook. øv

mvh. Melander

nu vil jeg gå ud og lave forloren hare mums mums

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 14:40

Velbekomme og tak for points
Jeg vil jo nok mene at strarup sku' ha haft dem. Om ikke andet så på grund af det sidste link han bragte over mailudbydere med pop3 & SMTP, men vi må gøre det godt igen ved en anden lejlighed

ô¿ô

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 13:49

"Melander" <Melander.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:6HCh9.102$n25.29191@news010.worldonline.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har en email hos yahoo og hos min udbyder, den hos min udbyder
> henter jeg hjem med outlook, så fandt jeg ud af at man godt kan henter
> emails hjem fra andre emailudbydere. det gik da også fint indtil den
> spørger om pop3 og smtp til yahoo, og det aner jeg ikke hvad det er, jeg
> har kigget på yahoo´s side, men kan ikke finde det.
>
> Kan man ikke bruge outlook til at hente mail fra yahoo, hvis man kan
> hvad er deres pop3 og smtp adresse så.
>
Nej man kan ikke hente post med en mailklient hvis man ikke kender deres POP3-server.
SMTP-serveren er den du sender igennem, og den skal tilhøre den udbyder du bruger til din netforbindelse (f.eks. TDC/Tiscali/ Tele2)
Under alle omstændigheder bliver det svært at få til at virke da Yahoo Mail ikke tilbyder POP3 adgang, så du kan ikke bruge din almindelige mailklient til at hente posten med.
Læs evt mere på http://help.yahoo.com/help/dk/mail/

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 09-12-02 18:43

Hej Melander,

i et andet indlæg herinde, blev der nævnt et websted der hedder Coolnames.dk, de tilbyder gratis 10 Mb online e-mail, samt POP3 understøttelse så det ka' hentes f.eks. via Outlook Express... -->
http://www.coolnames.dk

jeg tænkte du måske ku' bruge det...

mvh.

Strarup