/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Tørdragt for stor
Fra : Gojen
Vist : 467 gange
200 point
Dato : 15-04-05 11:05

Har købt en brugt neoprentørdragt hvor manchetterne i ærmerne er udvidede (den tidligere ejer har udvidet dem med 1,5 L colaflasker, da de var krympet) Jeg har dog ikke så store håndled, så hvordan kan jeg krympe dem igen (der er tale om nooprenmanchetter) Kan jeg gøre den våd og smide den i en tumpler? Kan det lade sig gøre?? Hele dragten er lidt for stor, så den må også gerne krympe lidt.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-04-05 11:17

Jeg mener bestemt ikke, at sådan noget kan tåle en tørretumbler.
Dragten vil blive "skrumpet" og stiv og få ødelagt sin isolerende virkning.

Så er det bedre at prøve på at sælge den igen, og så købe en der passer, for sådan en dragt skal helst ikke være for stor.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-04-05 13:17

Citat
Tør aldrig dragten i tørretumbler eller centrifuge.

fra denne side

http://www.holmegaardsdk.dk/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=51&forum=7

hvor der også er andre gode råd.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 15-05-05 14:35

Hej Gojen
du kan få din dragt syet ind så den passer til dig.

jeg kan anbefale www.greisen.dk
de har til huse uden for Assens
prøv at ring til dem for at høre om prisen.

Mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : greenluck

Dato : 27-05-05 08:57

Hej Gojen
Jeg ville skifte manchetterne...
Hvis den er for stor overall er det nok lidt sværere.
MVH G

Kommentar
Fra : Kennett

Dato : 25-08-05 21:27

Hej Gojen
Jeg ville fluks sætte dragten til salg og finde mig en der passer! Neoprendragter (eller andet dykkergrej for den sags skyld) er ikke som en uldsweater der kan krympes ved vask!
Din dragt bør passe dig godt for at den er behagelig at dykke i, fx at der ikke er en stor luftlomme der bevæger sig frem og tilbage og påvirker din afbalancering. En dragt der er for stor, kan også være meget sværere at tømme for luft, hvilket vil betyde at du kommer til at tage mere bly på, hvilket igen kommer til at betyde at, når du kommer lidt ned og luften og dragten komprimeres, du bliver håbløst overvægtet på dykket.
Hvis du har købt den brugt, må du kunne sælge den igen og købe en ny uden at tabe for meget på det!

mvh
/K

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-08-05 21:42

Henviser lige til mit link

http://www.holmegaardsdk.dk/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=51&forum=7

Gojen har sikkert fundet en løsning og lukker måske sit spørgsmål.

Der er ingen regel om at et spørgsmål skal lukkes, men har lidt for fornemmelsen at det snart sker.

Linket virker vist ikke i dag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-08-05 21:44
Kommentar
Fra : Kennett

Dato : 25-08-05 21:48

Du ahr nok ret ans

Havde ikke kigget på datoen...og nej, jeg kan ikke finde noget på dine links. Kan du evt. paste det relevante stykke?
/K