/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hjælp med at finde min HD???
Fra : mark9181
Vist : 335 gange
50 point
Dato : 14-04-05 19:53

hey jeg har lige købt nu HD en Maxtor 200 GB HD og lagt den i en ekstern box og jeg kan se den under Enhedshåndtering kan jeg se den men ikke under denne computer hjælp og hvor er instillinger for HD

Kommentar
Fra : Copemann

Dato : 14-04-05 20:11

hej,,,, hvis du kan se den under enhedshåndtering så burde du også kunne se den under denne computer og du skal jo huske at hvis det er en ekstern box du har den i så kommer den frem på siden denne computer kun med et drev navn eks. j

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-05 20:18

Lyder ikke som den er formateret!

Kommentar
Fra : mark9181

Dato : 14-04-05 20:19

ja men det gør den ikke

Kommentar
Fra : mark9181

Dato : 14-04-05 20:21

formateret ? hvad skal man så instalere noget på den ?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 14-04-05 20:22

Ekstern HD skal være sat som master.
Jeg går ud fra at du har XP.
H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>nede til højre kan du rulle til din HD
Hold øje med størrelsen så du ikke arbejder på dit Crev
Den vil stå som ikke-alokeret og hvis du h-klikker på det ikke-alokerede område kan du oprette og formatere din HD
Du skal evt i det grå område (disk1) opgradere til dynamisk disk.
En USB HD må tilslutte mens comp kører men ikke tages fra før den er afsluttet ned ved den grønne pil (ved uret)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-05 20:33

Følg Emesens forklaring så får du den op at køre

Godkendelse af svar
Fra : mark9181

Dato : 14-04-05 20:44

hey nu virker den sku mange Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-05 20:47

Mark9181