/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger efterkommere til Aase Horn Lassen
Fra : cschannong
Vist : 909 gange
100 point
Dato : 14-04-05 15:06

Aase Horn Lassen (1898-1825) Bliver gift med professor på Rigshospitalet Møller. De får tvillinger den 16/9-1925 og hun dør dagen efter. Faren hedder vist Knud eller Ove Møller.
Hvem kan hjælpe?

Christina

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-04-05 22:12

Kan det være ham her:
Fra Jubilæumspublikationen, KØBENHAVNS UNIVERSITET 1479-1979, BIND VII
Det lægevidenskabelige Fakultet
Den farmakologiske undervisnings historie fra dens start ca. 1660 og indtil udnævnelsen af Knud Ove Møller (1896-1973) til professor i farmakologi og toksikologi samt bestyrer af Universitetets farmakologiske institut
fra
http://www.farmakol.ku.dk/JS.Farmakol.hist.htm
Hilsen Jeannie

PS er det dig som har et indlæg på DIS-Danmark om Ragna Horn Lassen?
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=6&i=13967&t=13967

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-04-05 22:31

Hej igen!
Jeg ved ikke om det bringer dig videre - nogle gange må man et skridt baglæns, for at komme forlæns - men har skulle Knud Ove Møllers ophav være:
http://home.worldonline.dk/pnorhave/hejboel/Anetavle/fam00290.html

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 15-04-05 12:03

Hej Jennie

Ja det er mig der har en tråd i DIS om Ragna. Ragna er min Oldemor og min mormor har fortalt lidt om hendes mors tvillingesøster Aase. Det er hende der var gift med Knud Ove Møller. Ifølge det jeg har, er det den rigtige Knud Ove Møller du har fundet. Jeg er dog mere interesseret i deres tvillinger som er født i 1925. Samtidig skulle Knud og Aase være blevet gift ca 1922
Christina

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-04-05 12:59

Hej Christina!
Måske skulle du efterlyse efterkommere af professor Knud Ove Møller, da det måske er lettere, eftersom han var "kendt".

På DIS-Danmark er der nogen som har bøger som drejer sig om lægestanden. Jeg ved ikke om disse bøger også indholder deres familierelationer. Så kan du måske få tvillingernes navne den vej?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-04-05 11:03

Aase Horn Lassen (1898-1825) Bliver gift med professor på Rigshospitalet Møller.

har du prøvet at kontakte Rigshospitalet eller kirken hvor han er begravet, det kan være de evt. har oplysninger om han er gift igen og evt. med hvem og hvad børnene hedder.
Der er en del materiale på nettet om hvad han har beskæftgivet sig med i sin lange karriere som læge % biografi
måske et forsøg
Senta

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 16-04-05 11:54

På DIs havde jeg en tråd om efterkommere af Knud Ove Møller og her er hvad jeg fik ud af det

I "Den danske Lægestand 1949 - 1957" står følgende:
Møller, Knud Ove, f. 21 juni 1896 i Kalundborg (F. kredslæge Jens Schou M., + 27 febr 50 og Ingeborg Dorothea Partsch)

Gift 1: 5 juli 22 i Kbh Aase Horn-Lassen, f 26 febr 98 i Kbh, + 17 sept 25 sst (F: grosserer Harald Victor L. og Anna Helene Dagmar Mariane Horn)
Gift 2: 23 april 27 i Kbh Inga Meyer, f. 20 nov 98 i Kbh., + 8 april 47 (F: snedkerm¨str Otto Henrik M. og Carla Josephine Wulff)
Gift 3: 14 jan 48 på Frbg gymnastiklærerinde Sigrid Elisabeth Dora Asmussen, f 19 marts 11 på Frbg (F: grosserer Alfred Sofus Wahl A. og Inger Dorothea Hastrup)

Jeg mangler dog stadig at finde ud af hvad tvillingerne hedder !
Den der finder tvillingerne får point

Christina