/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp fejl opstart
Fra : hardy
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 17-09-02 00:40

Jeg har et lille problem ?
jeg har lige opgraderet min windows me til xp pro.dk
men så får jeg i opstarten en fejlmeddelse som lyder "Procedureindgangpunkt Thunkconnect32 blev ikke fundet i dll-biblioteket kernel32.dll"
jeg kan godt nok bare trykke ok , og så køre maskinen tilsyneladene uden fejl , så vidt jeg kan se .
Men det er ski... irreterene at skulle få den hver gang man starter op .
håber at der er nogle kloge nørder der kan hjælpe.
køre med soltek sl75drv4 motherbord
256 ddr-ram 2700
AMD1900+ (1600 mhz)cpu
ATA133 hd
nvidia gforse4 mx440

MVH . Hardy

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 01:06

Hej Hardy,

umiddelbart er det fordi WinXP prøver på at bruge WinMe's device drivers... det du ka' gøre er at slette disse drivers og installere de drivers der hører til XP... idet en opgradering af driverne ikke altid vil lykkes...

højreklik på "denne computer" --> egenskaber --> fanebladet "hardware" --> knappen "enhedshåndtering"...

her ka' du så trykke på de diverse hardware-enheder, (højreklik --> egenskaber) vælg fanebladet "driver"... knappen "opdater driver" hvis du vil opdatere...

jeg tør ikke love en opdatering vil funke, idet det stadigvæk ka' risikere at opstå konflikter... men hvis der opstår konflikter ka' du så vælge knappen "fjern" istedet for "opdater driver"...

og så installere driverne på en frisk... det er specielt grafikkort og lydkort der ka' drille...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 01:07

hej igen,

glemte lige at tilføje at så sku' den fejlmeddelse gerne ophører... efter WinXp har fået XP driverne installeret...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 10:50

"hardy" <hardy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:tZsh9.77789$ww6.5623303@news010.worldonline.dk...

> men så får jeg i opstarten en fejlmeddelse som lyder
> "Procedureindgangpunkt Thunkconnect32 blev ikke fundet i dll-biblioteket
> kernel32.dll"

Fandt en med samme problem som dig:
http://www.pctip.ch/helpdesk/kummerkasten/archiv/internet/16685.asp
Det har noget med Netscape at gøre. Ved ikke om det hjælper dig. Det kan jo
også være at det skyldes et andet problem i dit tilfælde.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 22-09-02 12:45

har løst problemet ved at lave en ny installation .dvs.en ren win xp installation ,dvs.ikke en opgradering af win me.
men tak for jeres hjælp.
mvh hardy

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-09-02 20:34

Hej Hardy,

oki doki...

sådan ka' man jo også slippe for problemerne med WinMe driverne...

det havde jeg ikke lige tænkt på... idet jeg som regel fraråder en formattering og geninstallering... idet det gi'r en del bøvl, hvis man har en del data man vil gemme, plus det ikke altid løser problemerne... men når det nu er WinME driverne der driller, ka' jeg nu godt se det som en løsning...

nu mistede du forhåbentlig ikke nogle data, og hvis du havde mails du ville gemme fik du så lavet en backup?

mvh.

Strarup

Annuller spørgsmålet
Fra : hardy

Dato : 04-02-07 16:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål