/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi tun - tænding
Fra : Nikker
Vist : 2166 gange
25 point
Dato : 13-04-05 22:35

jeg har købt mig en 45mm cylinder og et tun udstødning til at starte med.. så sætter jeg stører karbu på senre.
men mit spørgsmål er hvordan man instiller tændingen , det er noget med noget der skal rykkes.

ellers kan den ikke starte.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-04-05 22:45

Jo den skal kunne starte alligevel.
Men en motor der skal køre med mange omdr. skal tænde tidligligere, dvs flere mm før top.
For at få en Maxi til det skal du løsne de 3 skruer der sidder yderst på grundpladen som holder tændings og lysspoler mm. Dem kan du løsne med en fladskruetrækker ind gennem udskæringerne i svinghjulsmagneten.
Så drejer du grundpladen så langt du kan, modsat svinghjulsmagnetens omløbsretningen, og spænder igen.
Så tænder den ca 3mm før top, og kan nu tage flere omdrejninger.
Husk at omdyse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 13-04-05 22:48

der er en dyse med til. den skulle hvis passe..

men hva for en skal jeg sætte i den nye karbu jeg køber , regner med at købe en 20 mm dellorto..

men har du nogen gode råd før jeg går igang

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-04-05 23:12

Svært at sige hvad der passer til den 20mm, det skal først prøves med den der sidder i.
Husk et tændrør der er beregnet til en noget varmere motor, derfor skal tallet på tændrøret nok være 8 eller 9, og husk den rigtige længde der passer til topstykket.
Smør gevind til topmøtrikkerne og spænd over kryds lidt af gangen, så topstykket ligger plant til.
Vend stempelet med pilen på toppen så den peger nedad mod udstødningen.
Smør stempelet ved monteringen, og knæk ikke stempelringe, og sæt låseklips ordentligt på krydspinden.
Giv stempel/krydspind nyt rulleleje.
VH Palle Hansen