/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Alm. Brand aktiespil-tilmeld dig kandu.d~
Fra : e.p.
Vist : 843 gange
380 point
Dato : 16-09-02 23:52

Nu er Aktiespillet i gang!
Nu er det igen tid til at handle, vinde flotte præmier og lære aktiemarkedet at kende. Fra mandag d. 16 september og frem til fredag d. 13. december 2002 kan du – sammen med de øvrige aktiespillere – gamble på aktiemarkedet, uden risiko da spillet er 100% gratis
Der er mulighed for at vinde masser af præmier – Bl.a. fra Telia og FDM Travel.

Jeg har oprettet en forening der hedder:
-kandu.dk-
med adgangskoden :ZKGEJ52669

100 point til vinderen......

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 16-09-02 23:57

Hehe.....her er et link:
http://www.aktiespil.tv2.dk/

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-09-02 00:18

??? hvor er spørgsmålet ??? - Jeg har da sikkert også 1000 ting at reklamere for, er det det vi skal bruge kandu.dk til?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-09-02 00:34

Spørgsmålet er:
Kan du gætte adgangskoden til en forening der hedder:
-kandu.dk-

Er der flere med det rigtige svar gives pointene til den der har optjent flest "cyber-penge" fredag d. 13. december 2002

JensT.....
Livet er andet end spørgsmål, og min måde at lave noget "cyber-socialt" med nogen af alle de andre på kandu.dk.....

Meeeen....
Du kunne evt. oprette et spørgsmål med overskriften:
"er det det vi skal bruge kandu.dk til?"
og bagefter kan vi så diskutere om vi skal bruge kandu.dk til at diskutere dit spørgsmål....

Surf bare videre....så bruger du ikke din og min tid på en diskution som jeg egentlig ikke gider!!!

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-09-02 00:36

Og og og.....please.....kommenter ikke min lille/mindre provokation, jeg gider ikke da jeg bruger tid nok på kandu.dk til den slags

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 08:53

"e.p." <e.p..news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:agsh9.77762$ww6.5616784@news010.worldonline.dk...
> Nu er Aktiespillet i gang!
> Nu er det igen tid til at handle, vinde flotte præmier og lære
> aktiemarkedet at kende. Fra mandag d. 16 september og frem til fredag d.
> 13. december 2002 kan du - sammen med de øvrige aktiespillere - gamble
> på aktiemarkedet, uden risiko da spillet er 100% gratis
> Der er mulighed for at vinde masser af præmier - Bl.a. fra Telia og FDM
> Travel.

Min mening om børsspil er bare at de kurser jeg kan se og handle udfra er 15
min. forsinket,
mens dem som Børsmægler-Kaj der har real-time kurser jo har en fordel på 15
min.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-09-02 15:16

Indtil videre er vi kun 3......kom nu !!!!

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-09-02 17:12

ok.....så er vi oppe på 250 point

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-09-02 21:37

300,-

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 18-09-02 09:23

Aktiespil er, bortset for amatører med stort A, fuldkommen uinteressante. Du vil ALDRIG lære at blive en god investor, når du ikke spiller med 'rigtige' penge! Når du spiller med papirpenge tager du al for stor risiko (ellers vinder du ikke spillet!), noget du aldrig bør gøre i virkeligheden. Derfor: Hold dig væk fra aktiespillede, medmindre du aldrig har prøvet at investere før og gerne vil 'lære teknikken bag'. Nej, brug tiden på at følge nogle få aktier, og dan dig selv et overblik over hvad DU tror er det bedste tidspunkt at købe og sælge på, og gør det så for RIGTIGE penge. Lige nu er der mange billige aktier, de fleste aktive investorer har det sidste år tabt MANGE penge på aktieinvesteringer, så medmindre du tror på et nyt terroristangreb eller storkrig i Irak, så er det nu du skal overveje at købe! Men tænk altid på, at det du investerer kan du tabe 100%. Se f.eks. Ericsson aktien i Sverige. De sidste par år er den faldet fra over 100 til under 5 kr. pr. stk. Alligevel vil jeg ikke råde dig til at købe den. Men der er jo også mange andre, der er faldet meget, og som er meget mere interessante!

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-09-02 11:23

Alle de aktive deltagere ligger med underskud, så der er gode chancer

1 Betina Nielsen -1.74% betinaaaaa 9655

2 Eric Pedersen -4.74% ----eric---- 14161

3 Michael Herløv -5.76% Readomia 15086

4 Flemming Nielsen -12.9% Pong 16344

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-09-02 16:42

Jeg har også oprettet en forening der hedder: eksperten.dk
adgangskode ZL8GI54637.

I denne forening er der 8 deltagere (lidt sjovere)

Vinderen i denne foreningsspil løber med de 200 point på eksperten.dk !!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 22:13

aktiespil er godt men
der kan være op til 5% kursgevinst for en bank i fortjenste når du køber
du kan heller selv bestemme hvad du vil sælge dem til kun at du vil sælge
"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3d86df5e$0$66790$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "e.p." <e.p..news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:agsh9.77762$ww6.5616784@news010.worldonline.dk...
> > Nu er Aktiespillet i gang!
> > Nu er det igen tid til at handle, vinde flotte præmier og lære
> > aktiemarkedet at kende. Fra mandag d. 16 september og frem til fredag d.
> > 13. december 2002 kan du - sammen med de øvrige aktiespillere - gamble
> > på aktiemarkedet, uden risiko da spillet er 100% gratis
> > Der er mulighed for at vinde masser af præmier - Bl.a. fra Telia og FDM
> > Travel.
>
> Min mening om børsspil er bare at de kurser jeg kan se og handle udfra er
> min. forsinket,
> mens dem som Børsmægler-Kaj der har real-time kurser jo har en fordel på
> min.
>
> --
> mvh/regards
>
> Christian
> ICQ: 4937239
>

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 18-10-02 11:37

Æv bæv

1 Anders Olesen 7.26% LimeGrove 2135

2 Henning Nielsen -2.3% Jagop 24506

3 Betina Nielsen -4.12% betinaaaaa 28578

4 Eric Pedersen -4.98% ----eric---- 29962

5 Michael Herløv -13.59% Readomia 34802

6 Flemming Nielsen -18.5% Pong 35172

Kommentar
Fra : kamu99ab

Dato : 14-12-02 21:10

aktiespil siger ingenting om investor. Der er lavet undersøgelser hvor en abe er bedre en professionelle investorer. Den eneste rigtige strategi i aktiespil er at påtage sig så meget risiko som muligt, fordi der derved er størst chance for at få store udsving. Problemet er at når man ikke diversificere sin portefølje, påtager man sig en masse usystematisk risiko, som man ikke bliver kompenseret for i form at større forventet afkast.
eks. på en go strategi i et aktiespil
lav en portefølje hvor der er to muligheder:
1) 95 % sikkert taber formuen
2) 5 % ssh. for at du tjener kassen!
Hvis du er "uheldig" så er det bare ærgerligt, men hvis det går godt, tjener du en masse. Sådan er der forhåbentlig ingen, der vil gamble i den virkelige verden.

Hvis aktiespil sagde noget om man er god eller dårlig, ville der nok være en sammenhæng mellem hvordan investorer klarer sig fra år til år, og det viser alle undersøgelser at der ikke er.

Martin

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-01-03 02:09

hvem vandt ???

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 30-01-03 03:14

Hej - svaret er jo ligegyldigt nu, så jeg håber svaret er ok

Kommentar
Fra : hugj

Dato : 13-02-05 02:55

Forældet