/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
rullevogn eller..
Fra : Luke2000
Vist : 4276 gange
100 point
Dato : 13-04-05 20:12

Jeg har købt en vaskemaskinde som jeg skal have frem og tilbage så jeg vil gerne købe en rullevogn eller hvad det hedder. Et stykke træ med 4 hjul under, som jeg kan sætte den op på.. Men hvad hedder sådan en og hvor kan man købe sådan en. Den skal være ca 50*50 cm. + -

jeg bor i Århus

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-05 20:18

Jeg kender ikke sådan en færdig, men du kan købe løse drejelige hjul i de fleste byggemarkeder og en plade du skruer dem på.
'Husk at der på de to forreste hjul skal være en bremse, en lille pal du træder ned så vognen ikke ruller under vask.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-05 20:19

Hos Harald Nyborg kan du købe hjul hvor de to nok skal kunne dreje.
Hos byggemarked køber du en 15-19 mm finérplade.
Nu kan du lave din vogn selv.
Sæt evt. en kantliste ovenpå finérpladen så maskinen ikke glider af.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-04-05 20:19

bauhous byggemarked
det billigste find en plade (kan tilskæres i mange bygemareder)
køb 4 hjul og skrug dem selv på pladen

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 13-04-05 20:19

Du kan købe 4 hjul og skruer,plus en forsvarlig tyk plade-oplys expedienten hva du skal bruge den til- i ethvert byggemarked...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-04-05 20:20

Har lige set hvad du skal bruge i Jem & Fix, de er beregnet til store plantepotter og har ca. det mål du søger.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-05 20:21

Hjulene bør nok skrues fast med gennemgående "bræddebolte"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-04-05 20:21

En vaskemaskine stående på en plade med hjul under vil ikke kunne stå fast. Heller ikke med bremse på hjulene.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-05 20:25

Ans har ret - det går slet ikke.
Så måske er det en sækkevogn du skal købe - så den kan stå på gulvet under kørsel.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 13-04-05 20:29

Hejsa tak for de mange svar

Ser lige på den i jem & fix.. jeg er ikke enig i at det ville ville gå.. Den skal kun flyttes ca 7 m hver gang den er topbetjent og jeg kan evt tage den af når den skal køre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-04-05 20:39

Luke2000

Nu ved jeg ikke hvor ofte den vaskemaskine skal bruges.

Men hver gang den er blevet flyttet til "vaskestedet" skal den justeres, så der ikke sker unødvendige rystelser, når maskinen er i gang.

Maskinen skal altid stå i vater.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 13-04-05 20:42

Ans det ved jeg ikke hvad det betyder

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-04-05 20:57

Vaskemaskinen skal stå i vater. Den må på ingen måde stå skævt, så bliver vaskemaskinen ødelagt, når den er i brug. Du kan for en billig penge købe et vaterpas, så kan du se om din maskine står korrekt.

Hvor ofte skal den vaskemaskine flyttes og benyttes?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 13-04-05 21:03

en eller 2 gange om ugen vil jeg tro... Jeg har et vatterpas. Skal jeg nok være opmærksom på

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-05 21:04

Eller et glas vand midt i en skål med flad bund, som stilles på toppen af mask.
Når vandet går til kanten hele vejen rundt står mask. i "vater".
Men det er mest vigtigt at den står og hviler lige meget på alle fire støttepunkter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-04-05 22:05

http://www.rotadan.dk/page3.aspx

der findes et slags krydsstativ der kan monteres under hvidevarere hvor der er et hjul i alle fire hjørner men jeg husker ikke hvad det hedder !

de fleste løshjul kan låses så det står som de skal ...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-04-05 23:13

Det dur altså ikke at bruge en almindelig vaskemaskine der ikke står helt lige på fast underlag.Nogen steder er et trægulv ikke engang stabilt nok.
men måske er sådan en topbetjent fidus anderledes opbygget?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-05 16:41

En topbetjent vaskemaskine er knap så sart som en alm. - der er nemlig et leje i hver side af tromlen - men der jo altid gang i den, når der centrifugeres.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 14-04-05 19:11

Hejsa

Jeg har set på den i jem & fix og det var ikke lige sagen. så jeg laver selv en.. tak for svarene.

Godkendelse af svar
Fra : Luke2000

Dato : 14-04-05 19:12

Tak for svaret stig54.