/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
word dokument fejl
Fra : barneyboy
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 13-04-05 20:00

Har et word dokument, men når jeg åbner det, kommer der kun en masser tegn og firkanter frem...det er det samme i notepad og open office...hvad er der sket og hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-05 20:02

Det lyder som en nyere version word end den du har på din comp

Kommentar
Fra : barneyboy

Dato : 13-04-05 20:07

det kan godt tænkes, min søster sendte det til mig..hvad kan jeg gøre? jeg har det nyeste open office.. jeg har word 2000, kan jeg hente en demo af en nyere version og gemme den til gammel?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-05 20:12

Din søster kan gemme i ældre version og sende.
Der var en gang man kunne hente en læseversion til nyere udgaver.
Hvis din søster trykker gem som (F12) og i filtype ruller ned med pilen til din version - og gemmer.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-04-05 20:14

hej
er du sikker på det er et word dokumet hun har sendt til dig
da det er kun garmisk der kommer når du åbner det
hvad hedder det til efternavn

ole

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-04-05 20:41

eller ganske simpelt et "wordpad" dokument
wordpad gemmer også i formatet "*.doc"

Kommentar
Fra : barneyboy

Dato : 13-04-05 20:43

transskriberingafmødesøndagd[1][1].3.april...det er ved filen hedder..wordpad virker heller ik..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-05 20:53

Kan du få din søster til at gemme og sende igen.
Så bed hende lige at lave det filnavn om til noget forståeligt.
Eks. møde 3apr.og den endelse der automatisk kommer ved gem som i din wordudgave

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-05 21:25

Det kunne lyde som om hun har sendt et word pro dokument. Word Pro er et program som mange pengeinstitutter har brugt og da jeg har 3 søstre der alle arbejder i pengeinstittuter, har de sendt mig en bunke dokumenter, som for mig var ulæselige. Det er dog nogle år siden, men jeg bilder mig ind at de kunne gemme dokumentet i doc. så alle vi andre havde en chance.

Fijala

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 14-04-05 00:33

Hvis det er et nyere Worddokument end den Wordversion du kører med, kan du prøve at installere Wordviewer 2003.
Den kan vise dokumenter fra de nyere Wordversioner.
Kan hentes her:

http://www.microsoft.com/downloads/ThankYou.aspx?familyId=95e24c87-8732-48d5-8689-ab826e7b8fdf&displayLang=da

//aaron