/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Vedr. rykker
Fra : ivanovic1
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 13-04-05 19:11

Hej Alle,

Jeg har lige et spørgsmål.

Jeg har mobil abonnement hos Sonofon, lige pludselig får jeg en rykker om at jeg ikke har betalt. Jeg ønsker selvfølgelig ikke at betale denne rykker, da jeg ikke har modtaget nogen fakura før denne, ved ikke hvorfår, men kan f.eks. forestille mig, at den er blevet væk hos posten.

Har prøvet at snakke med dem hos Sonofon, men de siger, at det ikke er deres ansvar, at jeg ikke har modtaget den første faktura, og at jeg skal betale rykkeren.

Hos hvem ligger ansvaret? Skal jeg betale eller ej? Er der noget jeg kan henvise til i lovgivningen?

Mvh.
Ivanovic

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 60 point
Dato : 13-04-05 19:14

De må jo kunne henvise til den 1.ste rykker ved dato og fakturanummer. Bed om en kopi. Kan de ikke give dig det, er det DEM der stå med håret i postkassen ellers er det dig.! Vil jeg mene.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 19:27

Betal den oprindelige regning og glem rykkeren. Samtidigt opsiger du dit abonnement og flytter det et andet sted hen. Det, det vil koste dem at sende rykkergebyret til Inkasso overstiger langt rykkerbeløbet. Derfor vil de ikke gøre det. Du kan bevise at du har betalt din telefonregning, og de har mistet en god kunde.
I øvrigt findes der både bedre og billigere Mobiloperatører end Sonofon. Så vær du glad for at du på denne måde slipper ud af forholdet.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 13-04-05 19:27

Kan det virkelig være rigtigt at det er mig der står meg håret i postkassen hvis fakturen er blevet væk hos post danmark?

For hvis det er posten der har lavet en fejl kan Sonofon jo godt henvise til den første faktura.

Ivanovic

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-05 19:27

Jeg tror ikke du kan nå langt i en sådan sag - da vi hver især godt ved hvornår vores regninger kommer. Hvis jeg var dig ville jeg tilmelde de regninger jeg kunne til PBS og så er du ud over det problem.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 13-04-05 19:32

Hvem har bevis byrden Sonofon eller mig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 19:32

I øvrigt har Bent ret. Sørg for at så mange af dine regninger som muligt bliver tilmeldt PBS. Så slipper du for sådanne ubehageligheder.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-05 19:33

ivanovic1 Skriv venligst i det spørgsmål her http://www.kandu.dk/dk/spg/64585 hvordan du løste problemet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-05 19:40

AJ. Spørgsmåæene var:

1 Hos hvem ligger ansvaret?
2. Skal jeg betale eller ej?
3. Er der noget jeg kan henvise til i lovgivningen?

Citat
Sørg for at så mange af dine regninger som muligt bliver tilmeldt PBS. Så slipper du for sådanne ubehageligheder

Og hvad har det så lige med sp. at gøre AJ. Det var ikke en belæring om, hvordan man fremover undgår rykkere, der blev bedt om.

Men ellers synes jeg, at du er blevet bedre til at passe på hvad du skriver. Fortsåt endelig med dit "nye liv" Nu skal du bare lære at svare på i stedet for at belære og sige ligegyldigheder, eller evt. tie stille

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 19:46

Læg lige mærke til Klumme's kommentar.

Endnu engang kommer denne MEGET ubehagelige person ind i en tråd, UDEN at have en kommentar til selve spørgsmålet.

Det eneste Klumme gør er at overpisse mig.

Jeg forstår ikke hvorfor I bliver ved med at finde jer i sådan noget? Det er da jeres tråde/spørgsmål han på den måde spammer med sine Hade-bemærkninger.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-05 19:55

klumme for god ordens skyld - så er mit svar da også uden henvisning til lovgivning og jeg peger også på PBS. Det der er vigtigt er, at der er svaret ordentlig fra alle brugerne - så jeg syntes du godt kunne have undladt at gå ind her.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-05 19:55

Nååååå Arne - sådan hænger det ikke sammen. Det er skam ikke hade bemærkninger. Jeg er udelukkende i denne tråd for at skole dig til at opføre dig ordentligt på Kandu.

Jeg er pist væk i samme øjeblik du har fattet det budskab, som så uendelig mange brugere efterhånden har bedt dig om at efterkomme

Mens jeg har dig AJ..... Hvad var din kommentar i denne tråd til SPØRGSMÅLENE:

1. Hos hvem ligger ansvaret?
2. Skal jeg betale eller ej?
3. Er der noget jeg kan henvise til i lovgivningen.

Var det:
"Sørg for at så mange af dine regninger som muligt bliver tilmeldt PBS. Så slipper du for sådanne ubehageligheder"

Jamen arne.... Det er da ikke svar på spørgers spørgsmål, og så har du jo ikke noget at gøre i denne tråd

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-05 20:01

bentjuul

Du skrev: "Jeg tror ikke du kan nå langt i en sådan sag" hvilket dog er et kvalificeret gæt, som bruger kan bruge eller lade være i den aktuelle sag, som spørger har fremlagt den.

AJ kommer, ud over at give dig ret (hvad fanden så end skal gøre godt for), med nul og niks ud over en regulær belæring, som er værdiløs i den aktuelle situation. Det gør forskellen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 20:02

Klumme - Hvem har bedt dig om at SKOLE nogen? For en dreng, der selv har indrømmet at han har træben fra knæet op op, er det NOGET ambisiøst at ville SKOLE nogen. Og læs så lige Bent's kommentar til dig.

Nu skal jeg så til gengæld SKOLE dig: Bliv væk fra tråde til hvilke du ingen svar har.

Dine SKOLE-bemærkninger er til større gene end glæde.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 20:04

Og så kan du overlade til spørgeren ivanovic1, at vurdere mine kommentarer. Det er under ingen omstændigheder din opgave.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-05 20:08

Nogen skal jo tage sig af din opdragelse så du ikke platter dig igennem.

Jeg er ikke i tvivl om, at mine bemærkninger til og om dig er til gene, men det er vist mest for dig, og det er sandelig osse meningen.

Jeg fik ikke fat i, hvad dit svar var til det sp som ivanovic1 stillede. Gider du ikke lige gentage det???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 20:18

Citat
Fra : Klumme Dato : 22-03-05 12:39
p.gr. af mine mange handicaps... Flabet, uforskammet, synshandicappet, træben fra knæet og op, .....

Jeg ved ikke om du ER synshandicappet, men du ER snæversynet. Det med træbenet kunne være sandt, der er i hvertfald noget der kunne tyde på at du har træ i hovedet i stedet for hjerneceller.

Men at du både er Flabet og uforskammet er åbenlyst for enhver.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 20:20

Ovenstående citat stammer fra denne tråd, så kan I jo selv læse den: http://www.kandu.dk/dk/spg/63149

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-05 20:22

Jeg er glad for at du synes det er synd for mig, at jeg har træben fra knæet og op. Jeg var bange for, at du troede jeg tog gas på dig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-05 20:29

Ivanvic1 - jeg syntes dette der foregår her er synd for dig og dit spørgsmål - men desværre er det ved at blive dagligdag her på kandu.
Jeg forlader spørgsmålet for det der er igang her vil fortsætte indtil du lukker spørgsmålet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 20:33

Du har ret Bent, men se hvem det er der kommer ind og laver lort i et seriøst spørgsmål.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-05 20:34

Jamen bentjuul - Jeg smutter da osse, men jeg kan da oplyse dig om, at hvis ikke denne AJ som sædvanligt var tordnet ind med sine belæringer og ligegyldigheder, så havde jeg såmænd overhovedet ikke været her . That's it

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-04-05 20:38

Klumme - Så fat det dog. Det er IKKE dig der bestemmer om en kommentar er belæringer eller ligegyldigheder. Det er spørgeren. Har du virkeligt så lidt tiltro til spørgerne, at du ikke tør lade dem selv dømme om det? Det vil jo sige at du IKKE KUN taler ned til mig, men også til spørgsmålsstilleren. SKAM DIG.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-04-05 20:39

Klumme - det var et unødvendigt angreb på Arne. Alle de skriverier og omtaler af negativ tale og brovtende adfærd gælder også dig!

ivanovic1 gør iøvrigt selv opmærksom på at svaret/svarene ikke er fyldestgørende endnu, uden "hjælp" fra din side. Du puster til ilden med den slags indlæg.

mvh berpox - der har trawlet www.forbrug.dk igennem uden at finde et brugbart svar til ivanovic1's sidste spørgsmål.

Det nærmeste jeg kunne komme var http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/37/
Stil evt. spørgsmålet her: http://www.forbrug.dk/om/kontakt/besked/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-05 20:41

Ja Ja bertox.....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-04-05 20:41

Fjerner lige flubenet. Det her er sku´ for latterligt...

Kommentar
Fra : jegerper

Dato : 13-04-05 21:03

Ivanovic: 1. Jeg mener ikk at de må sende en regning til inkasso så længe du gør indsigelser til en regning eller rykker, mener helt sikkert at det er sådan lovgivningen er.

2. Send et anbefalet klagebrev til dem, det kan ikk misforståes. så burde der ikk ske mere i pkt. 1.

3. "Hvis" sagen ryger til inkasso og videre i retten, og de vinder så hænger du på advokatens regning.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-04-05 21:21

I denne sag har klageren ikke fået ret vedrørende manglende regning eller tilskrevet rykkergebyr.

http://www.teleanke.dk/t2w_313.asp?faqquestionid=37&enkeltfaqfile=t2w_275.asp

Jeg ville bede Sonofon sende dig en kopi af den første regning.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 14-04-05 03:38

Jeg har besluttet mig at betale rykker gebyret på 100 kr.

Tak for jeres gode svar :)

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 14-04-05 03:40

Tak for svaret taliskoko.