/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk
Fra : Monsen1234
Vist : 313 gange
200 point
Dato : 13-04-05 16:48

Vil det være en god ide at sætte en harddisk mere i min computer, det er en Compaq med 750 mhz duron, 20 GB harddisk og 256 mb ram. jeg har ryddet godt op i den men jeg har kun omkring 3 GB ledig plads, vil det være en ide at lægge mange af programmerne over på en anden harddisk, og ville computeren køre bedre hvis den ikke havde en harddisk der er næsten fyldt hele tiden el. ville jeg ikke kunne mærke nogen forskel, men selvfølgelig få mere plads.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-05 16:55

Hvis du ikke har ryddet "rigtigt" op i din HD vil det gøre den langsom.
Spil kræver meget ram og godt grafikkort
Comp bruger selv et par hundrede MB som arbejdslager
Mere plads gør den ikke absolut hurtigere.
Hvad bruger du comp til.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 13-04-05 17:02

Jeg bruger den ikke til spil, men har mange billeder liggene, har FrontPage 2003, Photoshop, hjemmeside, og er begyndt at brænde dvd som jo tager meget plads

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 13-04-05 17:15

Så ville jeg fylde lidt Ram på comp op til 512 vil være ok.
(husk nogle Compaq er lidt sarte med hvilken type Ram der kommer i.)
Du kan ikke flytte programmer over på en anden HD men du kan indstallere programmer på HD nr 2 (dog skal de først afindstalleres hvor de ligger nu)
Alt hvad der ligger i "Dokumenter" kan flyttes automatisk over på HD nr 2
Programmer må ikke flyttes/fjernes/slettes.........men skal afindstalleres.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 13-04-05 17:22

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-05 17:36

3 GB fri plads er godt nok ikke meget hvis du skal brænde DVD'er, så jeg vil da anbefale en ekstra harddisk oveni mere ram!, men så er det jo osse lige før det bedre kan betale sig med en nyere computer!