/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Update
Fra : bimbobo2
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 13-04-05 14:41

Hej,
1) den ikon "windows update" i menuen start virker ikke mere...efter updating til SP2 i XP Home...
2) det program "wupdmgr.exe" i windows/system32 virker heller ikke mere, hvis jeg klkker på det.
Men, hvis jeg klikker på windows update i "Explorer-Funktioner" så kører det fint..
Hvis jeg åbner Explorer først, så virker de ovennævnte punkter 1 og 2 også!!!
Det ser ud som om der er en "file association" problem, som jeg ikke kan løse selv.
Er der nogen, som kan hjælpe.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-04-05 15:23

hej
jeg har også prøvet at hente SP2 der var så meget der gik i koks
så jeg hev den ud igen og lavede een gendannelse
jeg bestilte derefter SP2 på cd ved MS og instalerede den derefter
virker det fint så måske er den jeg selv hentede ikke helt ens med den
de sender ud på en skive

ole

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 13-04-05 15:50

Hej,
tak for svaret, men systemgendannelsen er deaktiveret lige som en del andre "unødvendige" smarte windows funktioner, der stjæler bare resourcer og plads.
Der er ikke noget andet galt kunne denne trods alt vigtig ting!!
I en anden komputer er der ikke noget problem...
Mvh

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-04-05 15:55

hej
hvorfor deaktiverer systemgendannelse
er efter min mening meget genialt
da du kan gå til bage i tiden hvis der er gået helt kage i pcèn
det har før hjulpet mig

ole

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 13-04-05 16:10

Ja... hvorfor...,
Nu er det for sent.. desværre, men det skulle gerne være en anden løsning, håber jeg!
Mvh

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 13-04-05 16:10

Der har vi nok en af de seje Ingen systemgendannelse, etc. Hvorfor så installere sp2 ? Den "fylder jo bare". Du har vel sagtens heller ikke AV eller Firewall install.

Nå, men årsagen til sp2 laver koks i den, er som regel hvis der er snavs på computeren forinden install. Evt. antivirus skal også deaktiveres imens.
Gå ind i Kontrolpanel - Tilføj/Fjern programmer - Sæt flueben i vis opdateringer - Marker og fjern sp2.

Nu skal du have computeren tjekket for spyware og virus, hent pakken her: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm hentet fra http://www.spywarefri.dk/ - Kør de nødvendige programmer, kør også en online scanning: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Når du er clean få så den Systemgendannelse aktiveret og installer sp2 igen.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 13-04-05 16:25

Ok.. ingen ironi tak! Ikke noget med at være seje eller lign.
Min computer er scannet for virus, (Norton), har firewall ZA Pro med den højste sikkerhedsniveau,
AdAware, Spybot, Spåywareblaster... Er det nok???
Scannet før og efter SP2 og fandt den forbandede Alexa!! som er også en del af XP "smarte ting"...
Jeg deaktiverer nogle af XP funktioner, da de forsinker og gør systemet langsomt!!! Plus kan de åbne for spyware og lignende møj!
Jeg vil gerne vide om jeg kan løse problemet med "update" resten er det en "subjektiv" sag!
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 13-04-05 16:26

... Jeg glemte, SP2 geninstalleret med linket er stadig død!!!
Mvh

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-05 17:49

Har du sat automatisk update til under Kontrolpanel > Sikkerhedscenter?

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 13-04-05 18:09

Ja,
det er OK, som sagt hvis jeg gør det fra Explorer eller Explorer er åbnet i forvejen, så virker det OK!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-05 18:24
Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-04-05 18:25

hej
kan man ikke aktivere system gendannelse igen
har ikke undersøgt det
bare en pludslig indskydelse

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-05 18:32

Processen wupdmgr må ihvertilfald ikke optræde i joblisten! så er det en trojan!

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 13-04-05 19:18

OK..
der var ingen virus eller spyware på min PC.
Så, der må være noget andet.
Jeg gentager spørgsmålet.
Kan man reinstallere Windows Update version 5 igen?

Accepteret svar
Fra : SWAWO

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-06 12:24

Det ikon "windows update" i menuen start har jeg ikk mere
og kan derfor ikke selv teste dette her :

højre klik på ikonet og gå i egenskaber.

se om placeringen er rigtigt til windows/system32/wupdmgr.exe

håber dette virker
mvh SWAWO

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 12-01-06 17:36

Tak for svaret SWAWO.