/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Snyde win95 "Kun til installation på ny ~
Fra : leifnel
Vist : 457 gange
50 point
Dato : 16-09-02 22:49

En stakkels fattig bekendt har en 75MHz maskine, der kører win95. (dette for at pointere, at der ikke kan installeres noget nyere)
Den er gået i udu, og jeg skal få windows op at køre igen.
Men den eneste win95, der kan opdrives er "kun til installation på ny pc".
Hvordan er det,man kan omgå det?
Det er noget med at slette/omdøbe et par filer, men jeg har fjernet msdos.sys, io.sys og command.com.
Men det er ikke nok; installationsprogrammet siger, at der er installeret et os, og man skal købe opdatering til win95 i stedet. Så hva så hva?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 22:53

Har du husket at slette c:\windows
med underbibliotheker ??

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 16-09-02 22:56

Formater harddisk og start om igen med installation af win95.
(eller klask nogle gamle ram du har liggende i/opdater bios- og så kører den skam også win98)

Hej fra Kanjegik Kandu.dk

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 16-09-02 22:57

Jeg har gjort det før, og da var det ikke nødvendigt at slette c:\windows

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 22:58

Hej Leif,

er der nogle vigtige data'er på den disk der ska' beholdes eller er det lige meget om den f.eks. bliver formateret?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 23:00

Kanjegik, jeg tror umidelbart ikke han har nogen interesse i at installere alle de gamle programmer igen, men i sidste instans har du ret i at formatering med switch u vil være løsningen.

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 16-09-02 23:02

Korrekt, jeg vil ikke til at skulle opdrive de gamle programmer også.

Kan man ikke finde en win95.iso et sted :-]

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 23:03

uhhh... Jeg var sent på den
leifnel, det kan du sikkert også, men det tager stort set ligelang tid foruden at du hele tiden bliver spurgt om du ønsker at beholde en nyere udgave af bla, bla bla. Hvis du sletter c:\windows , kan den installere, uden du skal sidde og trykke ok hele tiden. (-

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 23:08

Husk... for en sikkerhedsskyld at tage backup af win.ini system.ini og registreringsdatabasen......
Det kan være, at der er nogle nøgler/entries der er rare , at have til bagefter .....

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 17-09-02 00:09

Jeg skulle bare slette c:\windows\win.com, så vil den fortsætte.

Nu mangler jeg bare et OEM-serienummer...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 22:12

On Mon, 16 Sep 2002 20:49:15 GMT, "leifnel" <leifnel.news@kandu.dk>
wrote:

>En stakkels fattig bekendt har en 75MHz maskine, der kører win95. (dette
>for at pointere, at der ikke kan installeres noget nyere)
>Den er gået i udu, og jeg skal få windows op at køre igen.
>Men den eneste win95, der kan opdrives er "kun til installation på ny
>pc".
>Hvordan er det,man kan omgå det?
>Det er noget med at slette/omdøbe et par filer, men jeg har fjernet
>msdos.sys, io.sys og command.com.
>Men det er ikke nok; installationsprogrammet siger, at der er
>installeret et os, og man skal købe opdatering til win95 i stedet. Så
>hva så hva?

slet win.com i windows biblioteket
/steen

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 17-09-02 02:45

det er sg synd for din ven at han ikke har en win 95 cd
send en mail med din adresse til denne email
lsf@ofir.dk
så sender jeg en ORGINAL win95 osr2 med usb til dig helt uden beregning
dvs. jeg betaler forsendelsen

jeg sendte en til indien og det kostede kun 19.85

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 18-09-02 00:06

Du skriver:
Nu mangler jeg bare et OEM-serienummer...

'Det har du vel selvfølgeligt stående på din box til cd'en eller amdetsteds - for ellers er det jo ulovligt men prøv:
02398-oem-0029854-92882

eller du skal til http://www.astalavista.box.sk
Hej fra K-J-i

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 18-09-02 00:55

bare en dum kommentar , men se på jeres egen windows

læg de miderste tal sammen går tallet 7 op i det ? JA
0+0+2+9+8+5+4 = 28 4x7 =28

et eks.

årstallet-oem-7tal lagt sammen hvor 7 går op i - nr.plade

02002 -oem-0001893-56997

altså det magiske tal for micosoft = 7

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 10:48

> slet win.com i windows biblioteket

Eller omdøb filen til win.bak

Per

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-02 21:40

Hej leifnel!
Du kan sagtens køre '98 I (ikke SE) opgradering på en 75 pentium maskine
og så virker "alle" de gamle programmer stadig.
Hilsen Emesen

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 02-10-03 07:50

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey