/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
træpersienner
Fra : snusi
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 13-04-05 14:00

Hej

Er der nogen der har erfaring med træpersienner og plastvinduer?
Jeg har nogle vinduer som er 120 cm i bredden og 160 cm i højden. Persiennerne skal jo sidde på nogle "holdere" som sidder fast på vinduet, kan de bære en træpersienne?
( jeg mener nemlig at persiennerne af træ vejer en del)

snusi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 14:05

Jeg mener at træpersienne er beregnet til montage i selv vindueslysningen eller vægen over vinduet ?

1.) http://www.rullux.dk/2trae.htm
2.) http://www.lika-newline.dk/tpers.htm
3.) http://www.livingart.dk/htm/sol/s-trae.htm

..men spørg dog hos en af producenterne !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 13-04-05 14:20

Vi har selv træpersienner der er monteret i plastvinduer - der har ikke været nogle problemer med vægt e.lign. De har nu siddet i næsten 10 år. Desværre giver monteringen jo nogle grimme huller, hvis I senere beslutter jer for at tage dem ned.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 13-04-05 14:41

Hej igen

Der skulle jo netop ikke give huller i vinduet, når de monteres med de specielle "plastholdere" (ved ikke hvad de hedder) da de nærmest klikkes fast på vinduesrammen.
Hvis persiennerne skal monteres i vindueslysningen, kan jeg jo ikke åbne vinduerne

snusi

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 13-04-05 14:44

OK, mine er monteret med skruer - håber at andre kan hjælpe.

AMP

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-04-05 19:51

vi har da også plast vinduer og træ persienner, men de er da skruet fast i lysningen og ikke selve plast vinduet..

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 13-04-05 20:48

Kan vinduerne åbnes, når der er persienner i lysningen? De åbnes jo indad, sådan at de står skrå.

snusi

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 15-04-05 06:58

CCjunior
Du skriver at jeres persienner er skruet fast i lysningen, men kan vinduet så åbnes?

snusi

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 16-04-05 21:07

Ja. vores vinduer er side hængte.. jeg havde slet ikke overvejet andre muligheder..hehe..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-05 22:25

..altså : I vindueslysningen ska' de hænge ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 17-04-05 11:05

Ja øv øv, så kan jeg ikke få træpersienner

snusi

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-05 11:19

snusi -> Joda. Du monterer dem blot på et par kraftige vinkeljern på selve vægen over vinduet. Dine vinduer kan da åbnes så meget som vindueslysningen er dyb. Jeg har en veninde der har monteret sine på denne måde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-05 11:21

Ps. Det er muligt der findes træpersienner, der er beregnet til montage på væg ?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 18-04-05 06:49

Tak for svaret molokyle.

Det vil jeg forsøge

snusi